Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-11-11, 09:10
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenAfHestel
Är det arbetsprofiler?
Japp. Testa med den. Dra ner Shelter för att aktivera den.
Citera
2023-11-11, 10:08
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Japp. Testa med den. Dra ner Shelter för att aktivera den.

Wtf, fattar inget. Förklara hur man gör så simpelt du kan.. Så är du snäll. Har köpt extra plattor pga bank id. Så du hade gjort mig en stor tjänst. Kärlek
Citera
2023-11-11, 10:14
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det har de. Stegade in på Nordea med min släkting. Släktingen är äldre och börjar tappa en del. Själv har jag en annan bank. Leg. på båda personerna. Vi skrev på några papper och saken var biff.

Med mitt Bank-ID kommer jag nu åt att göra släktingens bankärenden på distans.

Läs mer om just Nordeas variant.

https://www.nordea.se/privat/liv/fam...anvandare.html

Gjorde samma sak själv fast jag ringde och legitimerade mig med bankid och min dementa släkting gick själv in på banken och skrev på pappret.
Citera
2023-11-11, 10:16
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenAfHestel
Wtf, fattar inget. Förklara hur man gör så simpelt du kan.. Så är du snäll. Har köpt extra plattor pga bank id. Så du hade gjort mig en stor tjänst. Kärlek
Nej det tänker jag inte. Du får hitta en guide på nätet eller något.
Citera
2023-11-11, 14:00
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Nej det tänker jag inte. Du får hitta en guide på nätet eller något.

Tack så mycket min vän.
Citera
2023-11-12, 07:46
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Gjorde samma sak själv fast jag ringde och legitimerade mig med bankid och min dementa släkting gick själv in på banken och skrev på pappret.

Jaja, det funkar väl den vägen också. På den mellanstora stad där min släkting bor finns inte ens Nordea så vi var tvungna att resa till en större ort i närheten. Nåja, det ordnade sig.
Citera
2024-01-20, 07:37
  #55
Medlem
Sonny00s avatar
Hej igen! TS här.

Jag kom på en sak, förutom vanligt Bank-ID finns ju även Freja e-legitimation. Kan man ha en sådan för en annan person på en iPad där jag har mitt eget Bank-ID. Freja verkar ju accepteras på många håll numera.
Citera
2024-02-18, 20:27
  #56
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tyvärr HELT nödvändig begränsning orsakad av kriminellt patrask och bidragsparasiter.
Systemet har tidigare möjliggjort att någon gökunge sitter med 50 olika identiteter på samma telefon.
Så jävla lätt ska det inte vara att vara gökunge.

Samma gökunge kör android med flertalet profiler, det blev bara aningens mer jobbigt för gökungen men som vanligt förstör det för alla hederliga användare som nu måste trixa för att kunna hjälpa sin sjuka pappa att betala räkningarna.

BankID nuförtiden börjar liknas vid den där filmen på 80 talet med en snubbe som glömde sin filofax på flygplatsen och någon hittade den och tog över hans liv…

https://www.imdb.com/title/tt0103035/?ref_=ext_shr_lnk
Citera
2024-02-18, 20:31
  #57
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Hej igen! TS här.

Jag kom på en sak, förutom vanligt Bank-ID finns ju även Freja e-legitimation. Kan man ha en sådan för en annan person på en iPad där jag har mitt eget Bank-ID. Freja verkar ju accepteras på många håll numera.

Det kan du, jag har min farsas freja på min mobil där jag har mitt egna BankID. Detta för att kunna beställa recept och hjälpa honom med hans journaler.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback