Citat:
Ursprungligen postat av
Kvinnamedsans
Jag är en släkting till Gustav som måste ventilera lite när det här kom upp. Det är mycket snack inom släkten, och konflikter också kan jag säga. Vi är flera som tycker att Gustavs beteende är gränslöst. Han gör allt för att hämnas på Johanna efter att hon lämnade. Han har skrattat åt hur han ska krossa Johanna på släktmiddagar i ren hämnd. Det finns också en historia med en tidigare flickvän som har anklagat honom för misshandel. Under den tiden uppträdde han flera gånger på ett sätt som fick mig att känna obehag.
Dessutom vet alla anhöriga att Gustav och Johanna bodde i lägenheten själva. Hans mamma bor i en fin villa med sin egen man. Det är absurt att de tror att någon ska köpa historien att svärmor bor med sin son och hans familj. Vi är många som har tröttnat på dessa människor och hur de försöker manipulera allt och alla.
Svårt att veta om det du skriver är sant eller inte men även om det är sant så är det ändå rätt gränslöst att vilja göra sitt barns far hemlös? (Och ja. Alla fattar att mamman antagligen inte har bott i lägenheten och det är dåligt att hyra ut svart men Stockholms bostadsmarknad är å andra sidan inte nådig.)