Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-11-23, 20:48
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komhitnu
Jobbar inte inom Big 4 men fått erbjudande från Deloitte för ett år sedan fast med lägre lön. Vad gäller övertid beror mycket på kund. De jag har haft har varit stora svenska företag med slapp kultur. Hittat buggar i produktion på en fredag och då har det varit övertid men kan räkna på en hand hur ofta det hänt.

Projektens tid varierar. Har kollegor som varit 3+ år på samma ställe och vissa som tar kortare uppdrag på 3-4 månader. Vi alla jobbar enligt kunds önskemål men på samtliga har det varit agilt med Scrum. Vissa kunder är utomlands och då är det fully remote med ett par flygningar ner om året. För mig med svenska kunder har det varit fully remote (under pandemitider) och senaste året flexible med 2-3 dagar kontor.

De låter ju ändå bra måste jag säga. Gillar du jobbet? Är det utvecklande för dig att var konsult inom SF? Det enda jag riktigt är rädd för är att jag kommer in i SF utveckling sen inom några år kommer det något nytt så försvinner SF jobben. Känns om du nischar dig för mycket så är det svårt att komma ut ur det.
Citera
2023-11-23, 21:01
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
SF-konsulter (om man är bra) är det ont om. Eftersom jag köpt dyligt kompetens för hundratals miljoner så vet jag. Allmänna eller breda konsulter finns det hur mycket som helst av och det köper man bäst utomlands numera. Nischade experter däremot är en annan sak och är man vass SF-konsult så har man inte ha svårt att få jobb.

Gör dina hundår på någon av de stora och kliv sedan vidare till någon mindre låda.

Hur skulle du säga framtidsutsikterna är inom SF? Vad ska jag göra för att stå ut? Vet att företag lika gärna kan outsourca till indien typ för mindre en halva summan
Citera
2023-12-28, 23:50
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easymoneysniper10
De låter ju ändå bra måste jag säga. Gillar du jobbet? Är det utvecklande för dig att var konsult inom SF? Det enda jag riktigt är rädd för är att jag kommer in i SF utveckling sen inom några år kommer det något nytt så försvinner SF jobben. Känns om du nischar dig för mycket så är det svårt att komma ut ur det.

Förlåt, glömde helt av att svara. Jag trivs då jag är mer för mina fritidsintressen och familj/vänner. Jobbet tar inte överhanden och jag tänker aldrig på det efter att jag stänger av datorn för dagen.

Vem vet hur framtiden ser ut. Men säg att du har 5+ år av erfarenhet inom SF, då är du nog tillräckligt attraktivt att hitta något annat utvecklarjobb.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback