Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-12, 21:27
  #121
Medlem
Semifinalerna

Vitkovice - Skellefteå
Geneve/Servette - Lukko

Dubbelmötena går av stapeln i början/mitten av januari
2023-12-12, 21:48
  #122
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Bortamålsregeln gäller inte.

SAIK fick sitt ledningsmål godkänt nu, leder totalt med 6-5.
Såg reprisen nu i efterhand. Nog kunde anfallande spelare gjort mer för att undvika kontakt i det läget. Reglerna kring detta borde nog ses över. Var ju samma uppe i Skellefteå sist vid deras 3-4 mål.
2023-12-13, 00:19
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Såg reprisen nu i efterhand. Nog kunde anfallande spelare gjort mer för att undvika kontakt i det läget. Reglerna kring detta borde nog ses över. Var ju samma uppe i Skellefteå sist vid deras 3-4 mål.

Håller med! Varför inte ta stöd mot ribban istället för att ta stöd mot målvakten?
2024-01-08, 22:11
  #124
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Semifinaler

Första möten 9 Januari Tisdag

18.00 Vítkovice Ridera - Skellefteå AIK
Ostravar Aréna, Vítkovice

20.15 Genève-Servette HC - Lukko
Patinoire des Vernets, Geneva

Returmöten 16 Januari Tisdag

19.00 Skellefteå AIK - Vítkovice Ridera
Skellefteå Kraft Arena

19.30 Lukko - Genève-Servette
Kivikylän Areena, Raumo
,
2024-01-09, 16:14
  #125
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Inte för att de hade något vidare utgångsläge alls (1-4), men Växjö schabblar ju bort möjligheten att skada liv i den här kvartsfinalen genom alltför många utvisningar.

Genève-Servette kommer förövrigt få hemmais i finalen om de går dit, detta eftersom de kommer vara det högst rankade laget om man utgår från seedningen inför att turneringen lottades i somras. Nytt format alltså, för tidigare fick det laget som tagit mest poäng under turneringens gång fördelen av hemmais i finalen.

Har du inte missförstått något här?
Nog är det väll Rankningen efter gruppspelet som gäller för vem som får hemmaplan i finalen 🤔

Citat:
Format

In the playoffs, pairings are formed based on the positions of the teams in the regular season as follows: the team finished 1st in the regular season face the team finished 16th, the team finished 2nd face the team finished 15th, and so on. There are no play-off draw or any reseedings for the quarter-finals and semi-finals. In each round except the final, the teams play two games and the aggregate score decides which team advances. The first leg is hosted by the team with the lower seed with the second leg being played on the home ice of the other team. If aggregate score is tied, a sudden death overtime follows. If the overtime is scoreless, the team who wins the shoot out competition advances.

The final will be played on the home ice of the team with the higher seed.

Någon seedning för lagen innan turneringen syns inte till, förutom "Pot" fördelningen

Rankningen efter gruppspelet för Semilagen är:

Vitkovice (9)
Skellefteå (5)

Genève-Servette (7)
Lukko (3)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2023..._Hockey_League
2024-01-09, 16:36
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Har du inte missförstått något här?
Nog är det väll Rankningen efter gruppspelet som gäller för vem som får hemmaplan i finalen 🤔



Någon seedning för lagen innan turneringen syns inte till, förutom "Pot" fördelningen

Rankningen efter gruppspelet för Semilagen är:

Vitkovice (9)
Skellefteå (5)

Genève-Servette (7)
Lukko (3)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2023..._Hockey_League

Ja, man hade önskat att CHL var lite tydligare kring deras egna nya format gällande finalen. Men jag hoppas att det är som du säger att rankning utifrån prestationer i gruppspelet är det som avgör vilka som får hemmais. Det är ju det mest rättvisa.
2024-01-09, 18:00
  #127
Medlem
Bartman777s avatar
Förstod jag det rätt om de sa att, om man gör ett shorthanded goal, så tas utvisningen bort?
2024-01-09, 18:14
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Förstod jag det rätt om de sa att, om man gör ett shorthanded goal, så tas utvisningen bort?

Stämmer. Nya regler som testas den här säsongen.

Samt om man gör mål som tjeckerna gjorde nu i PP, då fortsätter PP-spelet ändå.
2024-01-09, 18:17
  #129
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Stämmer. Nya regler som testas den här säsongen.

Samt om man gör mål som tjeckerna gjorde nu i PP, då fortsätter PP-spelet ändå.
Helt bakvänt och efterblivet ju. Vad motiverar att slippa BP om man gör mål i det?
Jag förstår inte varför jag kollar på skiten.
2024-01-09, 18:22
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Helt bakvänt och efterblivet ju. Vad motiverar att slippa BP om man gör mål i det?
Jag förstår inte varför jag kollar på skiten.

Tror jag läste något om att det skulle ge en extra morot/belöning för lag i BP att spela mer offensivt. Men jo, det är lite förvirrande, och svårt att förbereda sig inför när det är helt andra regler annars i det vanliga ligaspelet.

Nu ser det tufft ut för SAIK. Underläge nu och utvisning återigen.

Edit: 2-2 nu, SH och SAIK blir fulltaliga.
2024-01-09, 18:26
  #131
Medlem
Bartman777s avatar
Trams, jag lägger ner.
2024-01-09, 19:06
  #132
Medlem
Ezzelinos avatar
Fint mål till 3-2. Verkar fungera bra med kedjan med Andreas Johnsson, passningsläggaren Dylan Sikura och målskytten Pär Lindholm. Förhoppningsvis blir det så småningom svensk seger i CHL även denna säsong.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback