Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-12, 19:24
  #109
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Vad i helvete gör det här Lens i CL?
Kan vara en av de värsta prestationer jag sett av ett hemmalag i CL. Speciellt som är storfavorit inför matcheh. Jisses

Fel tråd 😁
2023-12-12, 19:44
  #110
Medlem
Inte för att de hade något vidare utgångsläge alls (1-4), men Växjö schabblar ju bort möjligheten att skada liv i den här kvartsfinalen genom alltför många utvisningar.

Genève-Servette kommer förövrigt få hemmais i finalen om de går dit, detta eftersom de kommer vara det högst rankade laget om man utgår från seedningen inför att turneringen lottades i somras. Nytt format alltså, för tidigare fick det laget som tagit mest poäng under turneringens gång fördelen av hemmais i finalen.
2023-12-12, 20:03
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Inte för att de hade något vidare utgångsläge alls (1-4), men Växjö schabblar ju bort möjligheten att skada liv i den här kvartsfinalen genom alltför många utvisningar.

Genève-Servette kommer förövrigt få hemmais i finalen om de går dit, detta eftersom de kommer vara det högst rankade laget om man utgår från seedningen inför att turneringen lottades i somras. Nytt format alltså, för tidigare fick det laget som tagit mest poäng under turneringens gång fördelen av hemmais i finalen.

Ja, vad ska man säga? Seedning vid lottningen? Efter vilka parametrar?
2023-12-12, 20:15
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ja, vad ska man säga? Seedning vid lottningen? Efter vilka parametrar?

Som jag förstår det så handlar det om hur man kvalificerade sig för CHL. Växjö var i pott 1 på grund av de vann SM-Guld, Skellefteå var i pott 2 för att de tog silver medan FBK var i pott tre på grund av de kvalificerade sig som seriesegrare. Geneve vann slutspelet i NLA och är därför i pott 1.

Förövrigt så kommer FBK eller SAIK att möta Vitkovice i semifinalen.
2023-12-12, 20:21
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Som jag förstår det så handlar det om hur man kvalificerade sig för CHL. Växjö var i pott 1 på grund av de vann SM-Guld, Skellefteå var i pott 2 för att de tog silver medan FBK var i pott tre på grund av de kvalificerade sig som seriesegrare. Geneve vann slutspelet i NLA och är därför i pott 1.

Förövrigt så kommer FBK eller SAIK att möta Vitkovice i semifinalen.

Ok! Tack för info!

För övrigt; vad jag förstår så blir det overtime om 1-1 står sig. Känns lite skumt. FBK har ju vinst under ordinarie tid i förra matchen och borde vara vidare vid oavgjort i returmatchen. Men ok, säg Skellefteå vinner med 2-1 i overtime ikväll. Är FBK ändå vidare iom att de gjort fler mål borta? Båda lagen står på 5 gjorda mål totalt i det fallet. Inte så insatt som du märker.

Edit: Nu sa kommentatorn att Färjestad redan nu är vidare. Om 1-1 står sig givetvis. Men 1-1 kommer ju inte att stå sig om det ska spelas overtime. Förvirrande!

Ah, ingen overtime har jag förstått nu när jag kikat på åttondelarna. Tyckte kommentatorn sa i början av matchen att det blir overtime vid oavgjort. Men det var bara i gruppspelet. Kul man lär sig upplägget när turneringen nästan är slut. På den nivån är mitt intresse.
__________________
Senast redigerad av Palkranen 2023-12-12 kl. 20:45.
2023-12-12, 20:45
  #114
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ok! Tack för info!

För övrigt; vad jag förstår så blir det overtime om 1-1 står sig. Känns lite skumt. FBK har ju vinst under ordinarie tid i förra matchen och borde vara vidare vid oavgjort i returmatchen. Men ok, säg Skellefteå vinner med 2-1 i overtime ikväll. Är FBK ändå vidare iom att de gjort fler mål borta? Båda lagen står på 5 gjorda mål totalt i det fallet. Inte så insatt som du märker.

Edit: Nu sa kommentatorn att Färjestad redan nu är vidare. Om 1-1 står sig givetvis. Men 1-1 kommer ju inte att stå sig om det ska spelas overtime. Förvirrande!
Jag har undrat precis samma sak under kvällen. CHL är rörigt värre... de har lite att jobba på innan jag kan ta dom seriöst. Förövrigt tycker jag inte detta med aggregation hör hemma i hockeyn. Inte top scorer-tröjor heller... enda anledningen att jag kollar är att jag har sportabstinens.
2023-12-12, 20:46
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag har undrat precis samma sak under kvällen. CHL är rörigt värre... de har lite att jobba på innan jag kan ta dom seriöst. Förövrigt tycker jag inte detta med aggregation hör hemma i hockeyn. Inte top scorer-tröjor heller... enda anledningen att jag kollar är att jag har sportabstinens.

Håller med! Känns som de rört till det i onödan.

Edit: Nu sitter man och undrar, om 1-2 skulle stå sig, är FBK vidare då på fler bortamål?
__________________
Senast redigerad av Palkranen 2023-12-12 kl. 20:57.
2023-12-12, 21:00
  #116
Medlem
BlackQuartzs avatar
Tydligen bara kvartsfinal idag. Tänkte det snart var slut på skiten. Nu hoppas man nästan FBK åker ur så sletna som de sett ut på sistone.
2023-12-12, 21:01
  #117
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Håller med! Känns som de rört till det i onödan.

Edit: Nu sitter man och undrar, om 1-2 skulle stå sig, är FBK vidare då på fler bortamål?

Nej, fler bortamål spelar ingen roll
2023-12-12, 21:01
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Håller med! Känns som de rört till det i onödan.

Edit: Nu sitter man och undrar, om 1-2 skulle stå sig, är FBK vidare då på fler bortamål?

Bortamålsregeln gäller inte.

SAIK fick sitt ledningsmål godkänt nu, leder totalt med 6-5.
2023-12-12, 21:15
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Bortamålsregeln gäller inte.

SAIK fick sitt ledningsmål godkänt nu, leder totalt med 6-5.

Japp såg det.
2023-12-12, 21:16
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Nej, fler bortamål spelar ingen roll

Tack!

Sådär ja! Nu är vi ute. Fokus på SHL.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback