2023-09-22, 14:28
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
I ett mejl till föräldrar vars barn spelar i AIK informerar man om en ökad närvaro av kriminella personer vid Skytteholms IP.

Bland annat ska en 13–åring ha tillfrågats om denne ville tjäna extra pengar genom att lämna ett paket.

https://sverigesradio.se/artikel/aik...la-runt-planen

Det förefaller som att ingen del av svenska samhället får vara ifred. Gängkriminaliteten visar sig överallt. Det är bara förskolan kvar.

Varför protesterar inte människor i Sverige? Folk suckar när en 13-årig kille mördas. Det accepteras med knuten näve i fickan. När ska allmänheten ställa sig upp och våga säga Stopp? Jag upplever det som att folk har gett upp helt. Stämmer det?
Senast redigerad av Kungsgarden 2023-09-22 kl. 14:31.
Citera
2023-09-22, 14:34
Medlem
OrmurinLanges avatar
AIK har länge strävat efter att bli invandrarortens lag. Föreningen är redan infiltrerad av Hells Angels. Ungdomslagens har initieringsritualer med inslag av sodomi. Visst att jag är Bajare men allt jag säger är sanning till 100% Unken klubb.
Citera
2023-09-22, 15:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Det förefaller som att ingen del av svenska samhället får vara ifred. Gängkriminaliteten visar sig överallt. Det är bara förskolan kvar.

Varför protesterar inte människor i Sverige? Folk suckar när en 13-årig kille mördas. Det accepteras med knuten näve i fickan. När ska allmänheten ställa sig upp och våga säga Stopp? Jag upplever det som att folk har gett upp helt. Stämmer det?

Jag upplever att de som sa stopp på ett tidigt stadium nått olika grader av skadeglädje, och evigt mumlande säger till de nyss oroliga att de fått vad de röstat för, och att övriga funderar på alltifrån att lämna landet eller storstaden till att omförhandla "retoriken" om gängkrig, alltså att "säga stopp" som du menar till att vara antistockholmsk. Man odlar en bild av att livet innanför tullarna trots allt är så vackert att man inte ska behöva tänka på tråkigheter som de på Skytteholms IP.
Citera
2023-09-22, 17:59
Medlem
OrmurinLanges avatar
Citerar från Forum - Svartgul om ämnet:
"Enligt polisen (Gårdare) är de här problemen varken specifika för AIK eller för fotbollen. De finns helt enkelt där barn och ungdomar finns i förorterna. Ska det hindra oss från att verka där? Tvärtom. Alla positiva krafter behövs. I det här fallet handlar det också om att barnen ”uppvaktas” av ungar som de känner från grannskapet. Ska de kunna stå emot måste de ha stöd från vuxenvärlden och där har vi en roll.

Jag är stolt över AIKs koppling till blå linjen. Fotbollen har alltid fått sin näring från de fattigaste områdena och att vi tvingas konkurrera med kriminaliteten om arbetarungarna är inget nytt. Så har det sett ut i Sverige och så ser det ut över hela världen."

Tydligen har alltid gängkriminella försökt rekrytera 10 åringar i AIKs led. Jag är säker att den här attityden kommer lösa problemen. Inte alls så att Sverige är landet i Europa där flest barn under 18 år blir mördade i gängkonflikter. Nej nej detta löser polisen och socialtjänsten, inga medborgargarden här inte. Staten har koll på barnen gå och kolla gnaget på Friends ni.
Citera
2023-09-22, 18:04
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uqbar
https://www.svd.se/a/5afff40f-daf4-3...t-pa-aik-lager

Våldtäkt med flaskor trivialiseras genom att kallas ”typisk nollning” i AIK.

Vad i helvete.... försvarsadvokaten Mario Ashman är ju helt efterbliven om han tror det är normalt.
Citera
2023-09-22, 18:16
Förskolan är absolut inte säker. De brukar stå precis utanför och sälja knark.
Citera
2023-09-22, 22:36
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Jag har fått in ganska många samtal just det här problemet under flera år”, säger Fredrik Gårdare, tidigare kriminalkommissarie med fokus på gängkriminalitet.

https://sverigesradio.se/artikel/gan...under-lang-tid

Det verkar vara känt att värvning pågår där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in