Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Fr att just jobbets dator behvs, enligt trdstarten. Man antagligen r det tekniskt mjligt att fixa all mjukvara och alla instllningar som krvs ven p en annan maskin.
Hade jag jobbat med grnskontroller eller liknande s hade jag funnit det mrkligt att en turist slpar med sig en stationr dator. Men det r givetvis inte frbjudet att ta med sig en vanlig stationr dator in i ett normalt land. Frgan r hur berrd myndighet ska bli medveten om den suspekta datorns nrvaro.
Krvs det ingen dyr specialskrm s borde det vara vettigare att kpa en skrm p plats.
Ahh. Nu skall jag egentligen inte uppmuntra till att underltta fusk och fr TS att bryta mot bde sin arbetsgivares regler, och troligen GDPR, men hade jag varit TS s hade jag i frsta hand klonat hrddisken frn den stationra datorn till en brbar.
I andra hand s hade jag, precis som du freslr, valt att kpa en bildskrm i utlandet. De r billiga och kostar ytterst lite. Bara att sknka bort till ngon den dagen man ker hem tillbaka till Sverige.
Ett tredje frslag r detta: Jag sjlv har en sdan hr liten brbar skrm frn Asus, som jag har med som extraskrm nr jag reser i jobbet inom Sverige och Norge:
https://www.asus.com/se/displays-des...screen-mb16ac/ Perfekt att ha p hotellrummet fr att kika p film eller att jobba (gillar att ha en extra skrm till min brbara dator), eller om man sitter p kontor dr alla skrivbord inte har extraskrmar. S detta skulle ocks kunna vara ett frslag fr TS om han vill kunna resa mycket med en skrm. Den r supertunn och superltt, och drivs endast av en liten USB-C-kabel.