Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Är du för aktiv dödshjälp
Ja
78,99%
94 röster
Nej
16,81%
20 röster
Vet ej
4,20%
5 röster
2023-09-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHeligaBlod
Djävulen älskar ateister/agnostiker... de är enkla byten, tyvärr. Jag har också varit icke-troende.

"The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist".

Jag har varit troende, eller rättare sagt försökt vara troende, men det gick inte. För ologiskt och motsägelsefullt. Nu är jag väl snarast taoist, men det är mer en filosofi än en religion. Men nu börjar det nog bli off topic.
Citera
2023-09-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokismatte
Jag har varit troende, eller rättare sagt försökt vara troende, men det gick inte. För ologiskt och motsägelsefullt. Nu är jag väl snarast taoist, men det är mer en filosofi än en religion. Men nu börjar det nog bli off topic.

Du ska inte ha blind tro. Det handlar inte om att vara religiös eller tvångsmässigt gå i kyrkan.

Du måste personligen söka Jesus och få uppleva Guds kärlek och uppleva medföljande syndanöd. Det kommer golva dig. Sedan finns inget tvivel kvar.

Jag var inte uppväxt eller uppfostrad som troende. Hade inte läst en sida ur Bibeln när Jesus räddade mig.

Var inne på Buddhism och andra östliga läror ett tag innan. Det är vilseledande Djävuls-snaror, alltihop. Jesus är enda vägen.

Buddha dog inte för att betala för våra synder, Mohammed dog inte för våra synder osv... Det gjorde endast Jesus Kristus (Guds son).

OnT: Som sagt; aktiv dödshjälp/självmord och liknande är Djävulens verk. Han vill se er dö utan Jesus, han gör allt för att hålla oss ifrån sanningen/Jesus tills dess att vi dör.

Sök Jesus Kristus och be om förlåtelse för era synder. Bli räddade.
Senast redigerad av JesusHeligaBlod 2023-09-18 kl. 21:47.
Citera
2023-09-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHeligaBlod
Du ska inte ha blind tro. Det handlar inte om att vara religiös eller tvångsmässigt gå i kyrkan.

Du måste personligen söka Jesus och få uppleva Guds kärlek och uppleva medföljande syndanöd. Det kommer golva dig. Sedan finns inget tvivel kvar.

Jag var inte uppväxt eller uppfostrad som troende. Hade inte läst en sida ur Bibeln när Jesus räddade mig.

Var inne på Buddhism och andra östliga läror ett tag innan. Det är vilseledande Djävuls-snaror, alltihop. Jesus är enda vägen.

Buddha dog inte för våra synder. Det gjorde endast Jesus (Guds son).

OnT: Som sagt. Aktiv dödshjälp/självmord och liknande är Djävulens verk. Sök Jesus Kristus och be om förlåtelse för era synder. Bli räddade.

Jaja, det blir nog bra.
Citera
2023-09-19, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypavstand
Det är lätt att sitta där och slå sig för bröstet och säga "Jag vet bäst!" så länge man inte själv drabbas.

För du kan drabbas själv av ALS t.ex.

Jag vet en som sakta tynade bort i det.

Men alla andra vet såklart bättre än dig.. Hur du vill ha det om du drabbas.
Jag säger ju exakt det att i vissafall kan det vara nödvändigt men det är för svår gränsdragning. Då ska vi ha aktiv dödshjälp för folk som är gamla samt har ALS? Vad mer vill du ha det för?

Exempelvis dog min Farmor i obotlig cancer och det var hemskt då hon sakta tynade bort, inget jag önskar någon att få se eller få uppleva. Ska vi då ha det för folk med obotlig cancer? Jag hade även en kollega som fick obotlig cancer (struphuvudet) och tynade bort, hade en månad kvar. Den personen lever dock idag och det var för två år sedan. Det jag menar är att det är att det är svårt att göra en gränsdragning men gör gärna ett försök så kan vi ta det därifrån .
Jag menar inte att jag har rätt i frågan men jag diskuterar den gärna. Men har svårt att se hur man ska dra gränserna vid en viss typ av sjukdom, en viss typ av grad av en sjukdom eller en viss typ av ålder etc.
Citera
2023-09-19, 01:02
Medlem
SwampDoggs avatar
Jag är principiellt för aktiv dödshjälp när det gäller allvarligt sjuka människor vars livskvalité inte bedöms kunna förbättras nämnvärt.

Tror dock inte att Sverige befinner sig i ett läge där vi på ett vuxet sätt kan hantera denna svåra moraliska och etiska fråga. Känns som det finns mycket låg frukt att lösa först, vilket vårdens oansvariga hantering av transfrågan visar.
Citera
2023-09-19, 01:14
Medlem
Existerar det att främlingar träffas för att avsluta tillsammans , att stödja och hjälpa varandra i sista tiden
Citera
2023-09-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxgirls
Men hur svårt kan det vara TS , är du handikappad eller , i alla tider han människor fixat det själv om det varit nödvändigt , med bössa eller rep tex , tror de som gapar efter aktiv dödshjälp är människor som inte vill dö eller inte vågar ta steget själva , är det nödvändigt så finner man bot på problemet .

Om man har stake och råg i ryggen
Lider du av vissa sjukdomar så kan du inte avsluta ditt liv själv hur jävlar mycket stake du besitter..
Citera
2023-09-19, 19:42
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Samma åt andra hållet. Det där är en av fem anledningar till att sambon bytte yrke helt från äldrevård till ett helt administrativt arbete. Palliativa vården fixade hon bättre än många andra men lite stryk varje gång blev till slut en rejäl snyting.

Jag kan ju inte tvinga dig, men återupprepar frågan då det intresserar mig mycket:

” Hon kraschade mentalt av ”döden”, eller av administrationen?”
Citera
2023-09-19, 19:45
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
Lider du av vissa sjukdomar så kan du inte avsluta ditt liv själv hur jävlar mycket stake du besitter..

Jag hade en ALS-patient som två gånger (innan jag började där) uttryckte att han ville avsluta, men ångrade sig när han fått förklarat hur det skulle gå till.

Fy fasen.
Citera
2023-09-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag kan ju inte tvinga dig, men återupprepar frågan då det intresserar mig mycket:

” Hon kraschade mentalt av ”döden”, eller av administrationen?”
Hon kraschade inte utan fick nog av att alltid få sitta vak, få ständigt nya kravbilder av en chef som slapp ansvar samt att ständigt tvingas ta emot skit från anhöriga pga chefens inkompetens.
Tre faktorer som inkludera människor där två av dem lassade över varandras skit på de vars jobb är att vara vårdande.
Därför valde hon en utbildning där hon slipper kontakt med människor vilket är tragiskt då hon hennes bästa egenskap är just bemötande
Citera
2023-09-19, 20:34
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Hon kraschade inte utan fick nog av att alltid få sitta vak, få ständigt nya kravbilder av en chef som slapp ansvar samt att ständigt tvingas ta emot skit från anhöriga pga chefens inkompetens.
Tre faktorer som inkludera människor där två av dem lassade över varandras skit på de vars jobb är att vara vårdande.
Därför valde hon en utbildning där hon slipper kontakt med människor vilket är tragiskt då hon hennes bästa egenskap är just bemötande

Ah.
Tack så mycket för svaret.
Det uppskattas 👍🏼❤️
Citera
2023-09-29, 09:00
Bannlyst
Centerpartiet kan svänga i frågan!

Tyvärr låst bakom betalvägg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto