2006-08-03, 12:56
Bannlyst
Är det ingen som undrar varför det inte är en enda valstuga i år ute på stan! Vid den här tidpunkten så brukar ju valarbetarna som ska värva väljare vara ute på gator och torg och ha det ena partiledar detbatten efter den andra. Men i år så har det vart dött med det.. Vart har alla tagit vägen? Är valet 2006 inställt eller har sossarna insett att dom ängtligen kommer att losa valet... MVh // Moderaten-Kduarn
Citera
2006-08-03, 13:12
Moderator
Strix m/94s avatar
Valstugor...

...har kanske kommit ur mode sedan förra valets skandaler? Eller så har bara den fina sommaren lett till slutsatsen att väljarna fortfarande hellre befinner sig på stranden än i staden konsumerandes politiska budskap. Kanske kommer de om några veckor när skolorna börjar och landet återgår till det normala.
Citera
2006-08-03, 13:26
Bannlyst
Vi har faktiskt en valstuga på stan i Borlänge. Den är förvisso stängd hela tiden, men den finns där....
Citera
2006-08-03, 13:27
Medlem
ChristianXs avatar
Det är nog så enkelt att eftersom det är så jämnt, och väljarna har ju guldfisk-minne, i synnerhet de som inte bestämt sig, så de vill inte bränna sitt krut i förtid. Valrörelsen blir nog väldigt kort och intensiv skulle jag tro.

Vad sossarna ska hitta på vet man ju inte riktigt, det lutar väl åt rena känsloargument och att man ska rösta på dem för att alternativet kanske är värre...

De borgerliga bör ju rimligtvis ha en väldigt välregisserad kampanj, de har ju laddat tillsammans i två år nu med gemensamma arbetsgrupper inom många områden.
Citera
2006-08-03, 13:31
Medlem
M Nordströms avatar
Japp, instämmer det har inte varit mycket till valupptakt ännu. Förmodligen borde det bli mera fart nu när semmestrar och annat är slut. En viktig fråga är helt klart kriminalpolitiken och skatte och arbetsmarknadspolitiken där jag hoppas på dom borliga.

PS snälla mod låt detta inlägg få ligga kvar.
Citera
2006-08-03, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är nog så enkelt att eftersom det är så jämnt, och väljarna har ju guldfisk-minne, i synnerhet de som inte bestämt sig, så de vill inte bränna sitt krut i förtid. Valrörelsen blir nog väldigt kort och intensiv skulle jag tro.

Vad sossarna ska hitta på vet man ju inte riktigt, det lutar väl åt rena känsloargument och att man ska rösta på dem för att alternativet kanske är värre...

De borgerliga bör ju rimligtvis ha en väldigt välregisserad kampanj, de har ju laddat tillsammans i två år nu med gemensamma arbetsgrupper inom många områden.
JA det är det jag tycker är märkligt att man borde ha sett dom.. Har en kompis som ska kandidera till riksdagen han gör ju sin kampanj helt ensam nu.... Han har ju sådana att homosexuella ska inte få adoptera osv. Hådare tag mot straffade osv.
Citera
2006-08-03, 13:46
Medlem
ayanamiis avatar
Jag längtar också efter valstugor, det ska bli spännande att diskutera politik och varför jag ska låta folk bestämma över mig med riksdagspartierna.
Citera
2006-08-03, 16:59
Medlem
bogarleffes avatar
Det enda som är bra med valstugor är: Snask och heliumballonger!
Citera
2006-08-03, 17:53
Medlem
Fruktpojkens avatar
Jag såg två vänsterpartister som stog vid ett bord och delade ut lite lappar. Det var ett 16årigt barn och en fet närsynt tant till vänsterpartister som propagerade för en fet alkoholistgubbe. Är inte det vänsterpartiets väljare i ett nötskal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in