2023-09-06, 16:02
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Borås kulturchef, Ida Burén har stoppat en konstutställning:

Citat:
Anledningen är dels den allmänna oron som koranbränningarna väckt, dels att människor kan känna sig sårade eller ta anstöt

Så vad är det för drakoniska konstverk som måste stoppas; rondellhundar? Muhammed-karikatyrer?

Inte alls: det är några svävande betongskulpturer föreställande kvinnor draperade i heltäckande slöjor.

Jag har inte mycket till övers för koranbrännare och folk som bara vill provocera fram bråk, men det här får mig att resa ragg. Har Borås alltså redan infört förbud mot allt som kan uppfattas som kränkande? Totalt oacceptabelt i så fall, i mina ögon. Är det ens lagligt?

Vad säger ni om kulturchefens tilltag? Är det så här vi ska ha det i Sverige framöver?

https://www.expressen.se/kultur/vict...vara-friheter/

(Moderator: Förbudet har nämnts i någon annan tråd i annat forum, men jag tycker det är så anmärkningsvärt att det förtjänar en egen tråd och en egen diskussion. Efter litet funderande valde jag PI som forum. Ytterst är det trots allt en politisk fråga.)
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2023-09-06 kl. 16:13.
Citera
2023-09-06, 16:49
Bannlyst
Helt jävla otroligt hur vi kan underkasta oss muslimska intressen på det här viset..

Muhammedanerna ska ut ur Sverige varenda en. Sverige ska vara kulturhomogent och religiöst homogent, den enda religionen som ska accepteras i Sverige är kristendomen.

Vi nationalister ska se till att muslimerna får den repression dom förtjänar, för nu har det spårat. Man får inte ens utöva konst längre..
Hur lång ska det behöva dras innan vänstermupparna höjer på ögonbrynen?
Citera
2023-09-06, 17:27
Medlem
Helt rätt av Borås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här