• 1
  • 2
2023-09-30, 12:37
Medlem
Skulle inte de "vända på varje sten" (sedan avgick hon som väntat) och skulle inte Ulf "krossa" gängen?
Det skjuts och sprängs mer än innan. Jag tror inte det är politikerna som skriver om lagar och annat som kommer stoppa kriminalliteten. Ulf får tyvärr städa upp smutset som Fredrik R ställde till med men ifrån hör man inte ett ljud, varför inte?
Citera
2023-09-30, 12:45
Medlem
Lagändringar görs, lagar utreds och polisen har fått fler befogenheter och fler resurser, MEN samtidigt har vi fler gängkriminella än poliser och invandringen har ännu inte stoppats samtidigt som svåra beslut fortfarande måste göras inom grundlagen för att bli av med parasiterande blattar från Afghanistan, Syrien, och flera andra MENA-länder.

S har dragit ut på ändringar i 8 års tid. Nu har den nya regeringen suttit i 1 år. Det är idioti att tro att en vändning ska komma på kort tid. Vi har haft en sanslös blatteimmigrations i nästan 30 års tid som nu är grund för kriminaliteten.

Det behövs ett totalstopp och sedan lång tids polisiär och återvandring för att komma åt detta. Om S kommer till makten igen efter nästa val så är vi åter på ruta 1.
Citera
2023-09-30, 13:12
Medlem
Ge mig makten så skall jag fixa det här på något år! Glöm allt vad lagar heter, nu är det allvar, nu är det Force Majeure! Nu har de visat vad de vill och vad de är i stånd att göra. Inget av det är något som vi riktiga svenskar vill ha i landet så då skall dom UT! Jag tror det skulle accepteras utomlands om vi gjorde så men naturligtvis så skulle några vänsterfittor opponera sig ändå, men det kan vi leva med.
Huvudsaken är att vi får rätsida på landet och en ny kurs på samhällsutvecklingen.
Citera
2023-09-30, 13:53
Medlem
wuuaas avatar
Det är väl främst Löfven och Morgan Johansson som sagt att man ska "knäcka gängen". Både Gunnar Strömmer och Ulf Kristersson har betonat att det kommer ta många år innan det blir bättre och att man kan förvänta sig att det blir värre innan det blir bättre. Gunnar Strömmer uttalade sig om detta senast idag.

Så nej jag tycker inte premisserna för trådstarten stämmer. Att reformera svensk straffrätt i grunden och ta bort alla rabatter, m.m. kommer ta tid. Det tar ännu längre tid innan det får en tydlig effekt. Om det ens får det.

Sen har ju definitivt Ulf en skuld att betala av pga hans association med Reinfeldts regeringar. Den får han betala tillbaka lagförslag för lagförslag i år framåt. Innan man kan ha något förtroende där. Men från vad jag kan se verkar det också vara det man gör i och med Tidöavtalet.
Citera
2023-09-30, 14:00
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Skulle inte de "vända på varje sten" (sedan avgick hon som väntat) och skulle inte Ulf "krossa" gängen?
Det skjuts och sprängs mer än innan. Jag tror inte det är politikerna som skriver om lagar och annat som kommer stoppa kriminalliteten. Ulf får tyvärr städa upp smutset som Fredrik R ställde till med men ifrån hör man inte ett ljud, varför inte?

Det sköts och sprängdes minst lika mycket för några år sedan, och oskyldiga drabbades även då. På den tiden hävdade media och diverse Facebook-fantomer, medelst statistik, att Sverige var lika tryggt som på "den gamla goda tiden". Sossarna hävdade att vi lever i ett tryggt land.

Problematiken grundlades av den rödgröna röran och godhets-kavalleriet för många år sedan. Det var det här som vi stred om 2012-2014. Men nu har tåget gått. Frågan är varför media vaknat just nu.

Hur kommer det sig att du vaknade 10 år för sent?
Citera
2023-09-30, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det sköts och sprängdes minst lika mycket för några år sedan, och oskyldiga drabbades även då. På den tiden hävdade media och diverse Facebook-fantomer, medelst statistik, att Sverige var lika tryggt som på "den gamla goda tiden". Sossarna hävdade att vi lever i ett tryggt land.

Problematiken grundlades av den rödgröna röran och godhets-kavalleriet för många år sedan. Det var det här som vi stred om 2012-2014. Men nu har tåget gått. Frågan är varför media vaknat just nu.

Hur kommer det sig att du vaknade 10 år för sent?
Hur kommer det sig att du vaknade 11 år försent?
Citera
2023-09-30, 14:06
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Hur kommer det sig att du vaknade 11 år försent?

Det gjorde jag inte, men debatterna intensifierades 2012-2014, fram till valet.

Där kanske det fanns en chans att bryta den negativa samhällsutvecklingen.

Istället lade politikerna i turbon ...

För egen del argumenterade jag emot Regeringen Reinfeldt redan inför 2006.

Men det var först runt 2010 det fanns tillräckligt med material på nätet för att börja ana oråd.
Citera
2023-09-30, 14:09
Medlem
Den blåbruna regeringen har suttit drygt ett år och deras politik har knappt fått genomslag ännu, kaoset vi ser idag är resultatet av stridshingstens och rumpnissens politik.
Citera
2023-09-30, 14:11
Medlem
Fredrik Reinfeldt? Gängen fanns redan på 90 talet!
Citera
2023-09-30, 14:13
Medlem
”Vi ska knäcka gängen” lovade Stefan Löfven i mars 2017.

Tre år senare så hade det dödliga skjutvapenvåldet i Sverige ökat mest i hela Europa.
Citera
2023-09-30, 14:14
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Men vad menar du att du och jag ska göra? Sluta snacka och gör det du säger.

Det kan var och en göra i sin yrkesroll, samt i de politiska debatterna och förstås, vid valurnan.

Vilket jag har gjort sedan 2006, bekymrad över samhällsutvecklingen.

Det kommer jag att fortsätta göra.

Men framför allt är det upp till godhets-kavalleriet att styra upp sitt eget elände.

Trots allt så är det era barn som ska växa upp i det här.
Citera
2023-09-30, 14:33
Medlem
Brutus01s avatar

Till TS, jag förmodar att du är intresserad av att diskutera ämnet eftersom du skapat en tråd, bemöt svaren du får sakligt och gå inte OT och kom med personangrepp.

//Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in