2023-10-02, 08:10
Medlem
Är och har i princip alltid varit en jeansmänniska samt ibland funktionsbyxor á la fjällräven till vardags.
Men senaste året har jag börjat expermintera lite, eller jag testade att köpa ett par linnebyxor som jag älskar svalkan i men avskyr hur lätt dom skrynklar sig och hur det känns som man gå runt i mjukisbyxor.
Har också en del pressvecksbyxor/kostymbyxor (kan inte lingot riktigt...) för lite mer uppklädda situationer men dessa passar inte ritkigt att cykla till jobbet i eller gå att handla på ICA med.

Men skulle vilja hitta någon typ av byxor som är:
- så svala som möjligt.
- kraftigt/tungt tyg som inte skrynkar sig så lätt eller ser ut som mjukisar. (typ snyggare G-1000)
- Snygga nog att se välklädd ut men inte uppklädd.
- Bälteshällor.

Tacksam för förslag som kan förbättre mångfalden i min garderob.
Citera
2023-10-02, 10:03
Bannlyst
Chinos passar dina önskemål. Dessutom är det snyggt och passar alltid.
Citera
2023-10-02, 11:14
Medlem
Manchesterbyxors tyg har ju fördelen att inte skrynkla. Tyvärr kan byxorna uppfattas som gubbigt.
Citera
2023-10-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av str85
Är och har i princip alltid varit en jeansmänniska samt ibland funktionsbyxor á la fjällräven till vardags.
Men senaste året har jag börjat expermintera lite, eller jag testade att köpa ett par linnebyxor som jag älskar svalkan i men avskyr hur lätt dom skrynklar sig och hur det känns som man gå runt i mjukisbyxor.
Har också en del pressvecksbyxor/kostymbyxor (kan inte lingot riktigt...) för lite mer uppklädda situationer men dessa passar inte ritkigt att cykla till jobbet i eller gå att handla på ICA med.

- så svala som möjligt.
- kraftigt/tungt tyg som inte skrynkar sig så lätt eller ser ut som mjukisar. (typ snyggare G-1000)
- Bälteshällor.

Vill du ha linnebyxor som skrynklar väldigt lite så ska du ha byxor gjorda i linne från irland. Det blir mer vågigt än skrynkligt. Och såklart rätt vikt på tyget.

Vanliga bomullsbyxor, som medelsvensson kallar chinos, funkar ju fint också. Återigen är vikten något att kolla på. Jag personligen hade nog siktat på runt 250gr i vikt på bomull, för halvsval året-runt.
Citera
2023-10-07, 12:38
https://www.careofcarl.se/sv/filippa...CABEgLTjfD_BwE

drawstring/jogger trousers är väl vad du är ute efter i guess.
Citera
2023-10-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av str85

- så svala som möjligt.
- Bälteshällor.

Chinos är toppen. Ljusa på sommaren och mörka på vintern. Dressman passar mig bra men kolla så det är djupa fickor och inte för grunda för då tappar man saker när man sätter sig. Det finns både lite tunnare och lite tjockare bomullstyg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in