Citat:
Ursprungligen postat av
Varangian
Mitt Europa använder inte gränspinnar!
Dagens kommentar.
On topic: Som kassör underlättar det otroligt mycket om bara någon jävel lägger upp gränspinnen. Det är ett otroligt stressigt jobb och idioter ställer ständigt enormt dumma frågor och skyller alla tänkbara problem i butiken på stackaren som sitter i kassan.
Nästa gång ni handlar, lägg bara upp den där jävla pinnen om den inte ligger där. Inte för den personen som står bakom er utan för kassörens skull.
Den hindrar även kassabandet från att fortsätta rulla när den kommer nog nära scannern. Ibland har man haft koll på vems varor som är vems, så pinnen har inte behövts. Så sitter man där och är trött på livet och ska ta betalt av en gammal kärring som givetvis ska betala 74 kr i mynt. När helt jävla plötsligt en hel rad andra varor rullar in över bandet och börjar scanna in sig själva för en stressad fyrabarnsmamma har lastat hela veckohandlingen på hög! Så då måste man akut stoppa bandet manuellt för att sedan sortera ut den stressade mammans varor från den gamla kärringens varor, och radera mammans varor från kärringens kvitto medans kärringen står där och blir förbannad för att "nä du det där var inte mina varor! Dom tänker jag inte betala för!"
Att jobba i butik suger röv.