Citat:
Nja tyckte båda var väntade. Houston hade en rätt bra rebuild och de snodde Udoka från Celtics. Är hans andra år och han har lyckats med bra trades och har byggt ett starkt lag. Steve Adams är någotlunda frisk också, en av ligans bästa offensiva rebounders. Vet inte om de är starka nog för en djup playoff run men dom kommer sluta top4 iaf.
Memphis är liknande, dock mer baserat på skador. De var ett bra lag två år sen, nådde playoff, sen åkte flera på långtidsskador och Morant på fet avstängning för han viftade lite med pistoler på en club. Tror han åkte på 8 games först sen på 25 till, spelade lite och blev skadad. Nu är alla tillbaka plus att de draftade Edey och Wells som båda varit riktigt bra för dem. De har även plockat upp Yuki Kawamura, fan favorite redan. En liten guard som har grymt skott men varit lite småskadad så han har inte spelat mycket.
Udoka byggde ju Celtics till ett topplag, Mazulla har tagit över lagstrukturen redan och även om han vann en ring med dem året efter tycker jag han är rätt kass som coach. Var Udoka's förtjänst så är roligt att se han lyckas med Houston nu.
De som förvånat mig är Sacramento. De var ett riktigt bra lag innan, sen fick de Derozan och.. blev mediokra istället. Samma med Orlando. Trodde de skulle vara ett topplag med Banchero och Wagner (och det var de) men sen blev båda Wagner bröderna och Banchero skadade så trodde de skulle dala. Men istället förtsatte de vinna och spela riktigt bra.
Pistons var också lite överraskande. Jag trodde Cade skulle blomma ut förra året men han tog det lugnt och Detroit sög. Och detta året har han inte bara blommat ut, han har utvecklats som ledare och verkligen styrt laget samtidigt som han spelat på allstar nivå. Synd att Ivey bröt benet men är ändå Cade som laget lever på
Memphis är liknande, dock mer baserat på skador. De var ett bra lag två år sen, nådde playoff, sen åkte flera på långtidsskador och Morant på fet avstängning för han viftade lite med pistoler på en club. Tror han åkte på 8 games först sen på 25 till, spelade lite och blev skadad. Nu är alla tillbaka plus att de draftade Edey och Wells som båda varit riktigt bra för dem. De har även plockat upp Yuki Kawamura, fan favorite redan. En liten guard som har grymt skott men varit lite småskadad så han har inte spelat mycket.
Udoka byggde ju Celtics till ett topplag, Mazulla har tagit över lagstrukturen redan och även om han vann en ring med dem året efter tycker jag han är rätt kass som coach. Var Udoka's förtjänst så är roligt att se han lyckas med Houston nu.
De som förvånat mig är Sacramento. De var ett riktigt bra lag innan, sen fick de Derozan och.. blev mediokra istället. Samma med Orlando. Trodde de skulle vara ett topplag med Banchero och Wagner (och det var de) men sen blev båda Wagner bröderna och Banchero skadade så trodde de skulle dala. Men istället förtsatte de vinna och spela riktigt bra.
Pistons var också lite överraskande. Jag trodde Cade skulle blomma ut förra året men han tog det lugnt och Detroit sög. Och detta året har han inte bara blommat ut, han har utvecklats som ledare och verkligen styrt laget samtidigt som han spelat på allstar nivå. Synd att Ivey bröt benet men är ändå Cade som laget lever på
Aaaah, YES! YES YES!
EL GRANDE SUTURE IS BACK BABY!
Äntligen någon halvvettig att snacka basket med på svenska, bortsett från några gettoungar irl.
Jag skriver om allting som tagits upp och mina 5 ören om Luka affären mer mera ingående lite senare.
Efter att ha läst dina inlägg idag fylldes någon lucka här och där måste jag sägggg. Fan vad glad jag blev du e tillbaka

Sist jag skrev här inne så snodde en aftonbladetjournalist ett av mina inlägg lol! Nåja!
Fan vad Luka va ledsen idag på presskonferensen och han sa ju också att första 24 h skitjobbiga.
Han förlorade dessutom 1.5 miljarder SEK på ett bräde. Typ några % av sloveniens BNP lol :/
Tycker fan synd om han asså. Jason Kidd såg också inte så glad ut på deras presskonferens för ngn dag sen.
Tror INTE på ursäkterna om Lukas inställning, fetma etc öht. Inte en sek.
Tror aldrig det komner "fram" heller så småningom från officiell håll.
NBA dippar ngt så innihelvete, dopa Lakers (& spurs) å några till sådana lag tror jag sker i maskopi med Adam Silver et al.
Biz>>>sports
Kanske inte köper allt i denna videon men den tar upp interessanta spår.
https://youtu.be/n5AgGKHUbo8?si=HHsScVu5XxxqYYqg
Förmodligen kommer Mavs få tillbaka på andra sätt, som t ex när Wizards släppte Rui till Lakers för en 2a round pick & sedan råkade komma 2a i lotten.
Många deals bakom slutna dörrar. Klart är Luka var inställd på Mavs for life. Och han var omtyckt av alla bland Mavs tränare, fys etc. Det där narrativet som odlas nu är en dimridå.
Ok vi hörs efter kvällens matcher, id agrna ngn gång.
Välkommen tillbaka åter igen #)----