Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-13, 16:29
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, han kommer man ju ihåg från Mello 2014 när han "sjöng" "Bröder".
Storebrorsan hade knarkat och supit ihjäl sig fyra år tidigare och lillebrorsan hade varit nära döden efter en trafikolycka.
Verkar som Linus följt efter det som bröderna sysslat med.
Är dock inte den personen som åsyftas i trådstarten. Tråden handlar om en J.W.A. som haft 121,5g kokain och kört bil utan körkort.
Citera
2023-09-13, 16:34
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
L*nus Mart*n Tommy Svenn*ng (i)

Aldrig ens hört namnet.
Citera
2023-09-13, 16:39
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butt-head
Är dock inte den personen som åsyftas i trådstarten. Tråden handlar om en J.W.A. som haft 121,5g kokain och kört bil utan körkort.

Denna tråd börjar påminna om den tidigare som dog ut efter ett gäng gissningar och påståenden utan belägg. Vem är J.W.A. och har du ngt som backar upp påståendet?
Citera
2023-09-13, 16:58
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sullen
Denna tråd börjar påminna om den tidigare som dog ut efter ett gäng gissningar och påståenden utan belägg. Vem är J.W.A. och har du ngt som backar upp påståendet?
Citat:
Ursprungligen postat av Butt-head
Känner inte igen namnet, googlade och var något rap-framträdande från mellon.
Stockholms tingsrätt B 5823-23
Svea hovrätt B 9773-23
Läs domen.
Känner inget behov av att hänga ut honom, han var med i melodifestivalen 2020 men åkte ur direkt. Knappast en kändis.
Citera
2023-09-13, 16:59
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butt-head
Läs domen.
Känner inget behov av att hänga ut honom, han var med i melodifestivalen 2020 men åkte ur direkt. Knappast en kändis.
Lägg upp domen :-)
Citera
2023-09-13, 17:05
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butt-head
Läs domen.
Känner inget behov av att hänga ut honom, han var med i melodifestivalen 2020 men åkte ur direkt. Knappast en kändis.

Trodde dina målnr var ngt icke-relaterat kopplat till andra namnet som nämndes. Nej, jag är helt ointresserad av detta om det är någon okänd. Startade tråden för att se om ngn offentlig "förebild" lyckats glida under radarn. Är det någon okänd får det vara för min del.
Citera
2023-09-13, 17:28
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sullen
Trodde dina målnr var ngt icke-relaterat kopplat till andra namnet som nämndes. Nej, jag är helt ointresserad av detta om det är någon okänd. Startade tråden för att se om ngn offentlig "förebild" lyckats glida under radarn. Är det någon okänd får det vara för min del.
Hade det varit någon som ungarna sjunger med till när de tittar på mello så hade jag nog skrivit ut namnet. Typiskt Aftonbladet att göra en höna av en fjäder och kalla honom "Mello-artist" när han har varit med i en deltävling för tre år sen. Han har dessutom dömts för olovlig körning och narkotikabrott vid tidigare tillfällen efter sin medverkan i mellon och har en annan dom redan innan sin medverkan, något som de säkert inte har rapporterat om.
Citera
2023-09-13, 17:59
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sullen
Denna tråd börjar påminna om den tidigare som dog ut efter ett gäng gissningar och påståenden utan belägg. Vem är J.W.A. och har du ngt som backar upp påståendet?
Efter en del googlande så verkar ”J.W.A”
Vara initialerna för ”J*an-Willy Akof*ly*=e.
Var någon rappare, totalt okänd för mig. Hade dock en del tidningsartiklar i samband med sitt melloframförande om tidigare åtal och domar.
Citera
2023-09-13, 18:07
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Efter en del googlande så verkar ”J.W.A”
Vara initialerna för ”J*an-Willy Akof*ly*=e.
Var någon rappare, totalt okänd för mig. Hade dock en del tidningsartiklar i samband med sitt melloframförande om tidigare åtal och domar.

Hade en ökänd bror:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...sstankt-mordad
Citera
2023-09-13, 18:12
  #46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Efter en del googlande så verkar ”J.W.A”
Vara initialerna för ”J*an-Willy Akof*ly*=e.
Var någon rappare, totalt okänd för mig. Hade dock en del tidningsartiklar i samband med sitt melloframförande om tidigare åtal och domar.

Fälldes 2017 för penningtvätt efter att ha låtit sitt bankkonto användas vid annonsbedrägerier.

"– Det är aldrig försent att ändra sig eller bli bättre, säger Akof*ely inför debuten i Melodifestivalen på lördag."

Det gick ju bra det där.
Citera
2023-09-13, 18:35
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butt-head
Är dock inte den personen som åsyftas i trådstarten. Tråden handlar om en J.W.A. som haft 121,5g kokain och kört bil utan körkort.

Rapparen Finess alltså, som var med den tidigare nämnda Ivory i melodifestivalen.
Citera
2023-09-13, 20:17
  #48
Medlem
Aha de va stor knarkaren! Äntligen åkte han dit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in