2023-10-06, 17:37
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Jag har sjungit i flera år nu och har varit ganska bra på det. Nu helt plötsligt en dag så kan jag inte nå vissa toner som jag kunnat sjunga utan några problem över huvud taget tidigare, är som att rösten bara inte bryter igenom, som att det fastnar i halsgropen eller något? Det är SJUKT frustrerande!

Någon som har haft liknande problem eller har några tips för att lösa detta problem??

Mycket tacksam för svar.
Citera
2023-10-06, 17:38
Medlem
OneTaps avatar
käka hals tabletter o drick vatten o vila rösten i några dagar =)
Citera
2023-10-06, 17:42
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Jag har sjungit i flera år nu och har varit ganska bra på det. Nu helt plötsligt en dag så kan jag inte nå vissa toner som jag kunnat sjunga utan några problem över huvud taget tidigare, är som att rösten bara inte bryter igenom, som att det fastnar i halsgropen eller något? Det är SJUKT frustrerande!

Någon som har haft liknande problem eller har några tips för att lösa detta problem??

Mycket tacksam för svar.
Rösten måste underhållas så du bör kanske gå till en röstcoach och få lite hjälp, om du inte är sjuk och därför nu plötsligt fått problem.
Risken om du gapar på trots nåt problem med stämbanden är att du kan skada dom.
Lycka till!
Citera
2023-10-06, 18:23
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Rösten måste underhållas så du bör kanske gå till en röstcoach och få lite hjälp, om du inte är sjuk och därför nu plötsligt fått problem.
Risken om du gapar på trots nåt problem med stämbanden är att du kan skada dom.
Lycka till!

Tack. Ja har haft ont i halsen på vänstra sidan men på ett underligt sätt, känns inte kopplat till stämbanden alls. Har liksom skrikit i frustration när jag inte når tonerna. Okej ska bara glömma sjungandet för ett tag till jag är helt symtomfri i halsen och prova igen om nån vecka eller så
Citera
2023-10-06, 18:24
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
käka hals tabletter o drick vatten o vila rösten i några dagar =)

Har varit såhär nu i nästan en vecka :/ men som sagt ovan har haft nån konstigt smärta i halsen. Ska ta o vila nu och försöka ha tålamod och tillit till att det släpper.
Citera
2023-10-06, 18:25
Medlem
Marie Fredrikson tog vicks blå, ett tag. Testa. Ingen tar 'Till havs' utan en Fishermanns.

Gå till sångterapeut. inte vem som, utan helst struphuvudet.

Ta Körlektioner.

Anamma att du kommit i målbrottet lite sent.

Nischa in dig på Motörheadlåtar.

Eller spara dig lite tills förkylningen går om.

Eller finn dig i läget. Pernilla kör väl inte Piccadilly C längre heller...

Futtiga råd, men alltid nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in