• 8
  • 9
2025-02-05, 02:11
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suture
Nja tyckte båda var väntade. Houston hade en rätt bra rebuild och de snodde Udoka från Celtics. Är hans andra år och han har lyckats med bra trades och har byggt ett starkt lag. Steve Adams är någotlunda frisk också, en av ligans bästa offensiva rebounders. Vet inte om de är starka nog för en djup playoff run men dom kommer sluta top4 iaf.

Memphis är liknande, dock mer baserat på skador. De var ett bra lag två år sen, nådde playoff, sen åkte flera på långtidsskador och Morant på fet avstängning för han viftade lite med pistoler på en club. Tror han åkte på 8 games först sen på 25 till, spelade lite och blev skadad. Nu är alla tillbaka plus att de draftade Edey och Wells som båda varit riktigt bra för dem. De har även plockat upp Yuki Kawamura, fan favorite redan. En liten guard som har grymt skott men varit lite småskadad så han har inte spelat mycket.

Udoka byggde ju Celtics till ett topplag, Mazulla har tagit över lagstrukturen redan och även om han vann en ring med dem året efter tycker jag han är rätt kass som coach. Var Udoka's förtjänst så är roligt att se han lyckas med Houston nu.

De som förvånat mig är Sacramento. De var ett riktigt bra lag innan, sen fick de Derozan och.. blev mediokra istället. Samma med Orlando. Trodde de skulle vara ett topplag med Banchero och Wagner (och det var de) men sen blev båda Wagner bröderna och Banchero skadade så trodde de skulle dala. Men istället förtsatte de vinna och spela riktigt bra.

Pistons var också lite överraskande. Jag trodde Cade skulle blomma ut förra året men han tog det lugnt och Detroit sög. Och detta året har han inte bara blommat ut, han har utvecklats som ledare och verkligen styrt laget samtidigt som han spelat på allstar nivå. Synd att Ivey bröt benet men är ändå Cade som laget lever på

Aaaah, YES! YES YES!

EL GRANDE SUTURE IS BACK BABY!

Äntligen någon halvvettig att snacka basket med på svenska, bortsett från några gettoungar irl.

Jag skriver om allting som tagits upp och mina 5 ören om Luka affären mer mera ingående lite senare.

Efter att ha läst dina inlägg idag fylldes någon lucka här och där måste jag sägggg. Fan vad glad jag blev du e tillbaka försökte skriva under dagen men sidan var totalpaj ju.

Sist jag skrev här inne så snodde en aftonbladetjournalist ett av mina inlägg lol! Nåja!

Fan vad Luka va ledsen idag på presskonferensen och han sa ju också att första 24 h skitjobbiga.

Han förlorade dessutom 1.5 miljarder SEK på ett bräde. Typ några % av sloveniens BNP lol :/

Tycker fan synd om han asså. Jason Kidd såg också inte så glad ut på deras presskonferens för ngn dag sen.

Tror INTE på ursäkterna om Lukas inställning, fetma etc öht. Inte en sek.

Tror aldrig det komner "fram" heller så småningom från officiell håll.

NBA dippar ngt så innihelvete, dopa Lakers (& spurs) å några till sådana lag tror jag sker i maskopi med Adam Silver et al.

Biz>>>sports

Kanske inte köper allt i denna videon men den tar upp interessanta spår.

https://youtu.be/n5AgGKHUbo8?si=HHsScVu5XxxqYYqg

Förmodligen kommer Mavs få tillbaka på andra sätt, som t ex när Wizards släppte Rui till Lakers för en 2a round pick & sedan råkade komma 2a i lotten.

Många deals bakom slutna dörrar. Klart är Luka var inställd på Mavs for life. Och han var omtyckt av alla bland Mavs tränare, fys etc. Det där narrativet som odlas nu är en dimridå.

Ok vi hörs efter kvällens matcher, id agrna ngn gång.

Välkommen tillbaka åter igen #)----
Citera
2025-02-07, 17:53
Medlem
Golden State låg ju etta i Western Conference en ganska bra bit in på säsongen, men nu är man t.o.m. utanför Play-in då man ligger 11:a! Jag trodde verkligen att de skulle bli ett av ligans bästa lag i år och konkurrera om titeln, men det har inte klickat riktigt för dem på sista tiden! Såg när de fick stryk av Lakers i går, där Lakers ledde med hela 26 poäng men det var nära att Dubs kom igen och när det stod 115-109 med 50 sekunder kvar så gör Lakers en 8-second violation (de avancerade inte bollen till offensiv planhalva inom 8 sekunder) men domarna missar det och Lakers går istället upp i ledning 117-109 och vinner till slut med 120-112. Draymond Greens temperament påminner om Pepe i Real Madrid när han var som värst, gud vad arg han blev när domarna missade den!

Hursomhelst blev Lebron i denna match den äldsta spelare någonsin att göra 40+ poäng i en NBA-match, och han är dessutom den yngsta spelaren i NBA någonsin att göra 40+ poäng i en match när han gjorde det i Cleveland 2004, enormt imponerande! Får se om Lakers kan vara med och konkurrera på allvar nu när de har en Lebron i högform plus att de har fått in Doncic som bekant! Även Golden State har ju fått in Jimmy Butler som är en topp 20-spelare i ligan så även de kan kanske vara en liten outsider om de får det att funka. Annars är ju Boston tillsammans med OKC de stora favoriterna till att ta hem det i år, OKC får ju tillbaka Chet Holmgren nu som efter Gilgelous-Alexander är deras bästa spelare efter tre månaders skada, så det ska bli spännande att se hur det går!

Ett lag som man blivit besviken i år är ju Philadelphia, även de ligger just nu utanför Play-in. Har de Embiid som startspelare så är det ett ganska bra lag, men utan honom som de tycks vara i majoriteten av matcherna så är de inte alls lika bra, ungefär som när Lebron inte spelar för Lakers. Får de tillbaka Embiid på heltid snart så tror jag kanske de kan nå slutspel, men annars tror jag inte man gör det.
Senast redigerad av next-chapter 2025-02-07 kl. 18:14.
Citera
2025-02-20, 06:08
Medlem
CasualCapybaras avatar
Tror ni Bobo Klintman kan bli en Nba spelare?
Citera
2025-02-25, 16:16
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Aaaah, YES! YES YES!

EL GRANDE SUTURE IS BACK BABY!

Äntligen någon halvvettig att snacka basket med på svenska, bortsett från några gettoungar irl.

Jag skriver om allting som tagits upp och mina 5 ören om Luka affären mer mera ingående lite senare.

Efter att ha läst dina inlägg idag fylldes någon lucka här och där måste jag sägggg. Fan vad glad jag blev du e tillbaka försökte skriva under dagen men sidan var totalpaj ju.

Sist jag skrev här inne så snodde en aftonbladetjournalist ett av mina inlägg lol! Nåja!

Fan vad Luka va ledsen idag på presskonferensen och han sa ju också att första 24 h skitjobbiga.

Han förlorade dessutom 1.5 miljarder SEK på ett bräde. Typ några % av sloveniens BNP lol :/

Tycker fan synd om han asså. Jason Kidd såg också inte så glad ut på deras presskonferens för ngn dag sen.

Tror INTE på ursäkterna om Lukas inställning, fetma etc öht. Inte en sek.

Tror aldrig det komner "fram" heller så småningom från officiell håll.

NBA dippar ngt så innihelvete, dopa Lakers (& spurs) å några till sådana lag tror jag sker i maskopi med Adam Silver et al.

Biz>>>sports

Kanske inte köper allt i denna videon men den tar upp interessanta spår.

https://youtu.be/n5AgGKHUbo8?si=HHsScVu5XxxqYYqg

Förmodligen kommer Mavs få tillbaka på andra sätt, som t ex när Wizards släppte Rui till Lakers för en 2a round pick & sedan råkade komma 2a i lotten.

Många deals bakom slutna dörrar. Klart är Luka var inställd på Mavs for life. Och han var omtyckt av alla bland Mavs tränare, fys etc. Det där narrativet som odlas nu är en dimridå.

Ok vi hörs efter kvällens matcher, id agrna ngn gång.

Välkommen tillbaka åter igen #)----

Jo har börjat kika in lite mer då och då

Luka's trade var lite av en gobsmack på spelarna men värre för fansen. Dom sjunger ramsor, protesterar och har plakat om att hänga Nico i Dallas. Flera fans har blivit portade och liknande. Märks klart och tydligt detta var ren girighet från ägarna, möjligen påtryckt av Adam Silver. Det med att han var fet och out of shape stämde någotlunda tills Nico tog upp inställningen till träning och attityd och nämnde SHAQ av alla. Shaq var en av de i NBA's historia som hade sämst inställning till både träning och lag, av alla. Snubben som skadar sig, väntar med rehab tills säsongen börjar och opererar sig för "injured on company time rehab on company time". Då vet vi att 1, Nico inte har den blekaste vad han snackar om 2, ren lögn om Luka.

Luka's start i LA har varit rocky också. Spelstilen passar inte, om Leflop spelar som han gör. Senaste matcherna bytte dom plats och i den andra matchen så vaknade Luka till Gamla Luka igen. Jokic snackade om det också, att Luka såg gladare ut. Ska ju också sägas att Dirk har varit på hemma matcherna i Los Angeles och skitit i Dallas matcher, något som höjde flera ögonbryn. Till den grad att han gick ut och sa att han aldrig kommer bli en LA fan men han är en Luka-fan.

Om jag ska vara ärlig, Dallas tjänade på traden som den är nu, men bara kortsiktigt. Luka hade varit face of the franchise and the league i över 10 år om han stannat. Men laget de har nu är byggt för djup playoff run om de inte är skadade. Väldigt få lag som kan visa upp guards som Kyrie, Christie, Exum och Dinwiddie samtidigt som de har stora forwards som Davis, Gafford och Lively med flera wings som Washington och Naji som defensiva kuggar och rutin i Klay. Skador är enda problemet, annars har de nog den djupaste rostern i ligan.

Lakers däremot.. fick signa Len Hayes är okej offensivt men inte mycket att hämta defensivt. Så misstänker det blir respass i första eller andra playoff serien. De har ett lag som kan vinna när Luka eller någon glänser till. Men 7 game series? I don't buy it.

Mycket som hänt i ligan senaste veckorna med. Butler till GSW var lite udda. Lavine till Kings som nu tagit över gamla Bulls core. Didn't work then, probably won't work now. Sabonis är grym men var inte riktigt centern som var problemet i Bulls heller.

Fox i Spurs och de matcherna jag såg visade att Spurs hade varit ett topplag.. tills Wemba går out for season. Freak injury säger dom, men alla med kritiskt tänkade mot Covidbluffen känner igen vaccinskadorna. Hans skada är en blood clot i axeln, något som många världen om tutade om efter alla bluff-vaccinerna. Återstår att se om han någonsin spelar basket igen, för går det inte operera ut så är medicinen bloodthinners. Och är du 7"4 och ser ut som en anorektiker så kan han glömma basket för hans blodtryck kommer vara så lågt att han svimmar om han sprintar.
Citera
2025-02-25, 16:27
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Golden State låg ju etta i Western Conference en ganska bra bit in på säsongen, men nu är man t.o.m. utanför Play-in då man ligger 11:a! Jag trodde verkligen att de skulle bli ett av ligans bästa lag i år och konkurrera om titeln, men det har inte klickat riktigt för dem på sista tiden! Såg när de fick stryk av Lakers i går, där Lakers ledde med hela 26 poäng men det var nära att Dubs kom igen och när det stod 115-109 med 50 sekunder kvar så gör Lakers en 8-second violation (de avancerade inte bollen till offensiv planhalva inom 8 sekunder) men domarna missar det och Lakers går istället upp i ledning 117-109 och vinner till slut med 120-112. Draymond Greens temperament påminner om Pepe i Real Madrid när han var som värst, gud vad arg han blev när domarna missade den!

Hursomhelst blev Lebron i denna match den äldsta spelare någonsin att göra 40+ poäng i en NBA-match, och han är dessutom den yngsta spelaren i NBA någonsin att göra 40+ poäng i en match när han gjorde det i Cleveland 2004, enormt imponerande! Får se om Lakers kan vara med och konkurrera på allvar nu när de har en Lebron i högform plus att de har fått in Doncic som bekant! Även Golden State har ju fått in Jimmy Butler som är en topp 20-spelare i ligan så även de kan kanske vara en liten outsider om de får det att funka. Annars är ju Boston tillsammans med OKC de stora favoriterna till att ta hem det i år, OKC får ju tillbaka Chet Holmgren nu som efter Gilgelous-Alexander är deras bästa spelare efter tre månaders skada, så det ska bli spännande att se hur det går!

Ett lag som man blivit besviken i år är ju Philadelphia, även de ligger just nu utanför Play-in. Har de Embiid som startspelare så är det ett ganska bra lag, men utan honom som de tycks vara i majoriteten av matcherna så är de inte alls lika bra, ungefär som när Lebron inte spelar för Lakers. Får de tillbaka Embiid på heltid snart så tror jag kanske de kan nå slutspel, men annars tror jag inte man gör det.

GSW för mig luktar ålder. Är samma med Klay i Dallas. Folk ser namnet, förväntar sig big numbers. Och det händer. Men det händer då och då. Med ålder i basket kommer ojämnt spel. Är därför Klay haft flera 20p+ games för Dallas, men även flera där han inte kan träffa korgen om han så satt på den. Curry har börjat liknande, han hade ju ett av sina första games någonsin där han gick av med 0% accuracy. Inte en bucket satte han. Nu fick dom Butler som är likadan, Green är också gammal. GP2 och Podziemski är de som känns fräsha men kan nämna 10 sådana spelare i ligan

Philly ja, Embiid är en överbetald sopa och Paul George också. Har sett flera matcher med dem och känns inte som de spelar för att vinna alls. Maxey dominerar när han har en stor spelare på plan men är länge känt att en guard inte kan bära ett lag själv. De brukar försöka nämna "Curry could" men glömmer att det laget bars av 3 spelare. Philly borde försöka kasta Embiid mot några bra spelare medans han fortfarande har ett rykte om att vara bra.

Mccain var en riktigt bra överraskning tills han blev skadad. Han och Maxey bombade sönder lag när dom spelade. Hade som fixat en bra big typ Sabonis eller till och med Valancunias som är billig så hade de gått över play-in direkt.

Annars verkar det som största vinnarna är.. Detroit Cunningham har en breakout season men de har fyllt på med massvis bra rollspelare. Fontecchio. Shröder etc. Tror inte de når långt i play-off men de lär nog överraska ett par lag.
Citera
2025-02-25, 16:30
Medlem
Sutures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Tror ni Bobo Klintman kan bli en Nba spelare?

I all ärlighet, nej. Har knappt sett han för han har åkt ner till G-league nästan direkt men det lilla jag såg så är han inte bra alls. Med lite års utveckling kanske han platsar längst ut på bänken men varför när det finns 100 bättre talanger.

Då är Pelle Larsson betydligt mer intressant. Snubben kommer ha breakout år nästa eller året efter och tror han lätt kan bli en 6th man om han fortsätter som han gör
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in