Citat:
Ursprungligen postat av
eldrattan
Hmm bensinpumpen eller reglerventilen? Krävs ett visst konstant tryck för att det skall klara upprätthålla drift. Går säkert mäta om du ha tillgång till ett sådant verktyg.
Vad menar du med att det inte går köra på enbart startgas? Sprayar du kontinuerligt!?
Annars är det ju just bara för att få den att starta så skall huvudbränslet ta över sedan när den väl startat. Fast den startade även på vanligt bränsle en snabbis om jag missförstod dig rätt?!
Jag brukar alltid utesluta tändningsfel genom att spray antingen eter eller bromsrengöring, rakt in i insuget. Då kan man hålla en motor som tex har trasig bränslepump eller igenkletad förgasare, igång tillräckligt länge för att man ska kunna avgöra om det är ett bränslefel eller tändningsfel.
Denna motor går inte öht varken på startgas, bromsrengöring eller bensin.
Vilket får mig att tro det är ett tändningsfel. Den startar till ungefär 1 gång per cykel, typ som om man vänt tändningen 180 grader fel. Det är som sagt en maskin som endast gått 22mil allting på den är ju i stort sett nytt så jag vet inte längre vart jag ens ska söka. Den har aningen svag sprutbild från spridaren, men den har ju varken en retur eller regulator om den nu inte sitter inbyggd i tankarmaturen. Det går bara en slang från armaturen till spridaren och ingenting tillbaka.