• 7
  • 8
2023-10-26, 12:55
Avstngd
wicks avatar
Om man kikar p Instagram p kontot lundtherese_tv s ser det ut som att en andra ssong r p g!
Citera
2023-10-26, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Om man kikar p Instagram p kontot lundtherese_tv s ser det ut som att en andra ssong r p g!
Fr vi fan hoppas, annars blir vi sura. Har duktiga cravings men varfr har man inte alla ssonger klara innan man lgger upp serien?
Citera
2023-10-26, 20:39
Medlem
Hahah mamman r ju s strd. Lite verdrivet men men. De ville vara TYDLIGA minst sagt

Bra serie. Gillar ju Nora s himla mycket och tycker hon gr ett jttebra jobb som gestaltar henne.
Hller med om att Simons karaktr r lite fr creepy och udda, snudd p neurotisk. Eller med ngon diagnos. vore bttre om hans portrtt var lite mer normal

Annars var det en jttebra serie, fastnade direkt
Citera
2023-10-27, 12:46
Avstngd
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Fr vi fan hoppas, annars blir vi sura. Har duktiga cravings men varfr har man inte alla ssonger klara innan man lgger upp serien?

Japp, jag tror det r p gng om man kollar nmnda Instagram kontot.
Citera
2023-10-27, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Japp, jag tror det r p gng om man kollar nmnda Instagram kontot.
D tar det hela hsten och frmodligen vintern/vren ocks och kommer ut frst i sommar. Fan, trodde de hade dem inspelade och skulle slppa alla med 3 var fredag. Nr dessa kommer ut, lr jag ha glmt handlingen -och serien- igen.
Citera
2023-10-27, 16:21
Medlem
Tyckte serien var vldigt talande, ven att de fr fram att du kan bli oerhrt traumatiserad p kort tid ven utan slag som de flesta frknippar med vld i nra relation.

Sett att mnga skrivit att Simon r en verdriven karaktr, men mitt ex betedde sig exakt likadant som i serien. Vldshandling, grt, vldshandling, "jag vill d", vldshandling, "jag ska ska terapi" osv i all ondlighet. Jag hade ett bra stdsystem och kunde bryta mig fri innan det eskalerade, men alla har inte den mjligheten.
Citera
2023-11-14, 23:09
Medlem
Jttebra serie men en sak som jag undrar ver r varfr vnnen sg henne vara utelst p balkongen men gjorde inget? Tyckte det var lite mrkligt 🤔
Citera
2023-11-15, 22:15
Medlem
Revejs avatar
Vad r det fr upplsning p denna serie, man sg varje hrstr p skdespelarna, skarpare n verkligheten, r det maximala nivn av HD?
Citera
2023-12-15, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chemkit
Tyckte serien var vldigt talande, ven att de fr fram att du kan bli oerhrt traumatiserad p kort tid ven utan slag som de flesta frknippar med vld i nra relation.

Sett att mnga skrivit att Simon r en verdriven karaktr, men mitt ex betedde sig exakt likadant som i serien. Vldshandling, grt, vldshandling, "jag vill d", vldshandling, "jag ska ska terapi" osv i all ondlighet. Jag hade ett bra stdsystem och kunde bryta mig fri innan det eskalerade, men alla har inte den mjligheten.
Hller helt med..Inte alls verdriven utan vldigt verklighetstroget.
Exakt s ser en vldsam relation ut. De som sger att karaktren r verdriven har inte levt med en sdan person.
Det r lite srande p ett stt,att folk anser den sortens verklighetstrogna beteende "verdrivet". Det gr ju att offer n mindre har chans att bli trodda nr de frsker bertta.
Citera
2024-10-12, 12:17
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Sg igenom hela serien igr - SATAN vilken trffande serie, brjade nstan kolla runt efter kameror i lgenheten.

Jag var tillsammans med en, vad jag tror, narcissist som betedde sig som Simon. Tack och lov s dumpade han mig efter 3 mnader. Tror det var min stndiga "Du kan inte kontrollera mig" som fick honom att trttna. Det var samma balett med frhllanden p rullband (dr alla hade varit otrogna mot honom), ville flytta in tidigt (vilket jag sa nej till d jag ger en bostadsrtt och ville inte hamna i "sambolagen" fllan), sa "jag lskar dig" snabbt, han framstllde sig som en perfekt person framfr mina vnner (ville alltid vara mn om att han jobbade p kvinnokliniken), samma skit om terapi, det hrda sexet (dock ngot jag gillar) och jag brjade ljuga om hans beteenden tills det inte gick mer. Goa lgner kom ut frn honom p kanonfart, han trffade en av mina kompisar vid ett tillflle och jag mrkte av en stel stmning. Jag frgade och han sa att de hade hnglat p en fest i ungdomen - fick ju veta senare att han hade stalkat henne.

Riktiga skiten kom ju efter han dumpade mig och brjade ringa mig en gng i mnaden med kontentan "Jag lskar dig fortfarande, men jag kan inte vara med dig". Det var ju lite kul d jag visste vid det laget att han hade brjat trffa ngon ny, s nr jag nmnde hennes namn - d fick han panik. Narcissister hatar att bli upptckta Fick senast ett samtal fr ngra mnader frn honom, men svarade aldrig det p ngot stt.
Citera
2024-12-01, 17:50
Avstngd
Horrorgrams avatar
Inget om ngon ssong 2?
Citera
2025-02-10, 13:50
Medlem
UngAtletiskStorKuks avatar
En riktigt lat serie, skriven av idioter fr idioter. Det gr inte att sympatisera med flane-Nora nr hon r i stugan och CP-Simon bankar i fasaden nr han r ute, och nr han kommer in och hon r livrdd s sger han att det var "grenar som slr mot fasaden". Jaha, men det brjar magiskt nr han gr ut, och slutar magiskt nr han kommer in? Ifrgastter man inte detta mste man vara bra blst, alldeles oavsett om man r upprrd eller inte. Inte raketforskning.

Det r s mnga rda flaggor med den dr trasige killen att den tjej som faller fr hans grundskolemanipulering r nra nog omjlig att sympatisera med. "h vad du r vacker. h vad jag lskar dig. h fan vad du r fantastisk" r tydligen de enda tre komplimanger som behvs fr att snvja en lttlurad tjej hr. Wow, vilken superskurk. Frvuxna jvla pojke som r lismande s fort andra tittar p, men ett riktigt as bakom stngda drrar.

Enda serien gr bra r att f tittaren att avsky nstan samtliga karaktrer, d ingen r riktigt sympatisk. Nr wiggern Erik pltsligt, efter ngra avsnitt, framstr som den sknaste s vet man att det r ngot fel. Speciellt nr han introduceras som en burdus horunge som letar efter brk. Hoppas det tminstone finns en konfrontation mellan honom (eller Rami, eller ngon annan) och CP-Simon innan ssongen r slut, annars blir jag lite sned.

N, den hr serien gr inte till historien. Ska kolla klart bara fr att terkomma och spy nnu mer galla.
Senast redigerad av UngAtletiskStorKuk 2025-02-10 kl. 13:53.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in