Resultat: Är detta bra?
Ja
40,11%
148 röster
Nej
52,85%
195 röster
Vet inte
7,05%
26 röster
2023-10-04, 00:44
Medlem
BlackPetes avatar
I ett nytt grepp mot den organiserade brottsligheten har vår statsminister Ulf Kristersson låtit meddela att man kommer sätta in ett omfattande paket för att stävja gängens framfart.

I detta paket ingår en planering med utökad kameraövervakning och ansiktsigenkänningssystem i samhällets infrastruktur.

Detta innebär alltså att varenda steg vi tar kommer kunna följas via dessa kameror. Till att börja med antar jag att det är Stockholm, Göteborg och Malmö som kommer implementera dessa övervakningssystem. Men därefter lär det inte dröja innan kamerorna hittar ut på vischan.

Men vad tycker egentligen folket. Vill vi ha dessa övervakningssystem?
Senast redigerad av BlackPete 2023-10-04 kl. 00:48.
Citera
2023-10-04, 00:51
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackPete
I ett nytt grepp mot den organiserade brottsligheten har vår statsminister Ulf Kristersson låtit meddela att man kommer sätta in ett omfattande paket för att stävja gängens framfart.

I detta paket ingår en planering med utökad kameraövervakning och ansiktsigenkänningssystem i samhällets infrastruktur.

Detta innebär alltså att varenda steg vi tar kommer kunna följas via dessa kameror. Till att börja med antar jag att det är Stockholm, Göteborg och Malmö som kommer implementera dessa övervakningssystem. Men därefter lär det inte dröja innan kamerorna hittar ut på vischan.

Storbritannien, USA och andra länder har haft detta ett tag, fråga dig själv vad som har blivit bättre där.

Detta är bara en "lösning" och en illusion för säkerhet, dem försöker dämpa oroliga får av att ge dem illusionen av trygghet.
Citera
2023-10-04, 00:51
Medlem
Citat:
Vill vi ha dessa övervakningssystem?

Nej, det vill vi inte.

Det är helt onödigt att bygga infrastruktur åt framtida usla regeringar som kan missbruka det. Om nu regeringarna i Polen och Ungern suger så hårt och är fascister, vad får folk att tro att vi inte kan få samma typ av styre här? Många på vänsterkanten yrar ständigt om den brun-blåa sörjan om vår egen regering, men när det kommer till sådana här förstegs-fascistiska ingrepp i våra rättigheter som människor då är det små pip från dem som möss. Inget mer än så. Det behövs en folkrörelse mer mäktig än vad som någonsin funnits förr när det kommer till det här.
Citera
2023-10-04, 01:00
Medlem
991ESSs avatar
Här kan man se ett färskt exempel på hur effektivt CCTV är mot brott, i vänsterblivna städer, där brottsligar tillåts härja fritt..

NY Post obtains and releases video showing fatal stabbing of Leftist activist Ryan Carson in front of girlfriend on NYC street late-night after wedding

https://twitter.com/UnbreakableMF/st...27584750678282

NYPost has obtained footage of radical leftist NYC activist Ryan Carson being confronted by a black male who stabbed him to death on a Brooklyn street on Oct. 2. The suspect remains at large. Carson became celebrated for his advocacy for more drug injection sites. He identified himself as a member of Antifa on his social media.

Förmodligen fd motståndare till att låta hederliga medborgare bära vapen också..
https://thepostmillennial.com/new-yo...campaign=64470
Senast redigerad av 991ESS 2023-10-04 kl. 01:04.
Citera
2023-10-04, 01:01
Medlem
Övervakningen kommer att anfräta elitens tillvaro mer än dig och mig. Korrupta poliser och politiker och Kristersson själv blir om någon mer fångad på kamera än andra. Upp med satelliter och spiondrönare över riksdagshuset och bugga Sahlgrenska huset. Avmaskera packet!
Citera
2023-10-04, 01:01
Medlem
BlackPetes avatar
Men hur har det egentligen fungerat i de städer där man infört avancerade övervakningssystem. Har man lyckats stävja brottsligheten eller är det effektlöst?
Citera
2023-10-04, 01:04
Medlem
BlackPetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurfanmarni
ja s han,länkadw precis. en kamera räddar inte mot att bli stabbad till döds :'D

men ähhhh!!!!! vi lözej det zen!!!! vi zka löza brottet efteråt! we got a man on the case! dr inspector gadget!!! vi skixckar våra detektiver för att lösa brottet!

Utan kameran hade däremot det brottet kunnat förbli ouppklarat. Nu kunde gärningsmannen snabbt och effektivt bli lagförd.
Citera
2023-10-04, 01:13
Bannlyst
Bra grejor, hoppas dom sätter dit rätt folk nu.
Citera
2023-10-04, 01:17
Medlem
KOMAeLMJs avatar
Våra makthavare har länge inspirerats av Kina. Alla våra politiker tar bara tillfällen i akt att genomföra vad de ändå hade planerat.
Citera
2023-10-04, 01:20
Medlem
BlackPetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOMAeLMJ
Våra makthavare har länge inspirerats av Kina. Alla våra politiker tar bara tillfällen i akt att genomföra vad de ändå hade planerat.

Ok. Jag känner mig positivt inställd till en mer utökad kameraövervakning på våra gator. Jag ser det som ett naturligt steg i utvecklingen av ett modernt samhälle och ett viktigt steg mot att återskapa stabilitet och trygghet i vårt land.
Citera
2023-10-04, 01:55
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:

Väldigt (dvs en större del) många städer har på senaste år fått hi-tech kameror inopererade i sina stadskärnor. Att byta ut programvaran på dessa datorer som sparar filmen kostar inte mycket. Det är kört för de som vill vara anonyma.
Att ha standardutstyrsel med huva kostar inte mycket men gör dessa system nästan verkningslösa, medan gemene man kommer torska satan. Väntar ivrigt på första domen där en elcykel kurir torskat pga detta cctv-system.
Senast redigerad av psykoshippien 2023-10-04 kl. 01:57.
Citera
2023-10-04, 02:05
Medlem
KOMAeLMJs avatar
Citat:
Ok. Jag känner mig positivt inställd till en mer utökad kameraövervakning på våra gator. Jag ser det som ett naturligt steg i utvecklingen av ett modernt samhälle och ett viktigt steg mot att återskapa stabilitet och trygghet i vårt land.

Media, universitet, forskare, domstolar, polis, politiska partier, statliga organisationer, sociala medier, sökmotorer, Ai, internationella organ, etc, etc - allt och alla som har makt över oss, är korrumperade, styrda och förljugna.

Stora ovalbara sammanslutningar vi knappt har insyn i, utvecklar politiska planer för oss decennier i förväg, som vi inte kan välja bort, oavsett vad vi röstar på. Röstar vi nej till saker i folkomröstningar, genomförs det ändå, vi är inte lika inför lagen, vi censureras, skuggbannas, får inte information från alla sidor, vi hjärntvättas och uppmanas att bara lyda, etc, etc.

Och i det läget vill du ge våra makthavare övervakningsmöjligheter George Orwell inte ens kunde drömma om, när han skrev 1984. Vi ska övervakas teknologiskt både hemma och utomhus, Ai, mikrofoner och kameror ska kartlägga oss helt och all digital kommunikation (samtal, video, text) kommer snart analyseras och övervakas av superdatorer, redan innan den når mottagaren, under den falska förespeglingen att skydda unga från sexuella övergrepp, etc.

Vi vet redan hur detta används i diktaturen Kina. De kan inte göra något som misshagar regimen, utan att det får konsekvenser. Medborgarna hängs ut på storbildskärmar för småsaker, får inte resa i kollektivtrafiken eller handla i affärer etc, om de går emot makthavarna...

Ja, jag är emot att ge den antidemokratiska härskarklassen dessa verktyg, jag vet hur det var i farsans gamla hemland, när såna här människor helt fick bestämma. Övervakning, angiveri, misstänksamhet... folk vågade inte säga vad de tyckte i några sammanhang, farfar fick panik när det ringde i telefonen från släktingar i utlandet, drog ner persiennerna och svettades. Minsta negativt ord mot regimen och du, din familj och dina släktingar kunde straffas. Straff ärvdes även i generationer till familj som ännu inte ens fötts.

Men du vill frivilligt låta etablissemanget bygga en cell runt dig och ge dem nycklarna, för att få tillbaka din känsla av trygghet. Frivilligt vill du ge bort alla våra rättigheter och friheter, i hopp om tillfällig trygghet.

Själv tycker jag vi borde återskapa samhället som det var för 40 år sedan, då vi kunde ha frihet och tillit, utan att det ledde till problemen som massinvandringen skapat. Jag vill att staten ska vara så liten som möjligt och lägga sig i så lite som möjligt i våra liv. Jag är en människa, inte en slav, inte en myra, inte en undersåte. Jag dör hellre i frihet, än lever på knäna!
Senast redigerad av KOMAeLMJ 2023-10-04 kl. 02:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in