Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-10, 17:40
Medlem
Hur fort efter avslutad skuldsanering är anmärkningen borta?. Har hört att den kan sitta i ett tag efter att datumet passerat, alltså innan den släpps i registret.

Hur ser bankerna på en efter man avslutat en skuldsanering, får man lån som vem som helst, eller ligger det en i fatet att man haft en sanering. Om jag har 450000 i årslön, ser dom enbart min lön och min möjlighet att betala tillbaka, eller vägs det in att jag haft en sanering.

Frågar mest av nyfikenhet
Citera
2023-09-10, 17:42
Avstängd
Du får ju en prick på kronis som sitter några år.

Sen har säkert banken lagt till dig på neka listan om du sökts sanering för lån hos dom tidigare..

Har du inte lärt dig en läxa?
Citera
2023-09-10, 17:47
Medlem
VoktorDodkas avatar
Anmärkningen är borta om du haft en standard skuldsanering på fem år men på nåt sätt syns det ett år efter, det gällde iaf en person jag varit god man åt. Drygt ett år efter avslutad sanering kunde hon ta kredit(och har skött den så här långt).
Citera
2023-09-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Du får ju en prick på kronis som sitter några år.

Sen har säkert banken lagt till dig på neka listan om du sökts sanering för lån hos dom tidigare..

Har du inte lärt dig en läxa?

5 år och det datumet är på torsdag

Fast om jag är ren och man ska få en nystart, hur ska man då kunna bli nekad?. Skulderna är ju borta och registret rent

Inte lärt mig en läxa ?, va?.

Dom flesta har bolån, billån osv.

Jag behöver ingen predikan, vill bara ha ett normalt svar
Citera
2023-09-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Anmärkningen är borta om du haft en standard skuldsanering på fem år men på nåt sätt syns det ett år efter, det gällde iaf en person jag varit god man åt. Drygt ett år efter avslutad sanering kunde hon ta kredit(och har skött den så här långt).

Fast det låter ju märkligt, vet dom som köpt bilar, lägenheter, hus osv bara någon månad efter.

Men jag undrade bara ifall det ligger en i fatet lite så att man kanske inte får samma summa som man normalt får bara för att man haft en sanering.

Har inga planer att köpa något, är mest nyfiken.
Citera
2023-09-10, 17:55
Medlem
Damen101s avatar
Det brukar ta en handläggnings period som är en månad sen är allt borta och du kan som innan ta lån igen. Finns ingen prick eller ett register allt försvinner efter skuldsaneringen men handläggningen kan ta en extra månad.
Citera
2023-09-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Det brukar ta en handläggnings period som är en månad sen är allt borta och du kan som innan ta lån igen. Finns ingen prick eller ett register allt försvinner efter skuldsaneringen men handläggningen kan ta en extra månad.

Tack för vettigt svar
Citera
2023-09-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esdorf19
Inte lärt mig en läxa ?, va?.

Hör du själv inte hur sjuk du låter? Du har levt på existensminimum i fem år eftersom du är inkapabel att hantera krediter och det första du tänker på är hur fort du kan börja låna igen.
Citera
2023-09-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Hör du själv inte hur sjuk du låter? Du har levt på existensminimum i fem år eftersom du är inkapabel att hantera krediter och det första du tänker på är hur fort du kan börja låna igen.

Har du svårt att läsa?.

Nej 3 år betalade jag av 5 eftersom jag fick en plan på 3 år men sanering är ju alltid 5

Har sparat undan drygt 50000 under dom här 2 åren till lägenhet, om jag ska ta ett lån till lägenhet så vill jag veta om jag bör vänta typ 1 år till om det ligger mig i fatet och ger högre räntor osv.

Tycker du beter dig jävligt sjukt isåfall som flyger på mig med anklagande kommentarer utan att ens veta något.
Citera
2023-09-10, 18:30
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esdorf19
Har du svårt att läsa?.

Nej 3 år betalade jag av 5 eftersom jag fick en plan på 3 år men sanering är ju alltid 5

Har sparat undan drygt 50000 under dom här 2 åren till lägenhet, om jag ska ta ett lån till lägenhet så vill jag veta om jag bör vänta typ 1 år till om det ligger mig i fatet och ger högre räntor osv.

Tycker du beter dig jävligt sjukt isåfall som flyger på mig med anklagande kommentarer utan att ens veta något.

Vi vet iaf att du inte kan hantera pengar, så det är ju rimligt att ifrågasätta om du verkligen ska låna pengar igen...
Hur ser du själv på saken? Du ser inga moraliska problem i det här?
Citera
2023-09-10, 18:44
Medlem
fogden blir inte glad när dom ser du sparat 50k när du har saneringen.
Citera
2023-09-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
fogden blir inte glad när dom ser du sparat 50k när du har saneringen.

Betalplanen var ju på 3 år enligt TS
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in