Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Fast så kan ju ju säga om allt och relatera till en högre siffra.
Bistånd är helt förlegat och naivt. Kanske är det t o m så att biståndet försämrat både för mottagarlandet och biståndsgivarna. Afrika (med sina många länder) hade kanske klarat sig bättre utan västs bistånd.
Vi lägger oss också i andra länders suveränitet genom att supporta motstånd. Varför ska vi lägga oss i deras buissiness? Andra länder handlar man med och deras sk demokratiprocess får ju vara en intern fråga.
Där har du helt och fundamentalt fel. Du skall göra som jag säger, inte som jag själv gör.
Klart att Sverige har rätt att lägga sig i andra länders inre angelägenheter. Vi gillar även det motsatta, när USA, EU, Ryssland, iran mfl lägger sig i våra inre angelägenheter. (de två sista är jag osäker på, men när usa ringer, då ställer vi oss på alla fyra).
Vi, dvs Sverige, vet bättre, nej faktiskt snudd på bäst, om i princip allt, inklusive skola, invandring, energi, hälsovård, geopolitik, privata lånekarusellen, trans, kriminalitet, konsekvensanalys mm.
Libyen, Turkiye, Afghanistan, Irak, Yemen, Syrien, Ryssland, Kina, Taiwan, Nordkorea, Polen, Ungern, Tanzania, Iran, Trumpistan....listan på länder där vi svenskar vet bättre än de själva vet. Och vi är inte rädda för att visa det.