Citat:
Ursprungligen postat av
kalletelefonare
Visas Speedway alls på TV längre? Alltså i normala kanaler? Eller är det låst bakom något abonnemang som allt annat? Känns som sist jag zappade och såg speedway var typ strax efter Tony lagt av.
I så fall är det väl inte undra på att intresset för speedway dalar. De redan frälsta betalar, men intresset lär ju inte växa bland vanligt folk om de aldrig ens råkar få se speedway.
Svenska Elitserien visas på ESS-Play, Engelska ligan på Discovery Plus, likaså VM-serien. 2-3 tävlingar per år av VM-serien brukar visas på Kanal10 eller liknande.
Jag håller med, det ska mycket till för att någon halvintresserad ska teckna ett abonnemang för Elitserien på 249 kr/månad. Samtidigt finns det ingen kanal som för tillfället verkar intresserad av att sända det, och då blir en streamingtjänst ändå en viktig intäkt för klubbarna.
Tycker generellt att Elitserien i speedway behöver nå en nivå där alla lag har racingvänliga banor, samt att lagen inte är så ojämna. Inte jättekul när det blir 64-26 och liknande. Känns ändå som att klubbarna börjar komma till insikt. Varit en del fina publiksiffror under året, bl.a. dryga 5000 i Gislaved i förra veckan.
Om vädret håller i sig tror jag man kan få se bra med publik i finalserien som började igår. Det är generellt tighta och jämna matcher med bra speedway.