Citat:
Ursprungligen postat av
AnyaOlsen
Ingen aning Israel kommer naturligtvis inte atombomba Gaza, förstår ni själva.
1. För det första så är det inte ens säkert att Israel har kärnvapen även om det flesta bedömare tror det.
2. Det behövs inte, vi snackar om 40x10km, idf gubbar går in och garantera säkerheten lätt inga problem det finns inget seriöst motstånd I Gaza
Israel försöker hela tiden undvika att civila blir skadade det är därför som de är så försiktiga och det tar lite tid att säkra området.
Tally Gotliv är trevlig att titta på men hennes åsikter är inget att bry sig om hon söker endast uppmärksamhet ingen tar henne på allvar.
Inga problem? Inget motstånd? Alla håller nog inte med dig.
https://twitter.com/PalBint/status/1715660155273060716
Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Om mina grabbar får känslan av att det är fara för er så kommer vi att ringa i klockan var så säker. Alla kommer att få reda på det. Du verkar vara en person som har känslan för ev fara men det är inte alla som har den insikten.
Det är är vår plikt. Det är mitt uppdrag att rädda svaga från en säker död.
Gott!
Kan rekommendera klippet ovan. Alla tror att IDF är några superhjältar. De skjuter barn och misshandlar gamlingar. 2-3 års värnplikt verkar bara vara latjolajban. Minns när Elitstyrkans hemlighet gick för något/några år sedan. Då var det en judinna med som minsann gjort militärtjänst i Israel i 3 år. Mullig uppblåst liten dryg pajas som var bland de första att åka ut. Vågade inte hoppa från helikoptern. Det där var en ögonöppnare för mig om nivån på IDF. Den förstärks av det som Scott säger i klippet ovan.
Vad händer om Israel inte går in i Gaza? Vad händer om Libanon anfaller i norr? Vad händer om IDF går in i Gaza men hamnar i bakhåll och slaktas? SIB är inget för oerfarna. Vad händer om västerländska judar flyr Israel? Vad kommer hända med judar i Väst om muslimer ger sig på dem här som hämnd för det som sker i Gaza? Världen riskerar att go south jävligt fort.
Han återkommer flera gånger till "projektet Israel". Det är första gången jag stöter på den formuleringen, men jag fattar exakt vad han menar och anar vad som kan ligga i pipeline.
Saving Israel for last, eller hur var det Q formulerade sig?