Citat:
Ursprungligen postat av
BlackPete
Ok. Jag känner mig positivt inställd till en mer utökad kameraövervakning på våra gator. Jag ser det som ett naturligt steg i utvecklingen av ett modernt samhälle och ett viktigt steg mot att återskapa stabilitet och trygghet i vårt land.
Media, universitet, forskare, domstolar, polis, politiska partier, statliga organisationer, sociala medier, sökmotorer, Ai, internationella organ, etc, etc - allt och alla som har makt över oss, är korrumperade, styrda och förljugna.
Stora ovalbara sammanslutningar vi knappt har insyn i, utvecklar politiska planer för oss decennier i förväg, som vi inte kan välja bort, oavsett vad vi röstar på. Röstar vi nej till saker i folkomröstningar, genomförs det ändå, vi är inte lika inför lagen, vi censureras, skuggbannas, får inte information från alla sidor, vi hjärntvättas och uppmanas att bara lyda, etc, etc.
Och i det läget vill du ge våra makthavare övervakningsmöjligheter George Orwell inte ens kunde drömma om, när han skrev 1984. Vi ska övervakas teknologiskt både hemma och utomhus, Ai, mikrofoner och kameror ska kartlägga oss helt och all digital kommunikation (samtal, video, text) kommer snart analyseras och övervakas av superdatorer, redan innan den når mottagaren, under den falska förespeglingen att skydda unga från sexuella övergrepp, etc.
Vi vet redan hur detta används i diktaturen Kina. De kan inte göra något som misshagar regimen, utan att det får konsekvenser. Medborgarna hängs ut på storbildskärmar för småsaker, får inte resa i kollektivtrafiken eller handla i affärer etc, om de går emot makthavarna...
Ja, jag är emot att ge den antidemokratiska härskarklassen dessa verktyg, jag vet hur det var i farsans gamla hemland, när såna här människor helt fick bestämma. Övervakning, angiveri, misstänksamhet... folk vågade inte säga vad de tyckte i några sammanhang, farfar fick panik när det ringde i telefonen från släktingar i utlandet, drog ner persiennerna och svettades. Minsta negativt ord mot regimen och du, din familj och dina släktingar kunde straffas. Straff ärvdes även i generationer till familj som ännu inte ens fötts.
Men du vill frivilligt låta etablissemanget bygga en cell runt dig och ge dem nycklarna, för att få tillbaka din känsla av trygghet. Frivilligt vill du ge bort alla våra rättigheter och friheter, i hopp om tillfällig trygghet.
Själv tycker jag vi borde återskapa samhället som det var för 40 år sedan, då vi kunde ha frihet och tillit, utan att det ledde till problemen som massinvandringen skapat. Jag vill att staten ska vara så liten som möjligt och lägga sig i så lite som möjligt i våra liv. Jag är en människa, inte en slav, inte en myra, inte en undersåte. Jag dör hellre i frihet, än lever på knäna!