2023-10-07, 20:30
Medlem
Citat:
Placed on NHL waivers today: Jesper Boqvist (BOS), Oskar Steen (BOS), Jakub Zboril (BOS), Brandon Biro (BUF), Kale Clague (BUF), Riley Stillman (BUF), Trey Fix-Wolansky (CBJ), Jack Ahcan (COL), Brad Hunt (COL), Cam Dineen (EDM), Philip Kemp (EDM), Brad Malone (EDM) ...

Calvin Pickard (EDM), Tyler Madden (LA), Shane Bowers (NJ), Justin Dowling (NJ), Tyce Thompson (NJ), Max Willman (NJ), Denis Gurianov (NSH), Jachym Kondelik (NSH), Chris Driedger (SEA), Cale Fleury (SEA) and John Hayden (SEA).

https://twitter.com/reporterchris/st...18082191089956

Jesper Boqvist nästa svensk att få ett tungt besked om att det blir AHL. Förvånad över att Bruins prioriterar spelare som Brown och Greer.
Senast redigerad av Grunkz 2023-10-07 kl. 20:41.
Citera
2023-10-08, 04:33
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
https://twitter.com/reporterchris/st...18082191089956

Jesper Boqvist nästa svensk att få ett tungt besked om att det blir AHL. Förvånad över att Bruins prioriterar spelare som Brown och Greer.
Boqvist skulle kunna vara en för ducks!
Ducks har släppt in 27 mål på 7 matcher preasseason. 3,85 i snitt. Man ska inte dra för stora slutsatser av dessa matcher. Men det har inte sett stabilt ut bakåt. Och med Lassi som dräller med pucken längst bak. Så plocka in Jesper till fyndpriset 775'.
Citera
2023-10-08, 05:38
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Boqvist skulle kunna vara en för ducks!
Ducks har släppt in 27 mål på 7 matcher preasseason. 3,85 i snitt. Man ska inte dra för stora slutsatser av dessa matcher. Men det har inte sett stabilt ut bakåt. Och med Lassi som dräller med pucken längst bak. Så plocka in Jesper till fyndpriset 775'.

Mja, varför inte. Tänkte du som center i tredjekedjan då? Är annars öppen för att sätta honom på Jakobs position även om de skjuter olika. Silfvers snigelhastighet gör inte mycket för defensiven. Vill dock ge Leason utrymme också, när ganska orealistiska drömmar om en fattigmansutveckling åt Tage Thompson-hållet

Annars waivas det något extremt just nu men verkar inte vara så många pick-ups ändå.
Kan inte se att Aube-Kubel blivit plockad vilket var viktigt för Bartmans blodtryck.

Hockey guy tippar att NJD vinner SC över Dallas. Jag vet inte, tror denna kärnan kommer vinna SC. Men redan denna säsong är jag osäker på.
Deras fart och energi är fantastisk. Men är valpigheten borttvättad och är de tillräckligt tunga för att gå hela vägen i ett slutspel? Vi får se.
Hoppas Holtz äntligen lyckas knipa en plats, har han jobbat med skridskorna är det en oslipad diamant. De lider ingen brist på farliga målskyttar och där har vi ännu en. Något tveksam till deras målvaktspar men Schmid kan vara en ädelsten för framtiden.

Kolla förresten in Sharks och övertyga mig om att deras backsida inte är ett skämt. Ser förskräcklig ut.

Men snart är vi igång. Pacific kan omöjligt sägas vara sämst längre, där har central tagit över.
Lär också bli knallhårt om slutspelsplatser i öst. Är en handfull lag som ligger där och skvalpar som det nästan går att singla slant om
Senast redigerad av Kedox 2023-10-08 kl. 05:41.
Citera
2023-10-08, 07:03
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Mja, varför inte. Tänkte du som center i tredjekedjan då? Är annars öppen för att sätta honom på Jakobs position även om de skjuter olika. Silfvers snigelhastighet gör inte mycket för defensiven. Vill dock ge Leason utrymme också, när ganska orealistiska drömmar om en fattigmansutveckling åt Tage Thompson-hållet

Annars waivas det något extremt just nu men verkar inte vara så många pick-ups ändå.
Kan inte se att Aube-Kubel blivit plockad vilket var viktigt för Bartmans blodtryck.

Hockey guy tippar att NJD vinner SC över Dallas. Jag vet inte, tror denna kärnan kommer vinna SC. Men redan denna säsong är jag osäker på.
Deras fart och energi är fantastisk. Men är valpigheten borttvättad och är de tillräckligt tunga för att gå hela vägen i ett slutspel? Vi får se.
Hoppas Holtz äntligen lyckas knipa en plats, har han jobbat med skridskorna är det en oslipad diamant. De lider ingen brist på farliga målskyttar och där har vi ännu en. Något tveksam till deras målvaktspar men Schmid kan vara en ädelsten för framtiden.

Kolla förresten in Sharks och övertyga mig om att deras backsida inte är ett skämt. Ser förskräcklig ut.

Men snart är vi igång. Pacific kan omöjligt sägas vara sämst längre, där har central tagit över.
Lär också bli knallhårt om slutspelsplatser i öst. Är en handfull lag som ligger där och skvalpar som det nästan går att singla slant om
Precis. Känns som vi inte har en stabil tredje center som kan stänga ner motståndarna. Sen måste jag erkänna att så mycket har jag inte kollat på Boqvist. Men känns som ett bra alternativ. Fast helst vill jag ha Leo där redan, som sagt tidigare tvivlar på han så här tidigt i karriären. Skeppa Lassi, låt våra ungdomar lira och sätt upp en bra defensiv tredje kedja.
Citera
2023-10-08, 08:42
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Skeppa Lassi, låt våra ungdomar lira och sätt upp en bra defensiv tredje kedja.
Jag hade ett förslag på tredjekedja för er:
Vatrano-Carlsson-Leason

Den skulle vara tung att möta, sen hur defensiv den är vet jag inte, känns som de kan skapa en del bra framåt trots allt, kombinerat med tyngd.
Citera
2023-10-08, 09:16
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag hade ett förslag på tredjekedja för er:
Vatrano-Carlsson-Leason

Den skulle vara tung att möta, sen hur defensiv den är vet jag inte, känns som de kan skapa en del bra framåt trots allt, kombinerat med tyngd.
😄 Fan är du i hemlig kontakt med Kedox!!!
Han föreslog precis den uppställningen för mig! Jag är ju tveksam att de låter Leo få den rollen i år. Men men helt klart köper jag er idé. Kul att ni satt ihop samma formation.
Citera
2023-10-08, 11:20
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Jag vill höra ett utlåtande om Ducks backsida

1-7 mot Arizona... Ducks on the Blueline
Citera
2023-10-08, 11:20
Medlem
perry2s avatar
Citat:
😄 Fan är du i hemlig kontakt med Kedox!!!

Kedox o Bartman delar wiskeyflaskor
Citera
2023-10-08, 11:21
Medlem
snurresprettiss avatar
Vilka 2 lag spelar Stanley-final?
Citera
2023-10-08, 11:24
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag vill höra ett utlåtande om Ducks backsida

1-7 mot Arizona... Ducks on the Blueline

Min åsikt är att det är försäsong där man bl.a spelar in helt färska juniorer, att Drysdale är tillbaka för första gången på ett år, att Arizona är betydligt bättre än de varit tidigare.
Men mest av allt;
Att Lassi Thomson är en SOPA!!!!!
Citera
2023-10-08, 11:35
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Min åsikt är att det är försäsong där man bl.a spelar in helt färska juniorer, att Drysdale är tillbaka för första gången på ett år, att Arizona är betydligt bättre än de varit tidigare.
Men mest av allt;
Att Lassi Thomson är en SOPA!!!!!

Haha

Calle Clang fick packa
Citera
2023-10-08, 11:53
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Haha

Calle Clang fick packa

Kan du skaffa ett lag i nhl? Du verkar mest bara följa skåningar specifik. I synnerhet om de haft anknytning till Rögle.

Clang är tänkt för Ahl denna säsong. Tror han kommer göra det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in