Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-11, 23:11
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Kan du länka lagen om sabotage eller vilken lag de nu bryter, du som verkar kunnig kanske kan highlighta lite precis så vi andra idioter också har lite fakta?
Som trafikant får du inte onödigt hindra eller störa trafiken.. https://www.riksdagen.se/sv/dokument...sfs-1998-1276/

Vad räknas som trafikant. https://trafiko.se/faktabank/fragor/...vagtrafikanter vad är problemet använd lagen och avlägsna dessa. ge dom Dessutom skadestånds krav menar jag i miljonklassen.. jag fick när jag tog körkort lära mig §5 Trafikskadeståndslagen att inte onödigt hindra eller störa trafikanter, Som Trafikant räknas passagerare på buss fotgängare På eller invid vägbana. vad är problemet §5 Trafiklagen. sätt åt dom
__________________
Senast redigerad av Filip600 2023-09-11 kl. 23:15.
Citera
2023-09-11, 23:11
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Orkar någon vettig förklara för dessa idioter om vad 1, vilken fiende olja för däck och två vad mordförsök är? Blev trött av att läsa så mycket hjärndött på så kort tid. Godnatt nötter. Tur nog är ni alla bara snack och ingen verkstad.
Glöm inte fikabrödet och kaffet till kaoset imorgon.

Att hälla använd matolja som stinker gris på någon tror jag verkligen inte klassas som mordförsök i Sverige. Inte ens misshandel, skadegörelse eller nedskräpning kanske.
Citera
2023-09-11, 23:14
  #87
Medlem
Vi är alltså bara en trafikstockning från att få en lynchmobb som hotar med att köra över andra människor. Inte särskilt civiliserat.

Låt polisen och rättsväsendet reda ut och lagföra dem för de brott de gör istället.
Citera
2023-09-11, 23:18
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Definiera motorväg, E4 norra haga är 4filig 70&50 väg närmare city, samma med 73an 2filig 70&50, Värmdö leden och södertäljevägen också liknande. jag tror det skiljer sig från hastighet till hastighet. men kan ha fel..Även om det är olagligt får dessa fram sin poäng med väldigt låga straff. Tror inte ens de finns fängelse för dem eftersom ingen lyckats peka ut fängelse för handlagen än och jag inte orkat läsa genom skiten själv. Gör jobbet och motbevisa mig gärna!
Även om de får några tusen i böter så kostar köer och stopp i trafiken 10tals miljoner i timmen och de syns i media vilket deras syfte är för att "upplysa folk"

Önskar jag kunde kalla dem förlorare men de är tyvärr vinnarna i det hela

Hur blir man vinnare för att man lyckats upplysa folk?

Ni är så sjukt korkade så ni tror att det är en vinst när hatare kommer in på er sida, ni har ju lyckats få in dom på er hemsida så ni vann liksom, att INGEN gillar er förutom ni själva fattar ni inte, ni får inga sympatier för era handlingar, INGA politiker vill ta i er med tång, ingen kommer ge med sig för era krav, så medlen för er att lyckas få igenom era krav är obefintliga.

Ni verkar mest jaga swish för och försörja fattiglapparna och betala folks böter och det känns som huvudsaken med era aktioner, att folk går in på er hemsida och hatar er är ingen vinning för er sak, att ni blockerar folk som kritiserar er är ingen vinning för er, hatarna finns där även om ni inte ser dom, ni utbildar ingen och ingen kommer följa era krav så vad vinner ni?

Men så är det när man som ni lever i en liten sekt som ni gör, alla ni är idioter som ljuger för sig själva och tror att dom vinner nåt, i en demokrati så funkar inte världen så som ni vill, och demokrati funkar inte på era villkor, ni fattar inte vilket jävla skämt ni är
__________________
Senast redigerad av MisterWhite 2023-09-11 kl. 23:25.
Citera
2023-09-11, 23:28
  #89
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Jag deltar på motorvägen tisdag den 12:e september i en stor föraktion inför week-of-action.
Jag deltar på Slow walk lördagen den 16:e kl 13:30-17:00.
Jag deltar på motorvägsaktion på tisdag den 19:e under week-of-action.
Jag deltar på massiv avslutande motorvägsaktion lördag den 23:e.

Dom har arslet fullt.

Någon som är aktiv med att kartlägga dessa terrorister? Vill..
Citera
2023-09-11, 23:30
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Kan du länka lagen om sabotage eller vilken lag de nu bryter, du som verkar kunnig kanske kan highlighta lite precis så vi andra idioter också har lite fakta?

Kan förvisso länka lagtext, men den som vill läsa den är nog förmögen att hitta den utan min hjälp.

Exempel på tillämpning går att läsa om i dom från Solna Tingsrätt B 7513-22 2022-10-24, vänsterextremister blockerade E4 och dömdes för sabotage.

Mer läsning finns i (FB) E4 avstängd vid Haga norra av miljöaktivister (2022-08-29)
Citera
2023-09-11, 23:32
  #91
Avstängd
ShonoZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Kan förvisso länka lagtext, men den som vill läsa den är nog förmögen att hitta den utan min hjälp.

Exempel på tillämpning går att läsa om i dom från Solna Tingsrätt B 7513-22 2022-10-24, vänsterextremister blockerade E4 och dömdes för sabotage.

Mer läsning finns i (FB) E4 avstängd vid Haga norra av miljöaktivister (2022-08-29)

Vad blev straffet för dessa? Finns fup?
Citera
2023-09-11, 23:39
  #92
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Vad blev straffet för dessa? Finns fup?


Du har ju nuffrena, bara att maila Solna TR
Citera
2023-09-11, 23:44
  #93
Avstängd
ShonoZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Du har ju nuffrena, bara att maila Solna TR

Det är inte jag som ska övertyga mig själv.. jag tror fortfarande att straffet är såpass milt att dessa blir vinnarna.
Såg i tråden 50x60kr dagsböter för stoppa ett flygplan
Andra frikända från sitt sittande osv. Är det någon som åkt på betydande straff som du eller någon annan känner till?
Jag stöttar dem inte men aktivisterna verkar vara vinnarna i det hela och som jag hävdat från början verkar de känna till lagen bättre än alla i denna tråd och vet vad de håller på med.

Så många gånger de satt sig, tömt luften ur däck och stoppat flyg och vi snackar dagsböter.. kul
Citera
2023-09-11, 23:50
  #94
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Alla har en pulversläckare i beredskap. Tömningstillstånd fr.o.m 0700 gäller. Töm dem, efter egen förmåga, på dessa dårar.
Citera
2023-09-11, 23:54
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Fantastiskt!
Tycker de gör helt rätt.



Vilken lag bryter dem? Vad är brottet? Och hur mycket är ”försvarbart våld”?


Vilken lag bryter de?
Ska det vara så j-a svårt, Prova med "vi" resp. "oss". Vi = De, Oss = Dem.
Vilken lag bryter oss.... Näe
Vilken lag bryter vi ----> Vilken lag bryter de
Citera
2023-09-11, 23:54
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Hur blir man vinnare för att man lyckats upplysa folk?

Ni är så sjukt korkade så ni tror att det är en vinst när hatare kommer in på er sida, ni har ju lyckats få in dom på er hemsida så ni vann liksom, att INGEN gillar er förutom ni själva fattar ni inte, ni får inga sympatier för era handlingar, INGA politiker vill ta i er med tång, ingen kommer ge med sig för era krav, så medlen för er att lyckas få igenom era krav är obefintliga.

Ni verkar mest jaga swish för och försörja fattiglapparna och betala folks böter och det känns som huvudsaken med era aktioner, att folk går in på er hemsida och hatar er är ingen vinning för er sak, att ni blockerar folk som kritiserar er är ingen vinning för er, hatarna finns där även om ni inte ser dom, ni utbildar ingen och ingen kommer följa era krav så vad vinner ni?

Men så är det när man som ni lever i en liten sekt som ni gör, alla ni är idioter som ljuger för sig själva och tror att dom vinner nåt, i en demokrati så funkar inte världen så som ni vill, och demokrati funkar inte på era villkor, ni fattar inte vilket jävla skämt ni är

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Hoppas någon av demonstranterna blir överkörda eller riktigt skadade. Det vore en dröm att Sverige visar att de fått nog av dessa jävla jon. Så jävla less på dessa IQ-befriade dårar.

Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Alla har en pulversläckare i beredskap. Tömningstillstånd fr.o.m 0700 gäller. Töm dem, efter egen förmåga, på dessa dårar.

De bara kämpa för miljön😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in