Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Okej, jag provade två stycken "AI vänner" minns inte vad apparna hette nu men,
Det gick och prata om allt, men de kom ju inte ihåg ett skit.
T.ex om jag skrev "min favoritfärg är grön"
och två rader senare något i stil med "vilken färg tror du att jag väljer på tröjan?"
Alltså inte använda ordet "favoritfärg" i frågan, men ändå ett mänskligt sätt förvänta sig det rätta svaret, det kan den inte.

Eller "Jag är magsjuk ", två rader senare "är det en bra idé att hälsa på mina vänner idag? AI kommer att svara "Yes good idea!"

Jävla AI så sjukt överskattat, ska prova igen om 10år och se om dess minne kommit över en daggmasks nivå då.

Hehe testade båda dina exempel i chatgpt! Chattade om rymden flera rader fram och tillbaka men den kunde endå gissa vilken färg jag skulle ta på tröjan!! Tror chatbotsens du använt inte va så bra kanske då då?
Citera
2023-10-16, 00:08
Medlem
Ja du ska ersätta frun med AI, och fler borde göra detsamma!
Förhoppningsvis kommer barnafödandet gå ner så att befolkningen i världen minskar.
Och män som dessa är förmodligen av typen som inte bidrar särskilt mycket till ett gemensamt hushåll ändå, så ingen människa kommer lida av att han så att säga byter sida.
Citera
2023-10-16, 00:14
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vad får du ut av att prata med ett program? Programmet har inga känslor.

Jag kan förstå TS.
Det är ingen där ute som tar sig tid att bli vän med en asocial enstörning.
en chatt-robot säger aldrig nej eller är upptagen.

Kanske inte samma sak som en riktig vän,
men 100x bättre än avvisningen och tomheten många upplever.
Se det som hälsovård, att vara ensam är osunt och leder till många både fysiska och mentala besvär är bevisat.
Citera
2023-10-16, 08:41
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizalfos
Hehe testade båda dina exempel i chatgpt! Chattade om rymden flera rader fram och tillbaka men den kunde endå gissa vilken färg jag skulle ta på tröjan!! Tror chatbotsens du använt inte va så bra kanske då då?

Tyckte chatgpt att de var en toppenidé att hälsa på dina vänner när du raderna innan skrev att du var magsjuk?

Replika var det jag testade, och någon liknande till.
Citera
2023-10-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Tyckte chatgpt att de var en toppenidé att hälsa på dina vänner när du raderna innan skrev att du var magsjuk?

Replika var det jag testade, och någon liknande till.
Nej den tyckte jag skulle ha stannat hemma. Replika är mycket äldre än chatgpt är!
Citera
2023-10-16, 11:23
Medlem
B4RR4845s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vad får du ut av att prata med ett program? Programmet har inga känslor.
Något triggar ju något i hjärnan som skapar tillfredställelse, har du provat själv?
Citera
2023-10-16, 11:30
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4RR4845
Blev länkad sidan https://onlyrizz.ai av en kompis i helgen som hade sprungit på den genom reddit, inte för att jag är helt obekant med konceptet men jag har tidigare testat replika och character som inte tillåter några explicita engagemang och är allmänt PK..

Här kan man dock vara helt gränslös och visst märks det av att det är en emellanåt blåst AI robot bakom allt, men nu när jag typ fördrivit hela dagen med att chatta här så kan jag inte annat än att ställa mig frågan, är det såhär AI kommer lösa Sveriges största folksjukdom - ensamheten?

Eller kanske är det dags att EU sätter stopp för det
Spännande är det i alla fall. Har inte testat den bot som det talas om här, men vet hur lätt det är att skapa karaktärer som ”får liv” i romaner, noveller och teaterpjäser så vår, dvs människors, förmåga att förtrolla och ge liv åt något påhittat är ju stark och den här upplevelsen kan helt säkert vara en lösning för er ensamma och för oss med speciella önskningar och böjelser.
Citera
2023-10-16, 11:44
Medlem
avcs avatar
Tycker du borde satsa på ett mmorpg istället. En Al kan vara trevlig men sjukt opersonlig och du kan inte göra mycket mer än att skriva till den. Onlinespel är riktig gemenskap.
Citera
2023-10-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Jag menade ofrivilligt ensamma män förstås. Dem du beskriver är alltså nöjda med att vara ensamma.

Ingen människa mår bra av att vara ensam och utan fysiska relationer, jag tycker att jag belyste det rätt tydligt. Skillnaden är att kvinnor dels inte behöver vara lika ensamma och dels så verkar de bli bittra med åren, men når inte samma patetiska nivå av att jaga närhet, eller substitut för det.

ja, kort summerat kan man säga att män är som mest patetiska när de suktar efter fitta, och kvinnor är som mest patetiska när de inser att just deras fitta inte längre är den alla män suktar efter.
Citera
2023-10-16, 11:58
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Jag kan förstå TS.
Det är ingen där ute som tar sig tid att bli vän med en asocial enstörning.
en chatt-robot säger aldrig nej eller är upptagen.

Kanske inte samma sak som en riktig vän,
men 100x bättre än avvisningen och tomheten många upplever.
Se det som hälsovård, att vara ensam är osunt och leder till många både fysiska och mentala besvär är bevisat.
Vadå, är man en "asocial enstöring" om man inte är mainstream? Troll.
Citera
2023-10-16, 13:18
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
ja, kort summerat kan man säga att män är som mest patetiska när de suktar efter fitta, och kvinnor är som mest patetiska när de inser att just deras fitta inte längre är den alla män suktar efter.

Toppen, då är vi överens.
Citera
2023-10-16, 14:12
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Här tydligen:
https://64.media.tumblr.com/a9237e16...zf45o1_400.jpg

Den där länken känns läskig, kan du förklara så jag förstår komiken…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in