2024-05-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Hej. Finns det någon som vet om någon sida där man kan streama elitserien i speedway gratis?

Inte vad jag känner till men om du lyckas få in den polska kanal som visar elitserien kan du ju titta (med polska kommentatorer).
Citera
2024-06-02, 11:40
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Tyvärr känns det inte som att någon arvtagare till Lindgren känns självklar. Hellström-Bängs inte riktigt fått sitt genombrott där, Henriksson tar stadiga steg men ovisst där också. På seniorsidan finns egentligen inte någon i närheten av GP-klass. Däremot två lovande ungdomar i Karlsson och Jansson.

Ett par intressanta matcher ikväll där Indianerna-Lejonen blir mitt val med just 16-årige Karlsson i sin debut.

För övrigt, stor överraskningen för mig att van Dyck knäpper samtliga på näsan i SM-kvalet, fanns många betydligt mer etablerade med.

Där ser man dålig koll på speedway scen sen några år . Fick upp startlistan i sociala medier flödet såg då att det bara var en svensk .
Där av frågan
Citera
2024-06-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Där ser man dålig koll på speedway scen sen några år . Fick upp startlistan i sociala medier flödet såg då att det bara var en svensk .
Där av frågan

Inga konstigheter, sporten har under snart 10 år legat utanför den rikstäckande bevakning den brukade få. Men tycker det blåser många positiva vindar kring både internationell och svensk speedway sen ett par år tillbaka.

Du får chans till att upprätta dig själv genom att besöka Sveriges GP-tävling som går av stapeln om 12 dagar. Så länge vädret är med tycker jag det är ett fantastiskt trevligt arrangemang.
Citera
2024-06-04, 21:45
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Inga konstigheter, sporten har under snart 10 år legat utanför den rikstäckande bevakning den brukade få. Men tycker det blåser många positiva vindar kring både internationell och svensk speedway sen ett par år tillbaka.

Du får chans till att upprätta dig själv genom att besöka Sveriges GP-tävling som går av stapeln om 12 dagar. Så länge vädret är med tycker jag det är ett fantastiskt trevligt arrangemang.

” Gamla vojens ” i Danmark är en favorit
Men Målilla är helt okej
Citera
2024-06-29, 23:46
Medlem
Vinst i Gorzows GP för Lindgren. Känns som han är den enda som kan hitta spår och linjer för att utmana Zmarzlik.

Här finalheatet, https://x.com/speedwaygp/status/1807...lGmG6Kv7y5kmMA
Citera
2024-07-30, 14:39
Medlem
Visas Speedway alls på TV längre? Alltså i normala kanaler? Eller är det låst bakom något abonnemang som allt annat? Känns som sist jag zappade och såg speedway var typ strax efter Tony lagt av.
I så fall är det väl inte undra på att intresset för speedway dalar. De redan frälsta betalar, men intresset lär ju inte växa bland vanligt folk om de aldrig ens råkar få se speedway.
Citera
2024-08-21, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalletelefonare
Visas Speedway alls på TV längre? Alltså i normala kanaler? Eller är det låst bakom något abonnemang som allt annat? Känns som sist jag zappade och såg speedway var typ strax efter Tony lagt av.
I så fall är det väl inte undra på att intresset för speedway dalar. De redan frälsta betalar, men intresset lär ju inte växa bland vanligt folk om de aldrig ens råkar få se speedway.

Svenska Elitserien visas på ESS-Play, Engelska ligan på Discovery Plus, likaså VM-serien. 2-3 tävlingar per år av VM-serien brukar visas på Kanal10 eller liknande.

Jag håller med, det ska mycket till för att någon halvintresserad ska teckna ett abonnemang för Elitserien på 249 kr/månad. Samtidigt finns det ingen kanal som för tillfället verkar intresserad av att sända det, och då blir en streamingtjänst ändå en viktig intäkt för klubbarna.

Tycker generellt att Elitserien i speedway behöver nå en nivå där alla lag har racingvänliga banor, samt att lagen inte är så ojämna. Inte jättekul när det blir 64-26 och liknande. Känns ändå som att klubbarna börjar komma till insikt. Varit en del fina publiksiffror under året, bl.a. dryga 5000 i Gislaved i förra veckan.

Om vädret håller i sig tror jag man kan få se bra med publik i finalserien som började igår. Det är generellt tighta och jämna matcher med bra speedway.
Citera
2024-09-11, 06:45
Medlem
Det var semifinaler igår och resultatet blev extra mycket Småland i finalen.

Dackarna mot Lejonen nästa tisdag .

https://sverigesradio.se/artikel/dac...onkurrenten--2
Citera
2024-10-08, 07:30
Medlem
Speedwaysäsongen till ända, ett par positiva grejer:

- Flera framsteg av svenska förare, såsom Rasmus Karlsson, Jonathan Grahn, van Dyck, osv.
- Solkatterna mästare i allsvenskan, en klubb som i princip varit dvala under många år, tycks vara stort intresse i Karlstad
- "SSA" vilket är som en speedwayakademi verkar uppskattad med stor uppslutning
- Rospiggarna på G igen

Mindre bra:

- Många ojämna matcher
- En hel del banor som bjudit på trist speedway, Motala grundserien, Kumla, Målilla, Hallstavik.
- Vargarna har inte i Elitserien att göra, varför bygger man inte bara om banan?
- Relativt odramatisk GP-säsong, ett par tävlingar som rent ut sagt var bedrövliga

GP-kalendern för 2025 också släppt, en besvikelse i mina ögon, stryker bästa banan (Torun) till förmån för Manchester. Ryktats om att kunna köra utanför Europa samt inomhus i Frankfurt, inget av det blev av. Under gårdagen presenterades också wildcarden för 2025, noterbart är att Kvech och Huckenbeck blivit inkvoterade igen, en sådan som Leon Madsen, tvåa i polska snittligan får stryka på foten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in