Vården styrs av de okända regionspolitikerna.
https://www.svt.se/datajournalistik/...onpolitikerna/
Uppdrag Granskning - De Okända
De är jätteupptagna och verkar åka bil 34 timmar om dygnet baserat på att de aldrig hunner vara på jobbet, svara i mobilen och har skyhöga ersättningar för oändliga bilresor.
Inte konstigt att ”
den stora miljonsatsningen på den lokala sjukvården” efter 6 år inte blev mer än en skylt vid entrén där det står ”Ring 1177 om du är sjuk” (riktigt pinsamt exempel från den länkade dokumentären. Eller ja, allt är faktiskt exempel därifrån sorgligt nog)
Och lite roligt när de bjudit in till presskonferens och ingen fattar vad nyheten är, tills de inser och verkar tänka ”
Du kan väl ändå inte mena att… Att skylten…? Att det är skylten som är…? Åh herregud.” Cringe som fan😂
Och ingen bryr sig om vilka de är (förståeligt nog, eftersom de håller med varandra i alla frågor oavsett parti. Jag minns inte exakt siffra, men det var något i stil med att alla röstade som alla andra i 276 av 278 frågor. De som var där då alltså, vilket var nästan aldrig. Och i många regioner områden var det
precis allting. Allt! Allt är ”mm, visst visst, vi kör på det, jag måste hinna till frisören”) eller vad de gör. Vet du vad politikern du röstade för har åstakommit? Förmodligen inte. Och förmodligen ingenting, alls
Därför är sjukvården dålig trots alla ”storsatsningar”. Du (vi) väljer människor som inte gör ett piss (inte ens har en riktig ståndpunkt eller mål). De är tråkiga, så ingen orkar tänka på vad de sysslar med.
Det mesta av budgeten går till politikerna, deras arvoden och resor. Nästan inget går till den faktiskta sjukvården. Och politikerna som får alla pengarna gör inte ett piss! Jag slår vad om att såväl du som alla indra i tråden hade gjort ett bättre jobb, det räcker bara att göra någonting alls.
Och det gäller även det Gudomliga Felfria Favoritpartiet som du röstade på.
Där har du svaret. Och det är ditt och mitt fel också, för vi tycker att det låter så himla tråkigt och orkar inte bry oss.