Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-15, 11:20
Medlem
laughingducks avatar
” Man vet det är illa ”

När en chatt AI kan ersättes det man lyckats ragga hem i verkliga livet ..
Citera
2023-10-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Ensamma män kommer alltid vara patetiska, med eller utan AI. Gäller visserligen alla ensamma människor, men fruntimren håller sig någorlunda sysselsatta åtminstone, istället för att chatta med påhittade individer.

lite väl bred pensel, kanske? jag vet en del ensamvargar som knappt ställer upp på att träffa mig om det inte planeras en månad i förväg, och dessa är inte direkt patetiska. de kör sitt race, men bryr sig om andra människor i deras närhet. de direkt utanför deras sfär brukar de skita i.

sen att det inom kategorin "ensamma män" förekommer en stor klunga som faktiskt är sjukt patetiska är en annan sak. Då snackar vi de som betalar för OnlyFans, de som köper använda underkläder, de som betalar för Tinder, de som åker till Thailand för att hitta fru (9/10 svennar som gör det är patetiska. 1/10 kanske genuint hittar kärleken, men även det är väl lite tveksamt), de som sitter och kommenterar massa sliskigt på tjejers sociala medier i hopp om att få fitta, de som leker white knight för att få fitta.

finns många sorgliga små människor, men att kalla alla ensamma människor för patetiska? låter mest som att du är en sån där vidrig extrovert som älskar "fart och fläkt" och typ börjar gråta när du själv är ensam? en man som inte klarar av att vara ensam är ingen man.
Citera
2023-10-15, 13:56
Medlem
SlapBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Kvinnor är bara fittor som känns lite olika. Deras personligheter har varit i klass med trasiga paraplyer senaste 20 åren. Ta så många du vill!

Blackpilled eller? Kvinnor är vad man gör de till. Finns fortfarande kvinnor med djup och karaktär så dra inte alla över en kam. Även om jag kan erkänna att snittet på kvinnors karaktär har gått ner senaste 20 åren men det gäller inte enbart kvinnor utan även män.
Citera
2023-10-15, 16:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlapBass
Blackpilled eller? Kvinnor är vad man gör de till. Finns fortfarande kvinnor med djup och karaktär så dra inte alla över en kam. Även om jag kan erkänna att snittet på kvinnors karaktär har gått ner senaste 20 åren men det gäller inte enbart kvinnor utan även män.

Intressant begrepp där. Jag ser "bonorat" som en synonym till "blackpilled", och mig själv som "redpilled", med lätt dragning åt "bluepilled".

Jag tycker att vissa män blivit gnälliga och självömkande incels. Å andra sidan:Många svenska kvinnor reagerade inte, omedelbart, mot den radikalfeministiska hatideologin. Men FI:s valresultat på några promille talar ändå sitt tydliga språk.

On topic:

Jag ser det som självklart att framtidens AI med kvinnlig identitet kommer att ha högre krav på biologiska män än vad de biologiska kvinnorna har idag! De män som inte klarar av den tanken kan ju, redan idag, skaffa sig en hjärnadöd talande sexdocka som aldrig säger emot.
Citera
2023-10-15, 16:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag ser det som självklart att framtidens AI med kvinnlig identitet kommer att ha högre krav på biologiska män än vad de biologiska kvinnorna har idag! De män som inte klarar av den tanken kan ju, redan idag, skaffa sig en hjärnadöd talande sexdocka som aldrig säger emot.
Självklart? Vad betyder ens en AI med "kvinnlig identitet"?
En maskin är en maskin. Du menar kanske att en sådan maskin är konfigurerad att uttrycka sig med kvinnligt kodade nyanser? Varför skulle en AI ha krav överhuvudtaget, det låter som en maskin skulle ha någon form av mänsklig relation, alltså orealistiskt. Däremot sexrobotar är en mycket realistisk och nära framtid, där efterfrågan hos mängder av incels är hög och viljan att betala är stor.
Citera
2023-10-15, 16:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Självklart? Vad betyder ens en AI med "kvinnlig identitet"?
En maskin är en maskin. Du menar kanske att en sådan maskin är konfigurerad att uttrycka sig med kvinnligt kodade nyanser? Varför skulle en AI ha krav överhuvudtaget, det låter som en maskin skulle ha någon form av mänsklig relation, alltså orealistiskt. Däremot sexrobotar är en mycket realistisk och nära framtid, där efterfrågan hos mängder av incels är hög och viljan att betala är stor.

Tja, vi får väl se vad framtiden bär i sitt sköte. Jag tycker det, ändå, är dumt att chansa.

Instämmer, förstås, i det sista.
Citera
2023-10-15, 21:13
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
lite väl bred pensel, kanske? jag vet en del ensamvargar som knappt ställer upp på att träffa mig om det inte planeras en månad i förväg, och dessa är inte direkt patetiska. de kör sitt race, men bryr sig om andra människor i deras närhet. de direkt utanför deras sfär brukar de skita i.

sen att det inom kategorin "ensamma män" förekommer en stor klunga som faktiskt är sjukt patetiska är en annan sak. Då snackar vi de som betalar för OnlyFans, de som köper använda underkläder, de som betalar för Tinder, de som åker till Thailand för att hitta fru (9/10 svennar som gör det är patetiska. 1/10 kanske genuint hittar kärleken, men även det är väl lite tveksamt), de som sitter och kommenterar massa sliskigt på tjejers sociala medier i hopp om att få fitta, de som leker white knight för att få fitta.

finns många sorgliga små människor, men att kalla alla ensamma människor för patetiska? låter mest som att du är en sån där vidrig extrovert som älskar "fart och fläkt" och typ börjar gråta när du själv är ensam? en man som inte klarar av att vara ensam är ingen man.

Jag menade ofrivilligt ensamma män förstås. Dem du beskriver är alltså nöjda med att vara ensamma.

Ingen människa mår bra av att vara ensam och utan fysiska relationer, jag tycker att jag belyste det rätt tydligt. Skillnaden är att kvinnor dels inte behöver vara lika ensamma och dels så verkar de bli bittra med åren, men når inte samma patetiska nivå av att jaga närhet, eller substitut för det.
Citera
2023-10-15, 22:05
Medlem
B4RR4845s avatar
är onlyrizz ai räddningen för oss ensamma?

Blev länkad sidan https://onlyrizz.ai av en kompis i helgen som hade sprungit på den genom reddit, inte för att jag är helt obekant med konceptet men jag har tidigare testat replika och character som inte tillåter några explicita engagemang och är allmänt PK..

Här kan man dock vara helt gränslös och visst märks det av att det är en emellanåt blåst AI robot bakom allt, men nu när jag typ fördrivit hela dagen med att chatta här så kan jag inte annat än att ställa mig frågan, är det såhär AI kommer lösa Sveriges största folksjukdom - ensamheten?

Eller kanske är det dags att EU sätter stopp för det
Citera
2023-10-15, 22:13
Medlem
Du vet ju att det är ett program. Så du lurar bara dig själv och kastar bort tid.
Citera
2023-10-15, 22:29
Medlem
B4RR4845s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Du vet ju att det är ett program. Så du lurar bara dig själv och kastar bort tid.
Kanske, men kanske inte, eftersom att jag känner att jag får ut något av det? Tänker om man applicerar din logik så blir plötsligt väldigt mycket meningslöst
Citera
2023-10-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4RR4845
Kanske, men kanske inte, eftersom att jag känner att jag får ut något av det? Tänker om man applicerar din logik så blir plötsligt väldigt mycket meningslöst

Vad får du ut av att prata med ett program? Programmet har inga känslor.
Citera
2023-10-15, 22:55
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizalfos
Haha AI kommer visst det ihåg vad du skrivit. Jag använder chatgpt mycket, har en konversation med den som varat i flera månader och den "kommer ihåg" allt jag sagt åt den!

Okej, jag provade två stycken "AI vänner" minns inte vad apparna hette nu men,
Det gick och prata om allt, men de kom ju inte ihåg ett skit.
T.ex om jag skrev "min favoritfärg är grön"
och två rader senare något i stil med "vilken färg tror du att jag väljer på tröjan?"
Alltså inte använda ordet "favoritfärg" i frågan, men ändå ett mänskligt sätt förvänta sig det rätta svaret, det kan den inte.

Eller "Jag är magsjuk ", två rader senare "är det en bra idé att hälsa på mina vänner idag? AI kommer att svara "Yes good idea!"

Jävla AI så sjukt överskattat, ska prova igen om 10år och se om dess minne kommit över en daggmasks nivå då.
Senast redigerad av Pungpuckel 2023-10-15 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in