Citat:
Ursprungligen postat av
tokismatte
Jag har varit troende, eller rättare sagt försökt vara troende, men det gick inte. För ologiskt och motsägelsefullt. Nu är jag väl snarast taoist, men det är mer en filosofi än en religion. Men nu börjar det nog bli off topic.
Du ska inte ha blind tro. Det handlar inte om att vara religiös eller tvångsmässigt gå i kyrkan.
Du måste personligen söka Jesus och få uppleva Guds kärlek och uppleva medföljande syndanöd. Det kommer golva dig. Sedan finns inget tvivel kvar.
Jag var inte uppväxt eller uppfostrad som troende. Hade inte läst en sida ur Bibeln när Jesus räddade mig.
Var inne på Buddhism och andra östliga läror ett tag innan. Det är vilseledande Djävuls-snaror, alltihop. Jesus är enda vägen.
Buddha dog inte för att betala för våra synder, Mohammed dog inte för våra synder osv... Det gjorde endast Jesus Kristus (Guds son).
OnT: Som sagt; aktiv dödshjälp/självmord och liknande är Djävulens verk. Han vill se er dö utan Jesus, han gör allt för att hålla oss ifrån sanningen/Jesus tills dess att vi dör.
Sök Jesus Kristus och be om förlåtelse för era synder. Bli räddade.