2023-09-25, 22:26
Medlem
Ur; https://www.hd.se/2023-09-25/fler-at...-i-helsingborg

Attackerna mot skyltfönster sprids som en epidemi i Helsingborg. I helgen drabbades fler näringsidkare runt om i stan. Förtvivlan är stor.

I lördags publicerade HD en artikel om hur ett 20-30-40 tal butiker drabbats av krossade fönster sedan i våras. I helgen drabbades ytterligare minst sju restauranger och butiker.

Jag har läst i HD om hur många andra drabbats av att deras skyltfönster slagits sönder. Det känns organiserat, polisen måste hjälpa oss, säger Ali Alobeidi.

När HD i förra veckan pratade med kommunpoliserna Peter Karström och Maria Zander bekräftade de att det varit en våg av glaskross tidigare i somras – och nu alldeles nyligen.

– Vi tittar efter ett mönster och om det eventuellt kan vara samma gärningsperson, sa Maria Zander.

Bör Helsingborg ta in poliser från andra städer om man saknar resurser i rådande stund? Hur får man fast den här gärningsmannen? Hur får man fast fler som håller på såhär? Kostar handlarna miljontals årligen!
Citera
2023-09-25, 22:30
Man barrikaderar alla butikers skyltfönster med plywood förutom 2-3 stycken där manlig personal sitter redo att hålla ner jäveln tills polisen kommer.
Citera
2023-09-25, 22:50
Medlem
Minimuchers avatar
Kommer ihåg när jag var ung, så betalade den lokala glasmästaren mig och en vän några kronor för varje trasig glasruta på viss skola dem hade kontrakt med

Så min fråga lyder - vem levererar glasen?

Ifs, nu gällde detta hbg!
Lite för stor stad för denna typ av konspiration. Dock präglas väl den staden av många ”åkesson” o ”Svensson”?
Citera
2023-09-26, 06:46
Medlem
enkelt ett gäng snorungar som pangar massor på raken o springer därifrån o skrattar! vanligt på 80talet i min by....
Citera
2023-09-26, 20:26
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Kommer ihåg när jag var ung, så betalade den lokala glasmästaren mig och en vän några kronor för varje trasig glasruta på viss skola dem hade kontrakt med

Så min fråga lyder - vem levererar glasen?

Ifs, nu gällde detta hbg!
Lite för stor stad för denna typ av konspiration. Dock präglas väl den staden av många ”åkesson” o ”Svensson”?

Samma sak hände i Örebro för ett antal år sedan. Det noterades att det krossades ovanligt mycket skyltfönster vid vissa helger och vid en närmare granskning så visade det sig att det var samma glasfirma som hade jouren vid just dessa helger. Efter lite detektivande så kom det fram att firman hade betalat ungdomar för att krossa en massa skyltfönster under de helger de hade jour.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in