2006-08-02, 16:51
Medlem
kattungas avatar
Först var det en reklamfilm om sossar som i över 116 år har demonstrerat mot sig själva. Nu gör man narr(?) av ett gäng hederliga arbetare i en ny valfilm

http://bubblare.se/mahogny_mats2/

Vad tycker ni? Ännu en känga mot sossarna?
Citera
2006-08-02, 16:55
Medlem
Klockren!
Citera
2006-08-02, 16:58
Medlem
ChristianXs avatar
Nja, vet inte om jag kan kalla det göra narr av arbetare. Förhoppningsvis får det någon eller några att tänka efter lite om vad de egentligen röstar på och varför. Man utmanar traditionsröstarna.

Citera
2006-08-02, 17:03
Medlem
kattungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Nja, vet inte om jag kan kalla det göra narr av arbetare. Förhoppningsvis får det någon eller några att tänka efter lite om vad de egentligen röstar på och varför. Man utmanar traditionsröstarna.

Men är det inte just det man gör narr av? Arbetare röstar ju på sossarna för det mesta för att det är en tradition. Moderaterna är för de rika och sossarna för vanliga hederliga arbetare tänker man ju.

Aja, jag fick mig ett gott skratt iaf
Citera
2006-08-02, 17:17
Medlem
Väldigt rolig och bra gjord reklam film.
Citera
2006-08-02, 17:26
Medlem
marcarolos avatar
Jag tycker inte den gjorde narr av arbetare. Men jag tycker inte att den var bra. Precis som den förra filmen känns den ganska menlös.
Man kan ju säga att båda filmerna "gör narr av" S traditioner och förutfattade meningar. Det är väl det man har haft som tanke. Men det känns inte som ett tama som verkligen lockar nya väljare. Det känns som att det mest är de redan övertygade som får utbyte av de här filmerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in