Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Eh...
Vi ska förstås rösta om vem som är president.
Demokrati vetu...
Jag föreslår att själva presidentvalet sker som i Frankrike i två omgångar och där de två kandidater som får flest röster i första omgången går vidare till andra omgången.
Vilka befogenheter ska denna president ha? Ska vi byta ut vår statschef utan makt för att rösta fram EN person med mer makt än alla andra eller ska vi rösta fram en statschef i ett dyrt val när den chefen är utan makt?
Jag själv anser att vi kan ha kvar vårt statsskick där Kung eller Drottning bara är en symbol med ansvar för att vårda och ta hand om vårt kulturarv.
En liten kul grej då du gav dig på Sossarna. Tydligen visade Vänsterkärringen sin respekt till landets statsöverhuvud och deltog i firandet av en historisk händelse.
Firande pågår i flera dagar där en partiledare av heder visar sin respekt för statsskicket den valt att jobba för.
I dag fick jag av en säker källa reda på att SÄPO har jobbat i Vadstena för att säkerställa Statsministerns deltagande i E-types bröllop.
Ska vi kasta skit på en Vänsterkärring som går mot sina principer och ändå hedrar sitt ämbete och låta vår lille, store statsminister som är för statsskicket prioritera E-type? Där har vi ändå en politiker som borde få fan