Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-09, 01:58
  #1
Avstängd
NightLions avatar
Någon som prövat Aeonfree? Den räcker för både bloggar och egna hemsidor,

https://aeonfree.com/

Jag har också reggat där nyligen, det verkar vara en bra hosting, någon mer här som gillar den?
Citera
2023-09-09, 06:18
  #2
Medlem
Nej. Hemsidan ser ut att vara gjord av ett barn så jag hoppar.
Citera
2023-09-10, 09:20
  #3
Medlem
elektronikfreaks avatar
Har faktiskt aldrig hört talas om företaget ifråga. Men de erbjuder ju GRATIS hosting så det är väl inte så mycket som kan gå fel. Skulle gissa på att de hyr servrar från något större företag, gissningsvis NameSilo. Men jag vet ärligt talat inte.

Det viktigaste är väl att du inte registrerar domänen hos dom utan registrerar domänen hos ett annat företag, ex NameSilo. Och sedan utnyttjar Aeonfrees gratis webhosting.

Det enda som kan hända är om du får mycket trafik till din sajt att den bara stänger ner sidan. Men då är det ju bara att flytta sidan till en ny gratis webhost.
Citera
2023-09-10, 10:55
  #4
Medlem
kanske även läsa finstilta så det inte står att dom äger din sajt om du hostar den där eller något annat lustigt..
Citera
2023-09-11, 14:21
  #5
Medlem
elektronikfreaks avatar
Ska kanske tillägga att fördelen med att registrera en domän, oavsett vad det är för toppdomän, hos ett större registrar som man har 100% förtroende för och sedan lägga sajten hos en annan (lågpris- alt gratis)host. Skulle lågpris/gratishosten sparka ut en eller gå i kk så kan man lätt och smidigt bara gå in hos sin ordinarie registrar och bara peka om domänen. Dvs bara ändra DNS-uppgifterna.

Har man däremot BÅDE registrerat domänen och använder samma registrator som host så sitter man ju liksom med skägget i brevlådan. Stänger de bara ner kontot så hur får man då tillbaka sin domän?
Citera
2023-09-11, 14:29
  #6
Avstängd
NightLions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Ska kanske tillägga att fördelen med att registrera en domän, oavsett vad det är för toppdomän, hos ett större registrar som man har 100% förtroende för och sedan lägga sajten hos en annan (lågpris- alt gratis)host. Skulle lågpris/gratishosten sparka ut en eller gå i kk så kan man lätt och smidigt bara gå in hos sin ordinarie registrar och bara peka om domänen. Dvs bara ändra DNS-uppgifterna.

Har man däremot BÅDE registrerat domänen och använder samma registrator som host så sitter man ju liksom med skägget i brevlådan. Stänger de bara ner kontot så hur får man då tillbaka sin domän?

Jag håller med dig helt, det är även billigare så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback