2024-01-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Mohammad Jaghobi heter afghanen som mördade en oskyldig tant.

Ännu ett offer således för den ansvarslösa invandringen.

Måtte han brinna i helvetet.

Undrar ju hur många dödsfall, sexualoffert vi har till följd utav dom bestialiska afghanerna.

Tillsammans med syrierna/irakierna och somalierna tveklöst den gruppen som gett oss mest huvudvärk.

Du har rätt, men jag antar att du är ifrån den generation jag är ifrån som inte hade något val och växte upp i detta samhälle

Men vem har möjliggjort denna invandring ? Väljarna ifrån den äldre generationen som röstat på Sossarna som kört landet ifrån världens mest säkraste land till att vara ”Gun capital of Europe ” m.m.
Citera
2024-01-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Mohammad Jaghobi heter afghanen som mördade en oskyldig tant.

Ännu ett offer således för den ansvarslösa invandringen.

Måtte han brinna i helvetet.

Undrar ju hur många dödsfall, sexualoffert vi har till följd utav dom bestialiska afghanerna.

Tillsammans med syrierna/irakierna och somalierna tveklöst den gruppen som gett oss mest huvudvärk.

Huruvida afghanen brinner eller inte är okänt däremot har hans frånfälle besparat skattebetalarna många skattekronor.
Så lite ljus i denna tragedi,stackars tant som fick sätta livet till och fy fan för de politiker som bär skulden för massimporten av dessa avskräden.
Citera
2024-01-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius58

Så psykiskt sjuka människor har ingen rätt till att leva ? Nu pratar jag inte om han här utan generellt. Om svaret blir JA på den frågan så har vi inte mycket mer och diskutera då vi tycker olika.

Nu försvarar jag inte hans handling det kan du läsa flera sidor bak att jag inte gör. Jag tycker de är ett bestialiskt, barbariskt sätt han har mördat denna oskyldiga damen. Det ända jag ”Försvarar” är att killen faktiskt hade sökt hjälp och allt hade kunnat undvikas om han fick den HJÄLP han faktiskt behövde. Han kände sig ju jagad och paranoid och kanske va under påverkan av en synhallucinos eller hörde röster ? Det vet inte vi och det skulle vara intressant och se vad de Rättspsykiatriska utlåtandet säger om just de, om dom kom så långt ens!

Dödstraff? Ja absolut för tex massmördare som Akilov eller Anders Bering Breivik, som avsiktligen under inte några förmildrande omständigheter har ihjäl massor med människor det ställer jag mig positivt till.

Men för nån som är psykiskt sjuk ? Då är vi tillbaka i Nazi Tyskland med massavrättningar av Psykiskt sjuka personer.

Två fall vi kan relatera till som har faktiskt mycket med detta fallet är mordet på pojken i Linköping utav Daniel Nyquist eller Peter Plax mordet. De va 2 människor som behövde VÅRD och hade dom fått vård så hade nog deras vansinnesdåd aldrig ägt rum. Och tyvärr nog kommer vi se flera av dessa vansinnesdåd då vi importerat tredje världen samtidigt som vår psykiatri sedan länge går på knäna.

Ja du, gråt en skvätt. Det låter ofta väldigt hjärtskärande i media i liknande fall, att gm (oavsett nationalitet) minsann varit i kontakt med vården och sökt hjälp men nekats. Bara det att den enda "hjälp" de vill ha av vården är få kilovis av narkotiska läkemedel utskrivna. De vill inte ha nån typ av samtalsterapi, bli inlagd, få kontakt med öppenvården etc. B a r a ha knark. När de inte får det blir de sura/svinarga och går därifrån, i bästa fall.. I andra fall går de bärsärk på psykakuten, begår brott, mord, våldtäkt vadsomhelst för att straffa samhället typ. Och då kan de sen skylla på att de visst bett om hjääälp hos psyk. Pyttsan...
Så j*vla trött på tjat i liknande fall om att stackars gm sökt hjälp och nekats de hjälplösa krakarna.
Jävla knarkare är vad de är.
Vila i frid lilla tant.
Mördaren vetifan, nu kommer han inte lyckas med nån mer skit iaf. Men absolut, han var nog en söt pöjk en gång i tiden.
Citera
2024-01-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oniram
Ja du, gråt en skvätt. Det låter ofta väldigt hjärtskärande i media i liknande fall, att gm (oavsett nationalitet) minsann varit i kontakt med vården och sökt hjälp men nekats. Bara det att den enda "hjälp" de vill ha av vården är få kilovis av narkotiska läkemedel utskrivna. De vill inte ha nån typ av samtalsterapi, bli inlagd, få kontakt med öppenvården etc. B a r a ha knark. När de inte får det blir de sura/svinarga och går därifrån, i bästa fall.. I andra fall går de bärsärk på psykakuten, begår brott, mord, våldtäkt vadsomhelst för att straffa samhället typ. Och då kan de sen skylla på att de visst bett om hjääälp hos psyk. Pyttsan...
Så j*vla trött på tjat i liknande fall om att stackars gm sökt hjälp och nekats de hjälplösa krakarna.
Vila i frid lilla tant.
Mördaren vetifan, nu kommer han inte lyckas med nån mer skit iaf. Men absolut, han var nog en söt pöjk en gång i tiden.

Jag hyser absolut inga sympatier för han eller för hans handling vilket om du är läskunnig så ska du noga kunna läsa och förstå de.

Du vet ju inte, kanske ville dom inte lägga in han? För han ansågs vara för ”frisk” ja resultatet blev de här. För nån som är påverkad av en psykos ska inte vara ute på våra gator eller torg, det är ju helt uppenbart.

Psykiatrin behöver ju uppenbarligen mer medel och tvångsåtgärder för annars riskerar vi att potentiella mördare utför sina vansinnesdåd.
Citera
2024-01-16, 22:43
Medlem
Citat:
Jag hyser absolut inga sympatier för han eller för hans handling vilket om du är läskunnig så ska du noga kunna läsa och förstå de.

Du vet ju inte, kanske ville dom inte lägga in han? För han ansågs vara för ”frisk” ja resultatet blev de här. För nån som är påverkad av en psykos ska inte vara ute på våra gator eller torg, det är ju helt uppenbart.

Psykiatrin behöver ju uppenbarligen mer medel och tvångsåtgärder för annars riskerar vi att potentiella mördare utför sina vansinnesdåd.

Det är inte direkt fråga om "vilja lägga in han" - LPT är en oerhört ingripande tvångsåtgärd. Och så behöver det såklart förbli. Han uppger ju själv att han knaprade lugnande tabletter. Det var det enda han var intresserad av. Knarkare av detta slag är knappt behandlingsbara.
Nån som är mitt i en pågående psykos - har den sinnesnärvaro nog att själv söka hjälp? Nja det är nog sällan hörru... Han ville ha tabletter det är allt.

Tack och lov gör han ingen mer skada nu.
Varsågod att fortsätta tro på frivillig "behandling och vård" av liknande slödder du.
Klart slut.
Citera
2024-01-17, 11:24
Medlem
Barentss avatar
Citat:

Så psykiskt sjuka människor har ingen rätt till att leva ? Nu pratar jag inte om han här utan generellt. Om svaret blir JA på den frågan så har vi inte mycket mer och diskutera då vi tycker olika.

Nu försvarar jag inte hans handling det kan du läsa flera sidor bak att jag inte gör. Jag tycker de är ett bestialiskt, barbariskt sätt han har mördat denna oskyldiga damen. Det ända jag ”Försvarar” är att killen faktiskt hade sökt hjälp och allt hade kunnat undvikas om han fick den HJÄLP han faktiskt behövde. Han kände sig ju jagad och paranoid och kanske va under påverkan av en synhallucinos eller hörde röster ? Det vet inte vi och det skulle vara intressant och se vad de Rättspsykiatriska utlåtandet säger om just de, om dom kom så långt ens!

Dödstraff? Ja absolut för tex massmördare som Akilov eller Anders Bering Breivik, som avsiktligen under inte några förmildrande omständigheter har ihjäl massor med människor det ställer jag mig positivt till.

TS-mannen verkar hålla med mig till 100%.

Men för nån som är psykiskt sjuk ? Då är vi tillbaka i Nazi Tyskland med massavrättningar av Psykiskt sjuka personer.

Två fall vi kan relatera till som har faktiskt mycket med detta fallet är mordet på pojken i Linköping utav Daniel Nyquist eller Peter Plax mordet. De va 2 människor som behövde VÅRD och hade dom fått vård så hade nog deras vansinnesdåd aldrig ägt rum. Och tyvärr nog kommer vi se flera av dessa vansinnesdåd då vi importerat tredje världen samtidigt som vår psykiatri sedan länge går på knäna.
Psykiskt sjuka som dödar andra har inte rätt att leva. Det stämmer. Ändå rätt lustigt hur du värderar denna mördares liv högre än den 75åriga damens.
Citera
2024-01-17, 14:32
Medlem
Stackars den oskyldiga kvinna som blev torterad och mördad av den här vidriga galningen...något så fasansfullt hemskt!!
Citera
2024-01-18, 10:47
Medlem
Imzadis avatar
Den 76-åriga kvinnan var en älskad mormor som bodde ensam men pratade med sin familj varje dag.

Den 23-årige mannen var en hemlös missbrukare.

En slump fick honom att öppna just hennes ytterdörr – sen barrikaderade han den och knivhögg henne på vardagsrumsgolvet.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...re-knivmordet/
Citera
2024-01-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Den 76-åriga kvinnan var en älskad mormor som bodde ensam men pratade med sin familj varje dag.

Den 23-årige mannen var en hemlös missbrukare.

En slump fick honom att öppna just hennes ytterdörr – sen barrikaderade han den och knivhögg henne på vardagsrumsgolvet.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...re-knivmordet/

Enda ljusglimten i denna fasa är att aset som mördade har dött, synd bara att han inte dog innan mordet, bedrövligt att skiten ens kom till Sverige Nu behöver ingen befara att råka ut för just det aset mer. Men tack vare Annie och alla andra afghanälskare dog nu en kvinna en fruktansvärd död.
Den svenska mesigheten är monumental-varför man nu inte samlar ihop varje liten äckelafghan och dumpar dem i Kabul begriper jag inte, Sverige har bara haft elände och sorg av att bli invaderat av dem-samtliga ska UT!

Jag var förut en fridens människa men dessa fruktansvärda mord på försvarslösa svenska äldre som afghanerna begått gör att jag, och jag är nog inte ensam, bara vill kasta ut hela packet och att jag helt och hållet skiter i om de blir torterade av talibanerna!
Citera
2024-01-21, 15:58
Avstängd
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
MGM är död:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-dod-i-haktet
Hur tog han sitt liv?
Han satt väl häktad med restriktioner?
Citera
2024-01-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oniram
Vila i frid lilla tant.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Hur tog han sitt liv?
Han satt väl häktad med restriktioner?
Tydligen var han under övervakning dygnet runt.

Dom rutinerna har inte följts kan man ju säga .
Citera
2024-01-21, 17:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Så ofta som det slutar så, eller att de blir brutalt våldtagna.

Ännu en apa som inte skulle varit här, har satt sitt avtryck.
Om du syftar på advokaten så har hon väl knappast blivit våldtagen. BO var inte volontär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in