Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-21, 08:59
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
För mig var det tillfälligt igår mellan 20-22. Funkade nu igen på morgonen (kör uBlock orgin). Men antar vi har vänta den riktiga stöten för adblockers. Läste nånstans att dom kommer köra annan typ av reklam på sina plattformar som inte kommer att gå och blockera.

Man kommer kunna blockera den genom att ställa in en VPN på en server i ett land där YouTube inte får sända reklam. Som Albanien exempelvis.
Citera
2024-12-21, 10:28
Medlem
fizzles avatar
Bra att sätta denna länken i bokmärke för framtida gånger - https://www.reddit.com/r/uBlockOrigi...024_08_16_ubo/
Den är skapad sedan 4 månader så uppdateringar sker däri.
Annars se subredditen i helhet - https://www.reddit.com/r/uBlockOrigin
Citera
2024-12-21, 10:38
Medlem
Alltid använt adblock och kommer alltid göra det. Tyvärr youtube.
Citera
2024-12-21, 11:06
Medlem
Immortaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Alltid använt adblock och kommer alltid göra det. Tyvärr youtube.

Samma här, dessa värdelösa annonser förstör verkligen internet. Med tanke på hur mycket jag och de flesta använder Youtube, ca 6 h dagligen för min del, så förstår jag inte varför man bara inte skaffar ett abonnemang. Det kostar ca 150 kr per månad och man slipper all reklam HELT.
Citera
2024-12-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immortalis
Samma här, dessa värdelösa annonser förstör verkligen internet. Med tanke på hur mycket jag och de flesta använder Youtube, ca 6 h dagligen för min del, så förstår jag inte varför man bara inte skaffar ett abonnemang. Det kostar ca 150 kr per månad och man slipper all reklam HELT.

Jag betalar inte för att "youtube utan reklam kostar pengar.
Jag vet att om jag börjar betala så blir jag liksom en slav av tjänsten eftersom man kan ju inte skita i att använda tjänster man betalar för som tickar pengar.
Jag har aldrig behövt betala för datorspel, musik, tjänster på nätet etc etc.

Jag slipper stress, kan använda tjänsterna när jag behöver och gott för min plånbok. Alla gör som de vill så dömer ingen.
Citera
2024-12-21, 14:46
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immortalis
Min adblocker är i alla fall gratis!
Citera
2024-12-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Man kommer kunna blockera den genom att ställa in en VPN på en server i ett land där YouTube inte får sända reklam. Som Albanien exempelvis.
Tack för den info! noterar detta
Citera
2024-12-21, 16:07
Medlem
dickachus avatar
Tips:

Sluta använda youtube.com och gå över till freetube.

Den har inbyggd sponsorblock och använder inte youtubes javascript skit över huvud taget, så INGEN reklam och ingen möjlighet för youtube att blockera.

Dessutom anonymt då du kan importera dina gamla subscriptions o följa dem utan inlogg.

Extra bonus är att den är inte lika seg som youtubes monstersida.

https://freetubeapp.io/

Vill du spara ner filer så använd yt-dlp
Senast redigerad av dickachu 2024-12-21 kl. 16:11.
Citera
2024-12-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Tips:

Sluta använda youtube.com och gå över till freetube.

Den har inbyggd sponsorblock och använder inte youtubes javascript skit över huvud taget, så INGEN reklam och ingen möjlighet för youtube att blockera.

Dessutom anonymt då du kan importera dina gamla subscriptions o följa dem utan inlogg.

Extra bonus är att den är inte lika seg som youtubes monstersida.

https://freetubeapp.io/

Vill du spara ner filer så använd yt-dlp
Tipsade om FreeTube några inlägg upp. #802.
Citera
2024-12-21, 17:28
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Jag har kört Brave ett tag och det har funkat klockrent, men idag fick jag för första gången upp en varning om adblock och jag måste ta bort det. Någon mer än mig som sett detta?

EDIT: Hade inte senaste versionen, kanske därför? Uppdaterade till v1.73.104 precis.

Citat:
Ursprungligen postat av wpgnok
Sen ett par timmar tillbaka får jag upp Annonsblockerare bryter bla bla
på Brave.Får hoppas på tillfällig hicka bara

Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Samma här. Har du senaste versionen?

Citat:
Ursprungligen postat av wpgnok
Det funkade för mig att rensa cookies etc då YT funkade i inkognitofönster.

Ni kan även testa att uppdatera manuellt i Brave, knappa in denna URL och klicka på "uppdatera knapparna": brave://components/
Citera
2024-12-22, 13:55
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jag betalar inte för att "youtube utan reklam kostar pengar.
Jag vet att om jag börjar betala så blir jag liksom en slav av tjänsten eftersom man kan ju inte skita i att använda tjänster man betalar för som tickar pengar.
Jag har aldrig behövt betala för datorspel, musik, tjänster på nätet etc etc.

Jag slipper stress, kan använda tjänsterna när jag behöver och gott för min plånbok. Alla gör som de vill så dömer ingen.

Betala för att inte tvingas till något känns lite knepigt. För mig räckte det med att ladda om Brave för att slippa reklamattackerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in