Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 09:43
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
För att förklara vilken makalös resa Forsling gjort efter 25 från "nobody" till stjärna så matchas han upp i princip varenda byte mot poängligavinnaren Kucherov denna serie.

Verkligen imponerande och kul. Såg första matchen och han agerar med ett stort självförtroende och lugn. Väldigt placeringssäker.

Kul att han äntligen fick ett bra kontrakt från och med nästa år. 8Y, 5,75M/AAV
Citera
2024-04-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Ett mirakel att han kommer tillbaka från LTIR veckan innan slutspel IGEN. Att man friade 9M cap var nog bara en trevlig tillfällighet och oj capen räknas inte i slutspelet. Kan lika bra passa på signa Hanifin, Hertl och Mantha trots 9M över cap.

När tänker man täppa till LTIR/slutspels-hålet??
Ska väl säga att jag inte har en direkt bra lösning i nuläget men ändå. GMs diskuterade detta i samband med Tampa gjorde samma skit men man kom inte överens, ska se om jag kan hitta vilka alternativa lösningar som man diskuterade.

Sedan som spelare är Stone en fenomenal spelare som jag saknar något oerhört, påminns varje gång jag ser Brännan på isen. Det bästa Sens hade på länge. Jävla Melnyk. Ziba, Erkka och Stone

Tampa, chicago etc. Alla lag som vinner gör det.

Enkelt att komma åt.
Laget som står på isen får bara kosta cap, oavsett när matchen spelas.

Hur mycket ligger vegas över cap? 15?
Citera
2024-04-26, 21:37
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Tampa, chicago etc. Alla lag som vinner gör det.

Enkelt att komma åt.
Laget som står på isen får bara kosta cap, oavsett när matchen spelas.

Hur mycket ligger vegas över cap? 15?

Nähä? Det visste vi inte.
Citera
2024-04-27, 04:14
Medlem
sebastian_s avatar
Svårt att hävda något annat än att östra konferensens slutspel har varit en besvikelse. Även om alla utsåg Carolina-Islanders och Rangers- Washington till de sämsta och ojämnaste serierna.

Men att de två matchserierna+ Florida-Tampa alla är 3-0 i matcher är helt enkelt inte kul och ovanligt ojämnt i en konferens.
Citera
2024-04-27, 06:56
Medlem
james bs avatar
Vad säger vi om jets och defensiven? 17 mål i baken på tre matcher! Storfavoriten till Vezina Trophy, Hellebuyck, har väl inte visat sig riktigt från sin bästa sida.
Citera
2024-04-27, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Nähä? Det visste vi inte.

Sur finne?
Går det bra för dallas?
Citera
2024-04-27, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Svårt att hävda något annat än att östra konferensens slutspel har varit en besvikelse. Även om alla utsåg Carolina-Islanders och Rangers- Washington till de sämsta och ojämnaste serierna.

Men att de två matchserierna+ Florida-Tampa alla är 3-0 i matcher är helt enkelt inte kul och ovanligt ojämnt i en konferens.

Eastern känns klart sämre.
Överlägset bästa matchen hittills är första mellan avs och jets.

Såg preds, nucks inatt.
Trist tillställning. Nucks bestämde sig för att spela defensivt och preds är för dåliga.
Citera
2024-04-27, 07:11
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Sur finne?
Går det bra för dallas?

Nä ironisk, som du verkade inte fatta.

Dallas finnarna vill till vm
Citera
2024-04-27, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Nä ironisk, som du verkade inte fatta.

Dallas finnarna vill till vm

Ironiska människor är ofta sura, eller bittra kanske?

Ja, det syns på sättet dom spelar.
😉
Citera
2024-04-27, 07:17
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ironiska människor är ofta sura, eller bittra kanske?

Ja, det syns på sättet dom spelar.
😉

Ja, jag är en bitter, surjävel till sverigefinne som spenderar dagarna med finsk kalsongfylla!

Finland behöver lite nhl förstärkningar. 3st som anslutit än så länge om jag minns rätt.
Citera
2024-04-27, 07:33
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Eastern känns klart sämre.
Överlägset bästa matchen hittills är första mellan avs och jets.

Såg preds, nucks inatt.
Trist tillställning. Nucks bestämde sig för att spela defensivt och preds är för dåliga.
Jag tycker att det bara har varit en enda riktigt bra match i östra konferensen och det var kanske hela slutspelets bästa. Match 2 i Florida- Tampa.

I väst så har Colorado-Winnipeg varit konstant bra fram till sista perioden idag. Bästa serien över lag. La Kings-Edmonton har också varit en genomgående bra serie där match 2 stod ut som extra bra och jämn.

Nashville-Vancouver har dock varit en besvikelse. Vi bjuds knappt på någonting offensivt. Det enda spektakulära under 3 hela matcher har varit Filip Forsbergs mål i match 2. Elias Pettersson är helt försvunnen.
Citera
2024-04-27, 07:44
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tycker att det bara har varit en enda riktigt bra match i östra konferensen och det var kanske hela slutspelets bästa. Match 2 i Florida- Tampa.

I väst så har Colorado-Winnipeg varit konstant bra fram till sista perioden idag. Bästa serien över lag. La Kings-Edmonton har också varit en genomgående bra serie där match 2 stod ut som extra bra och jämn.

Nashville-Vancouver har dock varit en besvikelse. Vi bjuds knappt på någonting offensivt. Det enda spektakulära under 3 hela matcher har varit Filip Forsbergs mål i match 2. Elias Pettersson är helt försvunnen.

Artturi Lehkonen har varit underbart bra för avs, underskattad som få.

Jäkla svennar som jämt vill skada finnarna, laine, rantanen och så lehkonen.

Dags för lite hämnd tycker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in