2023-10-04, 17:00
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Hittade en rakapparat med riktigt bra reviews på Aliexpress som kostar hälften så mycket som i Europa.
Någon som handlat från denna sida? Tycker själv den är lite grötigt upplagd med prisintervall istället för fast pris så man inte riktigt kan se hur man beställer. Har du gjort några kap på sidan?

Dryga kommentarer om att det är white trash att köpa saker billigt undanbedes. Det är white trash att inte ha någon självkänsla och överkompensera genom att överbetala.
Det är white trash att jobba korvkiosk och vara tatuerad.
2023-10-04, 17:04
Medlem
Har handlat massor med gånger funkar bra. Tar dock lite tid med leverans.
2023-10-04, 17:14
Medlem
Prokloss avatar
Tar tid att få hem paket och du åker på både frakt och dyra tullavgifter.

Mycket krimskrams finns dock att köpa.
2023-10-04, 17:44
Medlem
sebastian66s avatar
Jag kan säga att Aliexpress är väldigt bra. Det största Problemet är att det är väldigt långa leveranstider.
Jag som bor i Asien får vänta ungefär tre veckor innan jag får mina varor. Man kan ha andra leveransalternativ men det måste man ta med säljaren. Då kan man få det lite tidigare.
Naturligtvis är allting väldigt mycket billigare.
Jag beställde faktiskt baklampor till våran BMW 2007 för 300 svenska Det känns inte som att man kan hitta såna priser i Sverige heller-
2023-10-04, 17:48
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Tar tid att få hem paket och du åker på både frakt och dyra tullavgifter.

Mycket krimskrams finns dock att köpa.

Hur mycket är frakten på? Tullavgifterna kommer väl inte som en överraskning utan man ser dem väl vid köpet?
2023-10-04, 17:51
Medlem
OstgotaHuss avatar
Jag köpte en grön laser som kan tända eld på typ allting
2023-10-04, 17:55
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Jag köpte en grön laser som kan tända eld på typ allting

haha, länka.
2023-10-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Hittade en rakapparat med riktigt bra reviews på Aliexpress som kostar hälften så mycket som i Europa.
Någon som handlat från denna sida? Tycker själv den är lite grötigt upplagd med prisintervall istället för fast pris så man inte riktigt kan se hur man beställer. Har du gjort några kap på sidan?

Dryga kommentarer om att det är white trash att köpa saker billigt undanbedes. Det är white trash att inte ha någon självkänsla och överkompensera genom att överbetala.
Det är white trash att jobba korvkiosk och vara tatuerad.

Köpte mycket "junk" och "kul grejer" för ca 10 år sen. Tar 1-2 mån att få hem. Ibland är det helt ok, ibland är det skit som går sönder direkt man tittar på paketet. Idag köper jag från Amazon.se istället som skickar typ samma vecka utan tull och krångel. Vill du köpa "junk" så kolla om det finns på Amazon.se först.
2023-10-04, 18:36
Medlem
Gjorde några bra köp innan Tullen och Postnord började med straffavgifter. Bl a en dockningsstation för hårddiskar som fungerar bra än. Fick den för en ca fjärdedel av vanligt pris.
Provade Temu nyligen, grejorna hemma inom 2 veckor. Inga tullavgifter.
2023-10-04, 19:10
Medlem
Jag har bra erfarenhet av Aliexpress, de är inte världssnabbast men har alltid fått grejorna, och när de en gång var fel på en vara hade jag pengar tillbaka inom ett dygn och fick behålla varan.

De har mycket udda grejor, jag sysslar med modellbygge och behöver man en pytteliten elmotor med planetväxel, 4mm extra mjuk silikonslang, rökgenerator i miniformat eller annat som är dyrt och/eller svårt att få tag på här hemma så har de precis det man letar efter på Aliexpress. Vet man vad man köper så har de saker av helt okej kvalitet också, även om såklart det mesta av krimskramsgrejorna är mer eller mindre rent skräp.

Edit: De har moms och tull inbakat i priset numera, precis som exempelvis Temu, så det tillkommer ingenting extra.
2023-10-04, 19:25
Moderator
Diablo1118s avatar
Finns tråd i rätt delforum E-handel denna låser vi / Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in