Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-31, 01:09
  #1
Medlem
Kottkompotts avatar
Har precis plottrat färdigt på mitt program för att samla ekonomidata för auktionshuset i World of Warcraft och samköra med lite andra grejer.
Rackarns vad nöjd jag är, rik (på wowguld) ska jag bli.

Men jag skulle vilja göra ett trevligare interface så jag slipper sitta och glo i DBeaver eller något annat halvtrist.
Vill ju ha lite klickbara menyer för att sortera tabellerna och producera olika grafer till det här.

Vilket library kan vara lämpligt till detta?
Antar någon form av webUI är lämpligast?
Har en SQLite-fil (kanske byter till någon annan databas framöver för att minska risken för krockar) där jag lagrar hela statistiken med timestamps och gremeljer, som det hela ska ansluta till.

Ska främst köras på Windows, men gigantisk fördel om det funkar sömlöst på både Linux och Mac också.

Är det typ Dash, Bokeh, Panel eller något man bör köra?
Är något av alternativen lite elegantare att ha i portfolion?
__________________
Senast redigerad av Kottkompott 2023-08-31 kl. 01:17.
Citera
2023-08-31, 15:24
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Har precis plottrat färdigt på mitt program för att samla ekonomidata för auktionshuset i World of Warcraft och samköra med lite andra grejer.
Rackarns vad nöjd jag är, rik (på wowguld) ska jag bli.

Men jag skulle vilja göra ett trevligare interface så jag slipper sitta och glo i DBeaver eller något annat halvtrist.
Vill ju ha lite klickbara menyer för att sortera tabellerna och producera olika grafer till det här.

Vilket library kan vara lämpligt till detta?
Antar någon form av webUI är lämpligast?
Har en SQLite-fil (kanske byter till någon annan databas framöver för att minska risken för krockar) där jag lagrar hela statistiken med timestamps och gremeljer, som det hela ska ansluta till.

Ska främst köras på Windows, men gigantisk fördel om det funkar sömlöst på både Linux och Mac också.

Är det typ Dash, Bokeh, Panel eller något man bör köra?
Är något av alternativen lite elegantare att ha i portfolion?
Föreslår att du tar en koll på d3blocks. d3 är grymt kraftfullt när det gäller grafer och här har man tydligen fått den att dansa med python med.

https://d3blocks.github.io/d3blocks/...tml/index.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback