2023-10-12, 15:59
Medlem
Det har tagits upp av många. Sara skyttedal är nog den mest kända.

Och oroa er inte det kommer legaliserad även i sverige.

Alla ungdomspartier är för en legalisering och dom flesta sittande politiker under 30 är för så när 60, 70 och 80 tals generationen av politiker försvinner så kommer det på allvar tas upp

Och när alla väljare i 50 års åldern äntligen dör så kommer det legaliseras. Det är ju också därför polisen är så jävla kåta på att trakassera unga då det är dom som kommer rösta när det väl händer och både politikerna och poliserna är livrädda att unga provar eftersom det då visar sig att det är både kul och helt ofarligt och att politikerna ljugit i alla dessa år vilket är det som är farligast för deras makt.

Men Eu kommer att ha gått in och tvingat sverige till legalisering innan dess.

Finns inte en chans att EU kommer låta sverige stå ensam kvar med förbud.

Det är ett underbart alternativ till dödsdrogen alkohol och alla alkisar som super sig redlösa varje helg eller alkis föräldrarna som super vin till varje måltid.

Där om nått borde soss verkligen gå in men nejnej vi rökare som chillar hemma är dom stora bovarna
Citera
2023-10-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
Det har tagits upp av många. Sara skyttedal är nog den mest kända.

Och oroa er inte det kommer legaliserad även i sverige.

Alla ungdomspartier är för en legalisering och dom flesta sittande politiker under 30 är för så när 60, 70 och 80 tals generationen av politiker försvinner så kommer det på allvar tas upp

Och när alla väljare i 50 års åldern äntligen dör så kommer det legaliseras. Det är ju också därför polisen är så jävla kåta på att trakassera unga då det är dom som kommer rösta när det väl händer och både politikerna och poliserna är livrädda att unga provar eftersom det då visar sig att det är både kul och helt ofarligt och att politikerna ljugit i alla dessa år vilket är det som är farligast för deras makt.

Men Eu kommer att ha gått in och tvingat sverige till legalisering innan dess.

Finns inte en chans att EU kommer låta sverige stå ensam kvar med förbud.

Det är ett underbart alternativ till dödsdrogen alkohol och alla alkisar som super sig redlösa varje helg eller alkis föräldrarna som super vin till varje måltid.

Där om nått borde soss verkligen gå in men nejnej vi rökare som chillar hemma är dom stora bovarna

Soft. Så om 30+ år.
Kul att vänta så länge.
Citera
2023-10-13, 17:20
Medlem
knarkadamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dondeestaslabib
Soft. Så om 30+ år.
Kul att vänta så länge.
Tror personligen att det kommer mycket tidigare än om 30 år. Kan inte spå framtiden men 10-15 år är nog inte helt orimligt. Jag är medveten om att folk har sagt detta i decennier på fb i gamla trådar.

Fortfarande ingen kul väntan. Jag tänker flytta utomlands inom 5 år och det skulle förvåna mig om det blir lagligt här innan dess. Det skulle kräva en riktig "NATO-liknande" förändring hos politikerna där de vände på en femma och bestämde sig att Sverige ska med i NATO efter typ en vecka. Fast för knark då.
Senast redigerad av knarkadamus 2023-10-13 kl. 17:25.
Citera
2023-10-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkadamus
Tror personligen att det kommer mycket tidigare än om 30 år. Kan inte spå framtiden men 10-15 år är nog inte helt orimligt. Jag är medveten om att folk har sagt detta i decennier på fb i gamla trådar.

Fortfarande ingen kul väntan. Jag tänker flytta utomlands inom 5 år och det skulle förvåna mig om det blir lagligt här innan dess. Det skulle kräva en riktig "NATO-liknande" förändring hos politikerna där de vände på en femma och bestämde sig att Sverige ska med i NATO efter typ en vecka. Fast för knark då.

Kommer gå bra mycket snabbare i norge och dom söker alltid folk så jag kommer också dra dit såfort en legalisering är fixad då kan 70 tals generationen få bo kvar i sitt pissland med sprägningar, skjutningar och dödsdroger.
Citera
2023-10-15, 22:41
Medlem
Västkustskts avatar
Det är så typiskt svenskt. Politikerna vi har är totalt oförmögna göra nåt som vi aldrig gjort. Allting ska köras på i samma spår hela tiden så länge det bara går. Sen när det inte går längre så kommer de med det gamla vanliga att "vi såg det inte komma", "vi har varit naiva" eller nån annan bortförklaring.

Vilken jävla idiot som helst förstår att legalisering av cannabis är det enda rätta.

Även om det innebär att några procent mer kommer använda drogen så spelar det inte nån roll, det viktiga är att frigöra resurser. Polis, rättsväsende och kriminalvård ska inte ödsla resurser på saker som inte är nåt problem.

Att vanliga hederliga människor görs till kriminella för att de vill röka en joint på lördagskvällen är så sjukt att man tror inte det är sant.
Citera
2023-10-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dondeestaslabib
Soft. Så om 30+ år.
Kul att vänta så länge.

Då kommer vi ha Sharialagar och knappast lagligt gräs, och kolla på vilka som tjänar storkovan på olagliga droger och den vill inte ha en legalisering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in