Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-30, 10:25
  #1
Medlem
elektronikfreaks avatar
Idag tillkännagjordes att Musikhjälpen 2023 kommer att förläggas till Växjö, Småland 11 - 17 december 2023. Däremot är ännu inte officiellt vem som ska bli programledare och ännu mindre vilka artister som ska uppträda officiellt. Men man vågar sätta en slant på bl a Ola Salo och The Ark och Charlotte P. eftersom de är från trakten.

Vad är dina önskemål vad beträffar artister som du vill se i glasburen. Programledarna är väl med stor sannolikhet redan bestämda!??
Citera
2023-08-30, 10:27
  #2
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Idag tillkännagjordes att Musikhjälpen 2023 kommer att förläggas till Växjö, Småland 11 - 17 december 2023. Däremot är ännu inte officiellt vem som ska bli programledare och ännu mindre vilka artister som ska uppträda officiellt. Men man vågar sätta en slant på bl a Ola Salo och The Ark och Charlotte P. eftersom de är från trakten.

Vad är dina önskemål vad beträffar artister som du vill se i glasburen. Programledarna är väl med stor sannolikhet redan bestämda!??
Vet man vad pengarna ska samlas in till och vilken organisation som får äran att höja sina löner där efter?
Att samla in pengar till behövande i Sverige hade ju varit önskvärt, tex hemlösa osv men man vill väl hellre gräva någon brunn i Afrika eller nåt som vanligt antar jag.
Citera
2023-08-30, 11:00
  #3
Medlem
laughingducks avatar
Är dom alltid i ” lite ” större städer ?
Citera
2023-08-30, 11:07
  #4
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Vet man vad pengarna ska samlas in till och vilken organisation som får äran att höja sina löner där efter?
Att samla in pengar till behövande i Sverige hade ju varit önskvärt, tex hemlösa osv men man vill väl hellre gräva någon brunn i Afrika eller nåt som vanligt antar jag.
Har inte hört någonting om insamlingsmålet för årets musikhjälp.

Personligen är jag stark motståndare till i princip alla insamlingar då det är väldigt få insamlingar vars insamlade medel går till 100% till det som syftet är. Samt som svensk hade det varit mer behjärtansvärt om det insamlade kapitalet hade gått till syften som hade hjälpt svenska folket. Inkl forskning för att få bukt på allvarliga sjukdomar. Optimalt hade ju att få bukt på hjärt- och kärlsjukdomar och cancer innan utgången av 2000-talet (dvs innan år 2100).
Citera
2023-08-30, 11:09
  #5
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Är dom alltid i ” lite ” större städer ?
Växjö är väl inte så stor stad - 66K innevånare.
Citera
2023-08-30, 11:16
  #6
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Växjö är väl inte så stor stad - 66K innevånare.

66 i tätorten det innebär ju att runt 30 tusen bor utanför tätorten för enligt SCB bor det 97k i Växjö.

Vet det finns större städer ja men även mindre ..
Citera
2023-08-30, 11:24
  #7
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
66 i tätorten det innebär ju att runt 30 tusen bor utanför tätorten för enligt SCB bor det 97k i Växjö.

Vet det finns större städer ja men även mindre ..
Jo, jag förstår naturligtvis hur du menar. Rent praktiskt skulle de väl kunna ställa upp glasburen i vilken byhåla som helst bara de får fram bussar, kablage och strömförsörjning för att kunna sända. Men jag kan tänka mig att SR/SVT tänker att det är lite roligare att satsa på lite större städer där inte buren behöver stå helt ensam hela nätterna och tämligen ensam även dagtid.
Citera
2023-08-30, 11:25
  #8
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Har inte hört någonting om insamlingsmålet för årets musikhjälp.

Personligen är jag stark motståndare till i princip alla insamlingar då det är väldigt få insamlingar vars insamlade medel går till 100% till det som syftet är. Samt som svensk hade det varit mer behjärtansvärt om det insamlade kapitalet hade gått till syften som hade hjälpt svenska folket. Inkl forskning för att få bukt på allvarliga sjukdomar. Optimalt hade ju att få bukt på hjärt- och kärlsjukdomar och cancer innan utgången av 2000-talet (dvs innan år 2100).
Jag gillar inte heller insamlingar. Alla galor osv samlar in massor av pengar till de stora organisationerna som ska hjälpa i andra delar av världen men sällan här i Sverige. Cheferna i dessa organisationer sitter dessutom på extrema löner och massor av de pengar som samlas in går till helt andra saker än till dom behövande.
Att samla in pengar till direkt svenska mål hade gjort ett enormt avtryck men folk köper lite godhetspoäng när de enkelt kan Swisha in en slant under dessa galor.

Förstå vad tex den lilla organisationen Vid din sida gjort med så medel senaste åren för våra hemlösa pensionärer.
Tänk om tex Musikhjälpen (eller någon stor tv-gala) kunde ha en insamling för nåt sånt.
Men det betyder ju då att man erkänner att vi har den här typen av problem, och SVT vill väl inte belysa det lika mycket som svält i Afrika osv som fått mångmiljarder i stöd genom åren som ofta hamnar i korrupta ledare fickor, "administrativa avgifter" och styrandes löner.

Även forskningen borde få mer pengar, som du skriver.
Citera
2023-08-30, 12:28
  #9
Avstängd
schizoflenss avatar
Kan man föreslå vad pengarna ska samlas in till?

I sådana fall föreslår jag oskyldiga som drabbats av gängvåldet och den inhemska terrorismen i Sverige!

Har kunnat varit lite kul att följa, och spännande och kul med fenomenet att artister hänger där i ett par timmar, blir lite djupare och mer innehållsrikt än dom hära 20 minutrarna med scriptade frågor, kommer säkert slötitta vid tillfälle
Citera
2023-08-30, 13:08
  #10
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Jo, jag förstår naturligtvis hur du menar. Rent praktiskt skulle de väl kunna ställa upp glasburen i vilken byhåla som helst bara de får fram bussar, kablage och strömförsörjning för att kunna sända. Men jag kan tänka mig att SR/SVT tänker att det är lite roligare att satsa på lite större städer där inte buren behöver stå helt ensam hela nätterna och tämligen ensam även dagtid.

Jag förstår också det blir bättre radio/ tv i Växjö än random mindre stad i inlandet .
Var mest en nyfiken fråga .
Citera
2023-08-30, 14:03
  #11
Avstängd
Är ju bara vänster extremister som är programledare. Sam skit mssik o bara feminist kossor som pratar sönder låtarna. Så folk betalt pengse för. Bög fest...soue2
Citera
2023-08-30, 15:28
  #12
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
66 i tätorten det innebär ju att runt 30 tusen bor utanför tätorten för enligt SCB bor det 97k i Växjö.

Vet det finns större städer ja men även mindre ..
Man vill ju inte ha en för liten stad då det eventuellt skulle resultera i att det blir tomt på torget.

Med det sagt så är Växsjö den minsta staden någonsin som fått ratta spektaklet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback