Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-06, 07:48
  #1
Medlem
Drooids avatar
"Misstänkt skottlossning – område avspärrat i centrala Jönköping"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...rala-jonkoping
Citat:
Strax efter halv två under natten till onsdagen hördes höga smällar i centrala Jönköping. Polisen misstänker grovt vapenbrott.
Citat:
– Men vid tretiden hittades spår av misstänkt skottlossning, säger Torbjörn Lindqvist, vakthavande befäl vid polisen i Region Öst.

Området är avspärrat och polisens finns på plats även tidigt på onsdagsmorgonen, enligt SVT:s reporter på plats.
"EXTRA: Höga smällar på Öster i natt – polisen har hittat skotthål"
Bild från platsen i artikeln.
Låst: https://www.jnytt.se/2023-09-06/extr...ittat-skotthal
Citat:
Boende på Öster slog larm i natt om flera höga smällar.
Ett område runt Östra torget har spärrats av och polisen har konstaterat skotthål på fasader.

Polisen utreder händelsen som grovt vapenbrott.

– Det är mycket blåklädd personal. Ett område på ett par hundra kvadratmeter är avspärrat. Poliserna bevakar för att hundarna ska kunna göra sitt jobb, säger JP/Jnytt:s fotograf Pär Grännö.
__________________
Senast redigerad av Drooid 2023-09-06 kl. 08:01. Anledning: Lagt till länk och redigerat rubrik.
Citera
2023-09-06, 09:01
  #2
Medlem
Om man kollar på Google maps ser det ut som det är pizzerian som blivit beskjuten. Det är kulhål i en dörr som ser exakt ut som pizzeria *lc*mo.
*=a
Citera
2023-09-06, 09:26
  #3
Medlem
Har ägarna fler pizzerior, någon som har koll?
Citera
2023-09-06, 09:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Har ägarna fler pizzerior, någon som har koll?

Ja.
Citera
2023-09-06, 11:45
  #5
Medlem
stortans avatar
Är det LHC SPELARE SOM BÖRJAT KAMPEN EMOT Hv?
Skämt, många spelare äter där.

Naturligtvis är det någon som tröttnat på Rabia som är i farten.
__________________
Senast redigerad av stortan 2023-09-06 kl. 11:48.
Citera
2023-09-06, 11:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Är det LHC SPELARE SOM BÖRJAT KAMPEN EMOT Hv?
Skämt, många spelare äter där.

Naturligtvis är det någon som tröttnat på Rabia som är i farten.
Å vem är det då?
Citera
2023-09-06, 11:59
  #7
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Å vem är det då?
Hur många har tröttnat på Muslimer?
Omöjligt att veta vem, men det är nära bombdådet för ett tag sen så jag gissar på samband och narkotika.
Med det sagt, jag gissar.
Citera
2023-09-06, 12:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Hur många har tröttnat på Muslimer?
Omöjligt att veta vem, men det är nära bombdådet för ett tag sen så jag gissar på samband och narkotika.
Med det sagt, jag gissar.
Ok, ja det är mycket skit nu i Jönköping och som du säger hänger det nog ihop.
Citera
2023-09-06, 12:37
  #9
Avstängd
Poppis kebabsås iaf.. https://www.jp.se/2018-09-06/arets-m...es-basta-kebab
Sami Hanna, syrianska ägare? Släkt i Södertälje och klanbråk någonstans som spillt över?
Citera
2023-09-06, 13:08
  #10
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Poppis kebabsås iaf.. https://www.jp.se/2018-09-06/arets-m...es-basta-kebab
Sami Hanna, syrianska ägare? Släkt i Södertälje och klanbråk någonstans som spillt över?
Den smakar skit, tänk typ rode island + väldigt söt ketchup.

Var väl bara en tidsfråga innan han retade upp fel person/personer.
Citera
2023-09-06, 13:19
  #11
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det enda jag saknar från Stockholm är ÄKTA kebabsås (mild då jag är vek) och vitlökssås!

Jönköpings kebabsås som ska vara så "poppis" smakar som du säger skit. (vet du nått ställe här som serverar kebabsås+ vitlökssås som det SKA vara?)


Vad vet du om denna Sami? Fanns inte i lexbase.
Det är denna kebabsåsen som smakar skit. Resten av Jönköping har fantastisk kebabsås.

Nej, jag vet ingenting om honom, mer än att han är rätt dryg av sig. De andra gubbarna på Alcamo är också rätt dryga. Jag går hellre till Prima som ligger en gata upp.
Citera
2023-09-06, 13:36
  #12
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Det är denna kebabsåsen som smakar skit. Resten av Jönköping har fantastisk kebabsås.

Nej, jag vet ingenting om honom, mer än att han är rätt dryg av sig. De andra gubbarna på Alcamo är också rätt dryga. Jag går hellre till Prima som ligger en gata upp.

Mussar är dryga. Därför de alltid är i krig och inte passar in någonstans i ett civiliserat samhälle.
Jönköpings kebabsås är godast i landet och framförallt dess kebab. ( möjligtvis att någon falafel sås ifrån Malmö kan mäta sig)
( schysst käk- äckligt, ingen kebab riddare ifrån Jönnet precis utan ifrån Västerås)
Stockholm med småfranska o tomatsås smakar skit.
Ska man säga något gott om dessa mussar så är väl det att just de iallafall jobbar och vart trevliga när man varit där, sen om de betalar skatt är en annan femma.

Mussar bidrar till bråk såsom skottlossning etc, likadant i hela värden.
Bara det att vi Svenskar inte fattat detta ännu
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback