Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-10-08, 15:33
Medlem
kabeldragarns avatar
24 Oktober drar NBA igång igen
Diskutera aktuell NBA basket och relaterat. Innan säsongen börjar kan ni väl dela vad era förhoppningar och spaningar är inför kommande säsong, vilka är era favoritlag och spelare och kanske ännu viktigare, vilka lag och spelare tål ni inte?
Citera
2023-11-02, 10:02
Medlem
Beaver14s avatar
Vad är det här "In-season tournament" för trams?

Ska de, förutom 82 grundseriematcher, spela nån typ av cup också med gruppspel och slutspel?
Är inte publikintresset för NBA på dekis? Inte fan löser man det med ännu mer matcher.

edit: det är visst inte fler matcher, cup-matcherna räknas också in i de 82 regular season matcher.
Senast redigerad av Beaver14 2023-11-02 kl. 10:05.
Citera
2023-11-03, 06:19
Medlem
Wenbanyama,sett ett par matcher..Detta är nåt speciellt, så lång,tanig men ändo gudomlig se
Citera
2023-11-03, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kabeldragarn
24 Oktober drar NBA igång igen
Diskutera aktuell NBA basket och relaterat. Innan säsongen börjar kan ni väl dela vad era förhoppningar och spaningar är inför kommande säsong, vilka är era favoritlag och spelare och kanske ännu viktigare, vilka lag och spelare tål ni inte?
Klarar ej lakers o James,han e så överlägset dryg.även om man har han som en av världens gott.
Sen Morant,dum jävel som ej lär sig,Vad var det 2 ggr i fjol han lekte gangster med vapen?

Dokic/jokic har ju gjort avtryck hos mig sista åren.men wenbanyama har verkligen i år satt avtryck hos mig,länge sen nån gjorde mig så intresserad
Citera
2023-11-10, 23:22
Medlem
kabeldragarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vad är det här "In-season tournament" för trams?

Ska de, förutom 82 grundseriematcher, spela nån typ av cup också med gruppspel och slutspel?
Är inte publikintresset för NBA på dekis? Inte fan löser man det med ännu mer matcher.

edit: det är visst inte fler matcher, cup-matcherna räknas också in i de 82 regular season matcher.

Trams är vad det är även om det räknas in i de 82 matcherna.

Det är HELT sinnes hur många matcher NBA spelare spelar på en säsong, med slutspel osv för de klubbarna som går vidare. Skulle va intressant med en jämförelse med andra sporter eller bara Euroleage spelar väl 34 matcher fortfarande.

Ang. att det är på dekis så snackas ju om att nästa förhandlingar om TV-avtal osv. kommer göra att NBA, dvs.klubbarna å spelarna kommer få en jäkla boost ekonomiskt, vilket jag tolkar som att det är poppis fortsatt men vad vet jag.
Citera
2023-11-10, 23:25
Medlem
kabeldragarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Wenbanyama,sett ett par matcher..Detta är nåt speciellt, så lång,tanig men ändo gudomlig se

Wemby asså vilken freakshow, bara sett klipp ännu men sånna skills på den kroppen, ser ju overkligt ut.
Citera
2023-11-10, 23:31
Medlem
kabeldragarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Klarar ej lakers o James,han e så överlägset dryg.även om man har han som en av världens gott.
Sen Morant,dum jävel som ej lär sig,Vad var det 2 ggr i fjol han lekte gangster med vapen?

Dokic/jokic har ju gjort avtryck hos mig sista åren.men wenbanyama har verkligen i år satt avtryck hos mig,länge sen nån gjorde mig så intresserad

LBJ e så självgod, men så har han ju varit bäst i 10+år också så kan ju förstå det. Var sånn jävla ful press grej han gjorde när Nuggets slog ut dem förra året.

Morant å Grizzlies är typ självgoda som LBJ men har inte presterat nått för att ha det. Plus de där vapen tjafset så jävla omoget. Hoppas det grizzlies-skeppet kantrar ordentligt, de verkar ju vara på väg redan nu.

Intressant skfte med all Eurospelare som dominerar, inte alls så många amerikaner på top 5 bästa spelarna nu.
Citera
2023-11-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kabeldragarn
LBJ e så självgod, men så har han ju varit bäst i 10+år också så kan ju förstå det. Var sånn jävla ful press grej han gjorde när Nuggets slog ut dem förra året.

Morant å Grizzlies är typ självgoda som LBJ men har inte presterat nått för att ha det. Plus de där vapen tjafset så jävla omoget. Hoppas det grizzlies-skeppet kantrar ordentligt, de verkar ju vara på väg redan nu.

Intressant skfte med all Eurospelare som dominerar, inte alls så många amerikaner på top 5 bästa spelarna nu.

Ändå kommer USA vinna OS överlägset..
Citera
2023-11-22, 07:25
Medlem
KickAss-1337s avatar
Svårt att se hur Jokic inte vinner MVP i år, helt overklig spelare. För övrigt svårt att inte ha Nuggets som titel-favoriter. LeBron också omänsklig men Lakers är för dåliga för att utmana. Störst choke i East blir för övrigt Boston, garanterat, de är alltid sämst när det gäller

Let's go Heat!
Citera
2023-11-26, 23:02
Medlem
drinksareonmes avatar
Fan håller Bucks på med
Citera
2023-12-27, 21:02
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Fan håller Bucks på med
Vad fan hände med Bucks Dom sköt ju Bajs!!
Citera
2023-12-27, 22:54
Avstängd
AGHORIBABA1008s avatar
Hoppas verkligen att Raptors vinner mot Wizards ikväll..
01:00 är det uppkast!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in