2023-10-06, 19:43
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Denna substans, kallad fr endera difludiazepam eller Ro-07-4065, kom till Folkhlsomyndighetens knnedom redan r 2017. Sverige tycks allts ha varit det frsta landet som upptckt den. Dock har jag aldrig hrt om den innan jag sttte p dess namn av en slump i samband med att jag efterforskade olika nnu ej spridda bensodiazepiner. Har ngon annan hr inne mjligen sett den salufras av ngon terfrsljare sedan mitten p r 2017, eller var det bara en lycklig slump att tullen lyckades att fnga ett enstaka exemplar p en ytterst ringa mngd och drefter blev den uppsatt p listan fr Substanser under utredning?

Fullstndigt kemiskt namn:
5-(2,6-difluorofenyl)-7-kloro-1-metyl-1,3-dihydro-2H-benso[e][1,4]diazepin-2-on eller (7-kloro-5-(2,6-difluorofenyl)-1-metyl-3H-1,4-bensodiazepin-2-on)

CAS-nummer: 39080-67-6

Lnk till initieringen av utredning av substansen hos Folkhlsomyndigheten:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...01264-2017.pdf

Fljande gr att lsa p National Library of Medicine:
Citat:
3.22. Ro 07-4065

Ro 07-4065 is structurally related to the internationally controlled substances diazepam and fludiazepam. Ro 07-4065 differs from diazepam due to the addition of fluoro substituents in both the 2- and 6-positions on the phenyl ring and differs from fludiazepam due to the additional fluoro-substituent in the 6-position on the phenyl ring. It is also structurally related to norfludiazepam (Ro 5-3367), formally notified to the EMCDDA in January 2017, from which it differs due to the additional fluoro-substituent in the 6-position on the phenyl ring and due to the addition of a methyl group attached to the amide [10, 155]. Despite it being previously described in a 1972 patent, it is an extremely newly marketed BZD, mainly used as a research tool to help determining the shape and function of the GABA receptor complex [133, 134, 156, 157]. There is limited published information on its pharmacology and toxicology. The binding affinity of Ro 07-4065 to GABAA receptors has been predicted using in silico methods, such as for example artificial neural networks, and being reported as 0.613 [133, 134]. There are no further data about clinical, pharmacological or toxicological properties. Ro 07-4065 is not currently controlled under the 1971 United Nations Convention on Psychotropic Substances or the 1961 Single Convention on Narcotic Drugs.

Ro 07-4065 was firstly identified in 1 gram of pale beige powder seized by Swedish Customs at FedEx Arlanda, Stockholm, on 14 March 2017 and notified as an NPS by Sweden to the EMCDDA in May 2017. The substance originated by China and the sample was declared as a sample for research [155]. The substance was analytically confirmed by the Swedish National Forensic Centre using GC-MS, GC-IRD, LC-HRMS and NMR [11, 135]. There are no clinically significant anecdotal reports from psychonaut fora describing the clinical effects of Ro 07-4065 so far.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7569319/

r det mhnda s att denna saknar rekreationellt vrde och drfr inte har ntrat marknaden, eller vad r annars orsaken?

Enligt Wikipedia-artikeln "Difludiazepam" har den slts som designerdrog, men hur mycket jag n frsker att komma ihg ngot minne av att denna har slts av svenska aktrer misslyckas jag.
Citat:
Difludiazepam[1] (Ro07-4065) is a benzodiazepine derivative which is the 2',6'-difluoro derivative of fludiazepam. It was invented in the 1970s but was never marketed, and has been used as a research tool to help determine the shape and function of the GABAA receptors, at which it has an IC50 of 4.1nM.[2][3][4] Difludiazepam has subsequently been sold as a designer drug, and was first notified to the EMCDDA by Swedish authorities in 2017.[min fetmarkering][5][6]
https://en.wikipedia.org/wiki/Difludiazepam

Vad tror eller vet ni?
Citera
2023-10-06, 21:10
Bannlyst
Hittade bara en post p Reddit om en som testat det.
"Not very hypnotic, it doesn't knock you the fuck out (like flubromazolam or whatever. Not as sedating as diclazepam either.

More on the fun side of things (as far as benzos go, which isn't that far; I'm more of a GHB enthusiast personally). Like kinda nice and warm, without suffocating you."
Citera
2023-10-06, 23:12
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Hittade bara en post p Reddit om en som testat det.
"Not very hypnotic, it doesn't knock you the fuck out (like flubromazolam or whatever. Not as sedating as diclazepam either.

More on the fun side of things (as far as benzos go, which isn't that far; I'm more of a GHB enthusiast personally). Like kinda nice and warm, without suffocating you."

Det lter ju nd som att det tminstone finns ngonting att ta till vara p, om den gr en nice och warm. Detta utltande r drtill bara en enda person och han eller hon tycks ju generellt inte stta bensodiazepineffekterna srskilt hgt kanske andra har annorlunda sikter.

Mjligen kan denna substans vara ngot fr terfrsljare hr p svensk mark att kolla efter?
Citera
2023-11-05, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Mjligen kan denna substans vara ngot fr terfrsljare hr p svensk mark att kolla efter?
Knns som att dom benso som kommer inrikes brukar finnas hos longfluorishrc frst och dr finns inte den lngre, dremot CL-218,872 som kanske kan vara intressant.
Citera
2023-11-05, 17:37
Medlem
Citat:
Knns som att dom benso som kommer inrikes brukar finnas hos longfluorishrc frst och dr finns inte den lngre, dremot CL-218,872 som kanske kan vara intressant.

Tror faktiskt den du nmner CL- r bra efter vad jag lst sen r den nog ven mera potent n andra non-bensodiazepiner.
Jvligt intressant tack fr den 👍
Citera
2023-11-05, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Tror faktiskt den du nmner CL- r bra efter vad jag lst sen r den nog ven mera potent n andra non-bensodiazepiner.
Jvligt intressant tack fr den 👍
Str p wiki att den r lik zopiklon s verkar lovande fr oss som inte smnen funkar fr, men diskussion fr ny trd fr den som orkar starta.
Citera
2023-11-08, 10:45
Bannlyst
Har sett att den finns hos en internationell shop som blotters och pellets p 2,5 mg men r osker p om det r scam.
https://research-ch*micals-team.info...epam-blotters/
Citera
2023-11-16, 12:02
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Denna r nu lanserad p hemmaplan och jag kommer allra snarast att utvrdera den och frska att bestmma vad som r lmpliga terapeutiska doser for oro, ngest och smnlshet. Jag har tolerans mot gabanerga droger, men ska frska att utnyttja det till min frdel i stllet fr att se det som en nackdel, eftersom mlsttningen r just att hitta en lmplig medicinsk dosering och inte primrt doser fr att bli berusad p.

Kemii r de som har lanserat den och s fort leveransen anlnder terkommer jag med de strikta experiment som jag kommer att utfra av substansen, i vilka olika tidsscheman ska fljas, andra substanser exkluderas och uppehll mellan intagen i frsket att finna en lmplig dosering.
Citera
2023-11-21, 12:34
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Dessa har anlnt, men fr ett rttvist och serist test av dem kommer intag att avvaktas med tminstone ngot dygn. Vad fr dosering det r framgr inte, men jag ska ta reda p det. Min gabanerga tolerans r hg, och av den anledningen kommer de endast att utforskas i ett medicinskt syfte och inte med avseende p den potentiella flumfaktorn. De kommer att anvndas mot oro, ngest, smnsvrigheter och muskelspnning.

Jag terkommer med uppdateringar!

https://i.ibb.co/YLwG6rP/IMG-0308.jpg
Citera
2023-11-24, 22:13
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Dessa har enskilt utvrderats under dagen utan andra substanser. Dessa tabletter r doserade till 3 milligram.

Jag upplever en svag lindring av oro och ngest, och med en viss muskelavslappnande effekt och likas en ngotsnr frenklad insomning. Eufori saknas och likas den kittlande knslan som kan uppst vid intag av somliga bensodiazepiner nr toleransen r p noll. I gr gjordes ett test att ta endast en av dessa tabletter fr att utvrdera eventuell effekt men i mitt fall gav en tablett ingen srskild effekt. I dag dubblerade jag dosen och kom att uppleva tidigare nmnda effekter. I morgon kar jag dosen med en tablett till.

Fr ngon utan tolerans kan en tablett absolut vara tillrckligt, medan vi med tolerans av naturliga fall krver hgre doser,

Jag terkommer!
Citera
2023-11-27, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Dessa har enskilt utvrderats under dagen utan andra substanser. Dessa tabletter r doserade till 3 milligram.

Jag upplever en svag lindring av oro och ngest, och med en viss muskelavslappnande effekt och likas en ngotsnr frenklad insomning. Eufori saknas och likas den kittlande knslan som kan uppst vid intag av somliga bensodiazepiner nr toleransen r p noll. I gr gjordes ett test att ta endast en av dessa tabletter fr att utvrdera eventuell effekt men i mitt fall gav en tablett ingen srskild effekt. I dag dubblerade jag dosen och kom att uppleva tidigare nmnda effekter. I morgon kar jag dosen med en tablett till.

Fr ngon utan tolerans kan en tablett absolut vara tillrckligt, medan vi med tolerans av naturliga fall krver hgre doser,

Jag terkommer!
Hur lnge hller effekten ungefr?
Citera
2023-11-28, 01:00
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Hur lnge hller effekten ungefr?

Det r halvsvrt att svara p, men skulle sga att pslaget sker inom 20-40 minuter, och sedan aktiv pverkan i 3 timmar ungefr, och eftereffekter betydligt lngre. Framt kvllen hade efterverkan lagt sig.

Men detta r endast min uppfattning vid ETT tillflle. Kan skilja fr bde mig och andra beroende p mnga saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in