2024-02-08, 05:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Lnade spelet p bibblan fr att se om jag missat ngot. Frsta intryck:

* Menyerna stkigare n ngonsin. Ett jvla klickande fr att komma runt till allt du behver gra. Eftersom de inte r direkt blixtsnabba (Xbox old gen) s r det mycket tid som frsvinner p ingenting

* More is more. Not better. EA har sett till att fylla spelet med tusentals saker att gra, s du aldrig blir "klar". Och nd om du blir det, s fylls det p med mer och det du slet hund fr r vrdelst om ngra veckor pga nytt content.

Jag r en relativt rutinerad FUT-spelare och jag knner mig vervldigad nr jag loggar in fr frsta gngen. S mycket SBCs, s mycket objectives, s mnga matcher som behver spelas - och svrversiktligt hur man effektiviserar sin tid och vad som r vrt att gra.

* Damerna - nej, jag gillar det inte. Grnsen fr vad jag anser acceptabelt i en fotbolls-simulator gr hr. Det var tramsigt nog som det var med dda ikon-mlvakter som blir strikers i en whacky promo, men hr blir det bara absurt. Skapa ett eget spel fr damerna, det kan vl inte vara s svrt? Spelmotorn finns ju redan dr? Nh, ingen skulle kpa det fr efterfrgan saknas? Jaha, men varfr pressar ni in det i den hr produkten d, som nstan ingen vill ha? PK? Well, fuck off then.

I sjlva konceptet FUT r det irriterande ocks. Du fr en Arsenal-spelare, engelsman och tnker "Saka" men nej, det var ngon damspelare du aldrig hrt talas om. I menyerna r det fler options/ligor som du mste lra dig och det stkar bara till. Och du behver lra dig kemi mellan dam- och herrligor, fr SBC och ibland trupper.

* Untradable bonanza - Vet inte nr EA fick fr sig att att ka antalet untradables per klubb frn 5-10% till 95% av korten. Frstr att SBC-kort och vissa rewards r untradable, men alldeles fr hg andel.

* Jagar du objectives "fr" du aldrig spela ditt bsta lag. Istllet behver du skohorna in en tysk damytterback och spela med ngra turkar i mittfrsvaret, osv osv. Kanske en kul tanke att du ska anvnda flera kort, men sitta och pussla ihop squads fr att mta kraven r astrist.

Gameplaymssigt kan jag inte sga ngot n, endast krt offline fr att bygga trupp. Frn trden att dma r det samma skit som vanligt, vissa grejer r totalt OP, alla spelar samma typer av lag och EAids r fortfarande en grej...
Citera
2024-02-08, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Lnade spelet p bibblan fr att se om jag missat ngot. Frsta intryck:

* Menyerna stkigare n ngonsin. Ett jvla klickande fr att komma runt till allt du behver gra. Eftersom de inte r direkt blixtsnabba (Xbox old gen) s r det mycket tid som frsvinner p ingenting

* More is more. Not better. EA har sett till att fylla spelet med tusentals saker att gra, s du aldrig blir "klar". Och nd om du blir det, s fylls det p med mer och det du slet hund fr r vrdelst om ngra veckor pga nytt content.

Jag r en relativt rutinerad FUT-spelare och jag knner mig vervldigad nr jag loggar in fr frsta gngen. S mycket SBCs, s mycket objectives, s mnga matcher som behver spelas - och svrversiktligt hur man effektiviserar sin tid och vad som r vrt att gra.

* Damerna - nej, jag gillar det inte. Grnsen fr vad jag anser acceptabelt i en fotbolls-simulator gr hr. Det var tramsigt nog som det var med dda ikon-mlvakter som blir strikers i en whacky promo, men hr blir det bara absurt. Skapa ett eget spel fr damerna, det kan vl inte vara s svrt? Spelmotorn finns ju redan dr? Nh, ingen skulle kpa det fr efterfrgan saknas? Jaha, men varfr pressar ni in det i den hr produkten d, som nstan ingen vill ha? PK? Well, fuck off then.

I sjlva konceptet FUT r det irriterande ocks. Du fr en Arsenal-spelare, engelsman och tnker "Saka" men nej, det var ngon damspelare du aldrig hrt talas om. I menyerna r det fler options/ligor som du mste lra dig och det stkar bara till. Och du behver lra dig kemi mellan dam- och herrligor, fr SBC och ibland trupper.

* Untradable bonanza - Vet inte nr EA fick fr sig att att ka antalet untradables per klubb frn 5-10% till 95% av korten. Frstr att SBC-kort och vissa rewards r untradable, men alldeles fr hg andel.

* Jagar du objectives "fr" du aldrig spela ditt bsta lag. Istllet behver du skohorna in en tysk damytterback och spela med ngra turkar i mittfrsvaret, osv osv. Kanske en kul tanke att du ska anvnda flera kort, men sitta och pussla ihop squads fr att mta kraven r astrist.

Gameplaymssigt kan jag inte sga ngot n, endast krt offline fr att bygga trupp. Frn trden att dma r det samma skit som vanligt, vissa grejer r totalt OP, alla spelar samma typer av lag och EAids r fortfarande en grej...

Long time no see!

Det r s enkelt att f ihop ett riktigt bra lag s nstan ingen gr spelarna i objectives, om det inte finns XP.

Eftersom det inte lngre finns icon swaps osv s har man ingen nytta alls av spelare utanfr ens startelva.(om man inte vill grinda fram fler spelare frn objectives som man aldrig anvnder)

Det enda jag tycker r positivt r playstyles.

Har dessutom gtt ver till new gen s kan end uppskatta spela ett par matcher nr gameplay r bra.
Citera
2024-02-08, 09:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Long time no see!

Det r s enkelt att f ihop ett riktigt bra lag s nstan ingen gr spelarna i objectives, om det inte finns XP.

Eftersom det inte lngre finns icon swaps osv s har man ingen nytta alls av spelare utanfr ens startelva.(om man inte vill grinda fram fler spelare frn objectives som man aldrig anvnder)

Det enda jag tycker r positivt r playstyles.

Har dessutom gtt ver till new gen s kan end uppskatta spela ett par matcher nr gameplay r bra.

Var ska man lgga sin tid fr att snabbast bygga bra lag? Har lst massa beginner objectives men ger ju bara skrp, ven om det r gratis pengar/kort.

Har inte helt frsttt evolutions osv. Borde googla men orkar inte. Blir extremt casual, s casual att jag knappt spelar.
Citera
2024-02-08, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Var ska man lgga sin tid fr att snabbast bygga bra lag? Har lst massa beginner objectives men ger ju bara skrp, ven om det r gratis pengar/kort.

Har inte helt frsttt evolutions osv. Borde googla men orkar inte. Blir extremt casual, s casual att jag knappt spelar.

Att se till att du har XP fr att n max leveln p season rewards(objektivs)ger dig vldigt bra paket.

Det r lttare att f ihop fodder och det finns bttre player sbc ute. Tex Eusebio, Sawa osv.

De flesta grindar dessa och drfr har nstan alla lag bestende av dessa dyra player sbc.

De flesta lgger nstan bara tid p kval och WL och evt 8 vinster i rivals.

Resten av tiden lggs p grinda menyer tex gra 83x10 dagligen fr att f ihop fodder.

Alla pstr de lskar evolution , men eftersom man nstan aldrig kan upgradera en spelare man tidigare gjort en evolution p s r det totalt vrdelst.

De f evolution som r bra kostar coins/FP och ska man gra de f OP som finns fallar hela pongen med att kunna evo spelare som r icke meta man gillar irl.

Frndrar dem inte evo rejlt kommer det mer eller mindre vara totaldtt nr hypen till nsta r har lagt sig.

Det r mjligt att casual spelare i lgre divisoner fr ut ngot av detta. Men i WL sttter jag aldrig p ngon som har originella evo.
Citera
2024-02-08, 15:29
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Bytte frn 5-backslinje och har faktiskt brjat slppa in frre ml. Men var komiskt idag med mnga inslppta. Jag ledde en match med 2-0 som jag tappade men lyckades gra ml i 88e och 89e och ledde med 5-3 men i 90e kommer motstndaren helt fri och jag river ner med flit fr att ha chansen att rdda straffen vilket jag inte gr sen i 92a kan ni ju gissa vad som hnde? 5-5 i sista sekunden. Men var komiskt fr i matchen efter vann jag med just 5-3 som jag ledde med i matchen innan och kommentatorn sger nt i stil med "not a result I've seen in a long time" nr matchen innan hade exakt det resultatet... Sen vann jag tredje med s njd med dagen.

Jag brukar max kra 3 online per dag. Rivals. Pallar inte med stressen med WL men ska nog testa imorgon kanske. Spelade typ 8 matcher frra WL och vann bara 2 eller nt snt. Men gtt lite bttre sista dagarna.

Packade Henry via SBC idag. Gillar han nog lite mer n Mller som jag nyss kpt. Jag har haft vldigt bra med tur i paket. Exempelvis nr jag frskte f tillbaka Brolin s packade jag frst 88 Kompany i hero-SBC och sen 89Kompany i paketet efter. Nu har jag ingen frutom de jag anvnder som r bra fodder. Anvnde allt idag.

Laget just nu (Brolin r 90): https://www.futbin.com/24/squad/1944184

I startelvan r enbart tv handelsbara vilket r guldspelarna. Sawa och Lloris r frn sina SBC uppenbarligen. Resten r handelssprrade och frn paket (frutom Brolin). P bnken/reserv r alla frn paket/SBC frutom Mller. Har ni haft bra tur med paket i r?
Citera
2024-02-08, 16:10
Medlem
Citat:
Att se till att du har XP fr att n max leveln p season rewards(objektivs)ger dig vldigt bra paket.

Det r lttare att f ihop fodder och det finns bttre player sbc ute. Tex Eusebio, Sawa osv.

De flesta grindar dessa och drfr har nstan alla lag bestende av dessa dyra player sbc.

De flesta lgger nstan bara tid p kval och WL och evt 8 vinster i rivals.

Resten av tiden lggs p grinda menyer tex gra 83x10 dagligen fr att f ihop fodder.

Alla pstr de lskar evolution , men eftersom man nstan aldrig kan upgradera en spelare man tidigare gjort en evolution p s r det totalt vrdelst.

De f evolution som r bra kostar coins/FP och ska man gra de f OP som finns fallar hela pongen med att kunna evo spelare som r icke meta man gillar irl.

Frndrar dem inte evo rejlt kommer det mer eller mindre vara totaldtt nr hypen till nsta r har lagt sig.

Det r mjligt att casual spelare i lgre divisoner fr ut ngot av detta. Men i WL sttter jag aldrig p ngon som har originella evo.

Evolution r en bra id, men dligt utfrt

Jag spelar extremt casual, men har inte haft "nytta" av en enda evo
Citera
2024-02-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Evolution r en bra id, men dligt utfrt

Jag spelar extremt casual, men har inte haft "nytta" av en enda evo

Hller med!

Det hr med olka requirements och att man mste kpa spelarna frn marknaden frstr hela upplgget.

Man borde helt kunna skrddarsy sin gubbe ungefr som i pro clubs.
Citera
2024-02-08, 18:12
Medlem
Citat:
Hller med!

Det hr med olka requirements och att man mste kpa spelarna frn marknaden frstr hela upplgget.

Man borde helt kunna skrddarsy sin gubbe ungefr som i pro clubs.

Ja, dels det

Den borde man kunna ta sitt favorit lah i tex allsvenskan, Aik, malm eller vad det nu r och kunna ta upp allihopa till hyfsat bra spelare, s att man har en startelva med spelare 90+ vid rets slut

Nu kan man ta en bronsspelare och gra till 81 overall

Jaha, va skall jag gra med den?
Citera
2024-02-08, 22:08
Medlem
Det stora problemet med evos r att nr du gjort en som ger playstyle r din spelare i stort sett krd fr framtida evolutioner. Har tom ltit bli att gra frdigt vissa evos fr att undvika att de fr en sketen playstyle som hindrar dom frn att kunna gras vidare.. Sparat en del spelare fr att frhoppningsvis kunna uppgradera dom vidare och f bttre playstyle.

Har gjort massa LFC Evos men ingen gr in i min elva fr tillfllet tyvrr. De r fr lngt efter metan och de flesta saknar dessutom playstyle+ s det funkar ej. Frhoppningsvis kan man evoa dom vidare s smningom men tvivlar p det, och hjlper inte om de hamnar p 87-88 rating nr det r ltt att f ett 90+ lag nu iallafall.

Vldigt f man mter som har ngra EVOS, var vl en del LLorente ett tag och nu typ Malen.. Men i vrigt, nada och sllan ngra roliga alls.. Enbart meta
Citera
2024-02-09, 19:31
Medlem
Tjena grabbar. Behver er hjlp. Jag spelar cirka en gng i mnaden max s jag har ett ganska vrdelst lag, och just drfr skulle jag behva er hjlp med att plocka ut min startelva med dom korten jag har. r nmligen inte tillrckligt insatt sjlv fr att helt kunna avgra vilka som ska ha frstaplatsen i min startelva fr maximera mina chanser att vinna.

Jag har tex Harry Kane som utifrn vad jag kan tolka p kortets stats osv en av mina sjlvklara anfallare, men tycker nd inte han r srskilt bra trots allt. Passar inte riktigt min spelstil. Tycker han r vldigt seg och lngsam.

r det enklast att ladda upp mitt lag p futbin o sedermera lnka hr s att ni kan ge kritik och frslag p s stt? Kan jag lnka mitt konto p ngot stt eller fr jag stta mig vid PCn och lgga in kort efter kort? Gr det, d jag tex har tv evolutionskort jag fixat fram.
Citera
2024-02-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Tjena grabbar. Behver er hjlp. Jag spelar cirka en gng i mnaden max s jag har ett ganska vrdelst lag, och just drfr skulle jag behva er hjlp med att plocka ut min startelva med dom korten jag har. r nmligen inte tillrckligt insatt sjlv fr att helt kunna avgra vilka som ska ha frstaplatsen i min startelva fr maximera mina chanser att vinna.

Jag har tex Harry Kane som utifrn vad jag kan tolka p kortets stats osv en av mina sjlvklara anfallare, men tycker nd inte han r srskilt bra trots allt. Passar inte riktigt min spelstil. Tycker han r vldigt seg och lngsam.

r det enklast att ladda upp mitt lag p futbin o sedermera lnka hr s att ni kan ge kritik och frslag p s stt? Kan jag lnka mitt konto p ngot stt eller fr jag stta mig vid PCn och lgga in kort efter kort? Gr det, d jag tex har tv evolutionskort jag fixat fram.

Du kan lgga upp det p futbin. Nr du lagt till en spelare finns det rutor bredvid dr det r en ikon fr EVO dr alla versioner kommer upp
Citera
2024-02-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet

Om du har companion appen till telefonen.
Squad-Squad management -share.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in