Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-10-01, 14:33
  #37
Medlem
BlackPetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Nej!

Svensken har/blir knullad med alla skatter, dålig skola, sjukvård, polis som knappt existerar mm.

Varför skulle svenne nu helt plötsligt göra något?

Bara att göra som vanligt. Ner med byxorna och gilla läget.

Ok. Men tillslut kommer svenskarna behöva göra ett val. Antingen flyr svenskarna landet eller så stannar svenskarna och slåss för sitt land.

På vilket alternativ kommer valet falla ut?
Citera
2023-10-01, 14:36
  #38
Medlem
BlackPetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Rösta på SD är en bra början.

Det tror jag läget är lite för sent för.

Stannar svensken och slåss eller flyr svensken med svansen mellan benen?
Citera
2023-10-01, 14:39
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackPete
Det tror jag läget är lite för sent för.

Stannar svensken och slåss eller flyr svensken med svansen mellan benen?


Trodde jag hade givit ett svar.

Svensken kommer INTE slåss!

Tror sverige redan är förlorad! Skulle bli intressant att se om SD fick styra sverige om dom skulle få ordning på skiten. Skulle behöva 8 år.
Citera
2023-10-01, 14:45
  #40
Medlem
BlackPetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Trodde jag hade givit ett svar.

Svensken kommer INTE slåss!

Tror sverige redan är förlorad! Skulle bli intressant att se om SD fick styra sverige om dom skulle få ordning på skiten. Skulle behöva 8 år.

Sverigedemokraterna är som en herrelös blöt hund som bara längtar efter en varm filt och lite kärlek. Sverigedemokraterna kommer göra allt för att få vara del av etablissemanget. Snart står väl självaste Björn Söder med en regnbågsfärgad slips och håller tal.

Jag tror inte vi ska sätta vårt hopp till Sverigedemokraterna, tyvärr. Läget är så akut att det antingen kommer krävas att svenskar bildar gerillor och skrämmer bort kriminella klaner från landet eller så får svenskarna själva fly.
Citera
2023-10-01, 16:41
  #41
Medlem
C41K0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Om du med relativ menar att jag väljer den sida som jag tycker står för den värld jag vill leva i - ja, självklart.

Du då? "Heja vem-som-nu-än-har-makten!"?

Antar att du försöker dig på att vara ironisk här igen och försöker förlöjliga vad du inbillar dig är min åsikt. Men ja, givetvis är en Sverige en nation. Det är liksom per definition. Så på det sättet är det som vilken annan nation som helst.

Och precis som alla andra nationer har denna nationer vissa unika egenskaper, så på det sättet är det inte som vilken annan nation som helst.

Även om du nog var ironisk så märker jag att du faktiskt ser Sverige som en främmande nation ur båda perspektiv, för du skiter i dess egenskaper.


Logiken bakom att strida för fred känns som en helt annan diskussion.

Men ja, i ett krig finns det risk att de man strider mot har samma åsikt som en själv. Men det är inte praktiskt möjligt att reda ut mellan varje soldat krigstillstånd.

Men visst hade det varit betydligt trevligare om det gick.
"Ironi, ironi"...nej du jag driver absolut INTE med dig mia-rovy.
Du är en klok skribent som briljerar i många trådar men i denna fråga så har du tagit dig vatten över huvudet.

Trådens frågeställning behandlar ett typiskt påhittat dilemma som du med flera bara infinner er i. TS likställer TV tittande eller slapphet med att landet förloras bara för att en nationell grupp inte går sk ”man ur huse”. Jag ifrågasätter varför man ens skapar en sådan motsättning. Vi ska vara tacksamma för att svenskar inte vill kriga för ”sitt” sk ”land” om det inte representerar genuina intressen av dess folk (och andra folk).

I själva verket så bygger TS tankesätt på att han har lite mer smulor och vill hellre skydda sina smulor än att ifrågasätta varför han ens lever på smulor. Anfall Tyskland där finns korv, anfall Frankrike där finns ost.

Tittar du djupare på vad du tror är lösningen så är det oförenligt med den svenskhet du talar om. Krig kräver disciplin, krig kräver plikt över egna rättigheter, krig är en handling från ett samhälle. Krig är kvittot av en konkurrensen mellan olika affärsmän och dess nationer för världens marknader och dess kontroll. Det finns inget mänskligt med krig, det finns inget svenskt med krig.

För en sådan nation så är kapitalistisk fred ett industriellt krig, medans krig är militär "fred".

IF YOU DON’T LIKE THE RULES … DON’T PLAY THE GAME!
__________________
Senast redigerad av C41K0 2023-10-01 kl. 16:46.
Citera
2023-10-01, 17:03
  #42
Medlem
Sverige är ett mångkulturellt samhälle. Bättre att du accepterar det. Svenskarna har röstat och dom vill ha mångkultur. Det kallas för demokrati. Det nya mångkulturella Sverige är här för att stanna för evigt.
Citera
2023-10-01, 17:41
  #43
Medlem
Dagen milisförråden öppnar för en väpnad konflikt, om det så är Ryssar eller annat, så kommer många först vända sig mot Feministerna för att rensa upp rejält bland träsktrollen som förstört allt.
Kommer bli den andra massutrensningen av häxor i mänsklighetens historia (en del feministiska män åker med också).

Tills dess jobbar vi på att få SD vid makten och inte utanför.
Citera
2023-10-01, 17:51
  #44
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackPete
Denna fråga har vuxit fram allt mer inom mig. Jag brukade ta för givet att svenskarna till slut skulle resa sig och säga ”nu räcker det” när det gått för långt med gatuvåld och gängkriminalitet.

Men jag börjar faktiskt tvivla. Vad krävs egentligen ytterligare för att vi ska få se svenskar gå ”man ur huse” och ta strid för vårat land?

Och kommer det ens någonsin hända eller sitter svensken hemma framför tv’n tills dess landet är förlorat?

Vad ska jag slåss över? Norra Sverige händer inte ett skit. Miljöpartisterna/VP nere i södra Sverige har röstat för detta, ni får ta hand om detta.
Citera
2023-10-01, 18:31
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Vad ska jag slåss över? Norra Sverige händer inte ett skit. Miljöpartisterna/VP nere i södra Sverige har röstat för detta, ni får ta hand om detta.
Är det inte i norr man främst röstat vänster, medans i söder har länge SD varit stora/störst?
Citera
2023-10-01, 19:52
  #46
Medlem
BlackPetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Är det inte i norr man främst röstat vänster, medans i söder har länge SD varit stora/störst?

Jo, historiskt har hela norra tredjedelen av Sverige varit ett starkt kommunistiskt fäste. Det lever fortfarande kvar i byarna.
Citera
2023-10-01, 21:18
  #47
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Nej! Det kommer jag verkligen inte att göra.
Citera
2023-12-09, 11:41
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Dagen milisförråden öppnar för en väpnad konflikt, om det så är Ryssar eller annat, så kommer många först vända sig mot Feministerna för att rensa upp rejält bland träsktrollen som förstört allt.
Kommer bli den andra massutrensningen av häxor i mänsklighetens historia (en del feministiska män åker med också).

Tills dess jobbar vi på att få SD vid makten och inte utanför.

Det kan du ju drömma om, din vänsterextreme ryssälskande kommunist.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback