Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-13, 21:51
Medlem
jipeesss avatar
upplever detta titt som tätt;

mänskan framför mig har plockat upp sin sista vara, och avslutar denne inte med gränspinnen så gör jag det innan jag börjar langa upp mina varor, och när min sista vara är lagd uppstår inte så sällan det märkliga;

mänskan bakom mig börjar plocka på sina varor utan åtskiljande gränspinne!!

förväntar sig mänskan att jag ska göra detta åxå??

brukar låta bandet gå o se vad som händer,
o det blir alltid samma oförstående blick från bakomvarande när kassörskan börjar slå in dennes varor...

är detta nåt trick för att den bakomvarande ska "råka" få nån vara betald av mig o norpa åt sig den lagom till kasspackandet?
Citera
2017-04-13, 21:53
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
är detta nåt trick för att den bakomvarande ska "råka" få nån vara betald av mig o norpa åt sig den lagom till kasspackandet?

Om du inte bor på något riktigt fattigt ställe har jag svårt att tänka mig det.

Det enkla svaret är nog snarare att folk bara är lata, helt enkelt.
Citera
2017-04-13, 21:58
Medlem
technoisbests avatar
Det är gentlemannamässigt att lägga dit gränspinnen själv efter att man har lagt upp sina varor.
Citera
2017-04-13, 22:00
Medlem
von Hindenburgs avatar
TS, det är du som är tölpen här. Det är kutym att lägga upp pinnen efter sig själv.
Citera
2017-04-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
upplever detta titt som tätt;

mänskan framför mig har plockat upp sin sista vara, och avslutar denne inte med gränspinnen så gör jag det innan jag börjar langa upp mina varor, och när min sista vara är lagd uppstår inte så sällan det märkliga;

mänskan bakom mig börjar plocka på sina varor utan åtskiljande gränspinne!!

förväntar sig mänskan att jag ska göra detta åxå??

brukar låta bandet gå o se vad som händer,
o det blir alltid samma oförstående blick från bakomvarande när kassörskan börjar slå in dennes varor...

Personligen tycker jag det är äckliga och smutsiga plastbitar som jag måste röra. Gör det helst inte.
Antagligen så noterar bakomvarande person att du är en mespropp och utnyttjar det genom att tvinga dig till åtgärd.
Det du ska göra är att bara raka bort hans varor. Sätt gärna armen för så allt hamnar i en stor jävla hög
Bandet matar ju på o du mosar allt. Då lär de sig att sätta upp klossen.
Citera
2017-04-13, 22:08
Medlem
Gurglarens avatar
Nej det fungerar tvärtom. Man ska lägga pinnen bakom sina saker. Så när du kommer och det inte ligger någon där ska du lägga upp dina grejer ändå så det blir problem för de as som inte lägger upp den.
Citera
2017-04-13, 22:23
Medlem
beardbraids avatar
Nu skall farbror berätta hur det var förr: Efter att man slutade handla över disk kom bandet, UTAN GRÄNSPINNAR och det fungerade smidigt såvida inte kassörskan var autist. Fram till mitten av 90-talet typ. Men även autister måste få jobb, och då fixade man gränspinnar så kassörskan kunde vara autist och slippa ögonkontakt med kunderna. Och nu är det som du säkert vet endast utvecklingsstörda som jobbar i butik, allt tack vare gränspinnen. Fint va?
Så svaret på din fråga är att folk som inte lägger gränspinnen hatar handikappade och vill visa det. Nästa gång, följ efter och döda denne så vi kan få ett kärleksfyllt jämställt samhälle!
Citera
2017-04-13, 22:32
Medlem
Varangians avatar
Mitt Europa använder inte gränspinnar!
Citera
2017-04-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Nu skall farbror berätta hur det var förr: Efter att man slutade handla över disk kom bandet, UTAN GRÄNSPINNAR och det fungerade smidigt såvida inte kassörskan var autist. Fram till mitten av 90-talet typ. Men även autister måste få jobb, och då fixade man gränspinnar så kassörskan kunde vara autist och slippa ögonkontakt med kunderna. Och nu är det som du säkert vet endast utvecklingsstörda som jobbar i butik, allt tack vare gränspinnen. Fint va?
Så svaret på din fråga är att folk som inte lägger gränspinnen hatar handikappade och vill visa det. Nästa gång, följ efter och döda denne så vi kan få ett kärleksfyllt jämställt samhälle!

Du verkar tillhöra den utvecklingsstörda skaran i ditt sätt att skriva. Intelligens och förnuft kommer visst inte med ålder alla gånger.

Självklart ska man använda gränspinnar! Allt som förenklar och effektiviserar är bra.
Citera
2017-04-13, 22:54
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Typ så. Jag brukar strunta i pinnjäveln om det inte är någon direkt efter eller om de bara har någon enstaka vara. Då slipper personen i kassan lägga upp pinnjäveln i onödan. Pinnarna är rimligen till för när det är rusning och folk handlar mycket. Likväl kan man ge sig fan på att personen efter lägger dit pinnen, med en sur blick, inte sällan EFTER att personen i kassan slagit in mina varor, för att sedan lägga upp sin tablettask eller vad fan det nu kan vara. Jävla idioter. De utvecklingsstörda är kunderna.
Citera
2017-04-13, 23:29
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Mitt Europa använder inte gränspinnar!

Dagens kommentar.

On topic: Som kassör underlättar det otroligt mycket om bara någon jävel lägger upp gränspinnen. Det är ett otroligt stressigt jobb och idioter ställer ständigt enormt dumma frågor och skyller alla tänkbara problem i butiken på stackaren som sitter i kassan.

Nästa gång ni handlar, lägg bara upp den där jävla pinnen om den inte ligger där. Inte för den personen som står bakom er utan för kassörens skull.

Den hindrar även kassabandet från att fortsätta rulla när den kommer nog nära scannern. Ibland har man haft koll på vems varor som är vems, så pinnen har inte behövts. Så sitter man där och är trött på livet och ska ta betalt av en gammal kärring som givetvis ska betala 74 kr i mynt. När helt jävla plötsligt en hel rad andra varor rullar in över bandet och börjar scanna in sig själva för en stressad fyrabarnsmamma har lastat hela veckohandlingen på hög! Så då måste man akut stoppa bandet manuellt för att sedan sortera ut den stressade mammans varor från den gamla kärringens varor, och radera mammans varor från kärringens kvitto medans kärringen står där och blir förbannad för att "nä du det där var inte mina varor! Dom tänker jag inte betala för!"

Att jobba i butik suger röv.
Citera
2017-04-14, 00:26
Medlem
NastyPigs avatar
när man e klar med sina va ror så skall man lägga gräns pinnen. bara för idioten innan inte la den så skall vel inte den som e efter dej straffas för de. e du sån där ty pisk vänster männicha?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in