• 1
  • 2
2023-10-06, 12:12
Medlem
Är det ok att ha på sig jeans på en första dejt. Eller känns det lite billigt?
Citera
2023-10-06, 12:15
Medlem
SnutteFia03s avatar
Beror på den du ska träffa och i vilket sammanhang ni ska ses.

Men oftast är det ok.
Citera
2023-10-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms

Finns fula och fina jeans..

Men beror helt på tillfället, stället och vad din motsvarande har på sig.
Citera
2023-10-06, 12:35
Medlem
SvenHelsings avatar
Jag skulle inte gå på en dejt där jeans inte är ok
Citera
2023-10-06, 13:11
Moderator
sosweets avatar
Om du är en jeansmänniska tycker jag absolut att det är okej, förutsatt att ni inte ska besöka en finare restaurang eller gå på opera eller liknande.

En dejt kan ju vara allt ifrån att äta en pizza, picknick vid sjön till att gå på museum eller konsert.
Citera
2023-10-06, 13:30
Medlem
Airwave92s avatar
Klart som fan att det är ok
Citera
2023-10-06, 13:58
Medlem
Arbetarklass - OK
Medelklass - Inte OK!
Citera
2023-10-06, 14:10
Medlem
Bara osäkra töntar som bryr sig om klädkoder, oskrivna regler och sånt tjafs. En dejt är ingen arbetsplats. Ha på dig det du är bekväm i. Those who mind dont matter and those who matter dont mind.
Citera
2023-10-06, 14:13
Medlem
Dornings avatar
Ja! Självklart.
Citera
2023-10-06, 14:25
Medlem
Citat:

Ska ni vandra så nej. Ska ni ut på ett ställe, så nej. Ska ni på restaurang så nej. Ska ni gå till kyrkan så nej.
Citera
2023-10-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Finns fula och fina jeans..

Men beror helt på tillfället, stället och vad din motsvarande har på sig.

What he said!

Jeans kommer ju alla möjliga passformer (!) och färger (!) och ev tvättningar (!), och prisklasser (!). Sen beror det ju även på resten av din outfit. Rätt jeans med rätt överdel, och rätta skor kan absolut funka vid många tillfällen.

Men är just dina jeans av dålig sort, slitna, trasiga, skitiga, taskig passform, "fel" färg/tvättning (for the occasion). Nä, då passar det givetvis inte.

Jag har jeans som inte gör bort sig på fin-krogen, och jag har jeans som passar bäst när jag slappar på altanen. Det är givetvis olika slags jeans...
Citera
2023-10-06, 16:33
Medlem
Citat:
Eftersom du inte lyckats pejla av dejten innan, förutsätter jag att det är en blinddate med "CD Agnes" som du fann på nån knullkontakt, som du ämnar idka intimitet med på någon rastplats i skymningen. Då skulle jag tänka mig att de grå mjukisbrallorna som folk normalt inte går längre än till tvättstugan med, skulle vara mest praktiskt. Resåren gör att de håller sig uppe någorlunda även när du plockat fram paketet, och du kan snabbt och lätt återställa klädseln om strålkastarna skulle avslöja er.

Vet man inte att det finns jeans för de allra flesta tillfällena i livet, så är det nog ingen överklassdam du lagt vantarna på, och därmed lär ni inte besöka de finare salongerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in