Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-12, 17:32
  #1
Medlem
"Hovrätten fastställer domen mot en Mello-artist gällande grovt narkotikabrott och olovlig körning. Detta efter att över hundra gram kokain hittades i artistens lägenhet. Samt att artisten körde bil utan att ha rätt till det."

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...narkotikabrott

Jag hittar bara en förvirrad tråd med liknande rubrik under kändisskvaller från juni -23, där man fortfarande inte rett ut vem detta handlar om (detta gäller alltså inte Christ*r Sand*lin). Så jag testar här.
*=e

Vem handlar det om?
Citera
2023-09-12, 17:34
  #2
Medlem
"En artist som tävlat i Melodifestivalen döms nu i hovrätten för grovt narkotikabrott och olovlig körning.

Artisten har tidigare överklagat tingsrättens bedömning. Artisten yrkade för att hovrätten skulle frikänna honom från det grova narkotikabrottet.

Men i stället fastslår alltså hovrätten domen. Artisten döms till fängelse i två år och tre månader."
Citera
2023-09-12, 17:57
  #3
Medlem
Gubbmagens avatar
"På tisdagen dömdes artisten, som är i 35-årsåldern, till fängelse i två år och tre månader för grovt narkotikabrott och olovlig körning"

35-årsåldern alltså enlig citatet ovan från Expressen: https://www.expressen.se/noje/melodi...se-hade-kokain
Citera
2023-09-12, 18:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
"På tisdagen dömdes artisten, som är i 35-årsåldern, till fängelse i två år och tre månader för grovt narkotikabrott och olovlig körning"

35-årsåldern alltså enlig citatet ovan från Expressen: https://www.expressen.se/noje/melodi...se-hade-kokain

Väldigt tunt med info i media. Mello-koppling till grovt narkotikabrott hade toppat nyhetssajterna i en vecka för några år sedan, men gissar att dagliga skjutningar och bombåd kopplade till nye mediefavoriten räven konkurrerar ut allt annat. Men det uppskattas med all säkerhet av knarklangande mellodeltagare.

Gissar ifos att jag själv inte ens kommer veta vem detta är när namnet väl sipprar ut.
Citera
2023-09-12, 18:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sullen
Väldigt tunt med info i media. Mello-koppling till grovt narkotikabrott hade toppat nyhetssajterna i en vecka för några år sedan, men gissar att dagliga skjutningar och bombåd kopplade till nye mediefavoriten räven konkurrerar ut allt annat. Men det uppskattas med all säkerhet av knarklangande mellodeltagare.

Gissar ifos att jag själv inte ens kommer veta vem detta är när namnet väl sipprar ut.
Fast det var ett överklagande...Rubrikerna borde stått vid första rättegången/domen. Vilken tingsrätt var det tro?
Citera
2023-09-12, 18:57
  #6
Avstängd
grungewhores avatar
Har tävlat och är 35 år idag, det är en nål i en höstack. Han kanske var med i nån grupp för 12 år sen i en deltävling. Jävla clickbaittrams.
Citera
2023-09-12, 18:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Fast det var ett överklagande...Rubrikerna borde stått vid första rättegången/domen. Vilken tingsrätt var det tro?

Oklart. Vad jag sett skrevs lite om detta i samband med åtal i juni, men precis lika sparsmakat på info då.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...narkotikabrott
Citera
2023-09-12, 18:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Har tävlat och är 35 år idag, det är en nål i en höstack. Han kanske var med i nån grupp för 12 år sen i en deltävling. Jävla clickbaittrams.

Precis vad jag också tror. Men eftersom förra tråden aldrig lyckades lista ut vem det var vart jag nyfiken och tänkte ge det en chans till.
Citera
2023-09-12, 20:20
  #9
Medlem
Nä.
Citera
2023-09-12, 20:32
  #10
Medlem
Nån måste veta vilken blatte det är, medias ovilja att publicera namn skvallrar om etniciteten
Citera
2023-09-12, 20:35
  #11
Medlem
Längesedan man hörde något från Zemmelröv
Citera
2023-09-12, 20:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sullen
Väldigt tunt med info i media. Mello-koppling till grovt narkotikabrott hade toppat nyhetssajterna i en vecka för några år sedan

Inte bara det, det hade grillat personens karriär helt och ingen velat ta i hen med tång ens. trots löften om rehab osv. Enda undantaget är väl Nordman som haft den kappan över sig i några årtionden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in