• 2
  • 3
2023-10-22, 00:48
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Nej det gör det inte du behöver vara mer konkret?

Om jag hade svaret så skulle jag sitta på någon hög post inom försvarsmakten
Detta är min personliga ståndpunkt.
Citera
2023-10-22, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla

Ingen källa. Got it.
Citera
2023-10-22, 00:56
Medlem
Citat:

Men då försöker vi igen från en en ny vinkel. Vad tror du om den här konflikten, vad är ett trovärdigt scenario?
Citera
2023-10-22, 01:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Denna missil kommer sluta på samma sätt som deras ubåt som jag har för mig hette Kursk, ett totalt fiasko men här redan på uppskjutningsplatsen.

Avslöjande att du tar så lätt på risken för ett kärnvapenkrig som sannolikt lär involvera oss. Du tror säkert att Ryssland håller på att förlora i Ukraina också. Förhoppningsvis är du bara en naiv dåre så du inte är en komplett idiot. En naiv dåre kan nämligen komma till insikt om egen hjärntvätt och omvärdera tidigare ståndpunkt.

På ena sidan Israel, USA vilka båda har kärnvapen. Israel sägs ha 400 stycken varav alla huvudstäder och övriga viktiga städer i Västeuropa fått minst en inställd på sig. Hur Frankrike och Storbritannien ställer sig till den här konflikten är fortfarande lite öppet. På andra sidan Ryssland, Kina, Indien, Iran, Saudiarabien, Brasilien, Sydafrika och en drös andra länder där åtskilliga av dem har kärnvapen. Talar vi boots on the ground så kommer enbart Kina kunna mönstra på 10 ggr fler än USA. Tittar man på hur materialet på amerikanska militären ser ut idag så är det tjejer, bögar, sittkissare osv. Titta hur kinesiska militärer ser ut. Viss skillnad. När man jämför utgifter för amerikanska militären och kinesiska så ska man ha klart för sig att en hammare i Kina kostar 5 kronor medan den i USA kan kosta 150.000 när respektive militär köper.
Citera
2023-10-22, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Avslöjande att du tar så lätt på risken för ett kärnvapenkrig som sannolikt lär involvera oss. Du tror säkert att Ryssland håller på att förlora i Ukraina också. Förhoppningsvis är du bara en naiv dåre så du inte är en komplett idiot. En naiv dåre kan nämligen komma till insikt om egen hjärntvätt och omvärdera tidigare ståndpunkt.

På ena sidan Israel, USA vilka båda har kärnvapen. Israel sägs ha 400 stycken varav alla huvudstäder och övriga viktiga städer i Västeuropa fått minst en inställd på sig. Hur Frankrike och Storbritannien ställer sig till den här konflikten är fortfarande lite öppet. På andra sidan Ryssland, Kina, Indien, Iran, Saudiarabien, Brasilien, Sydafrika och en drös andra länder där åtskilliga av dem har kärnvapen. Talar vi boots on the ground så kommer enbart Kina kunna mönstra på 10 ggr fler än USA. Tittar man på hur materialet på amerikanska militären ser ut idag så är det tjejer, bögar, sittkissare osv. Titta hur kinesiska militärer ser ut. Viss skillnad. När man jämför utgifter för amerikanska militären och kinesiska så ska man ha klart för sig att en hammare i Kina kostar 5 kronor medan den i USA kan kosta 150.000 när respektive militär köper.

Om det blir ett skarpt läge av den här konflikten så det drabbar Sverige så kommer vi medborgare att höra tal till nationen så det kommer att finnas tid att förbereda sig i radhusen för tacosmänniskorna. Om Ulf kör ett sånt tal så vet vi.
Citera
2023-10-22, 01:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Om det blir ett skarpt läge av den här konflikten så det drabbar Sverige så kommer vi medborgare att höra tal till nationen så det kommer att finnas tid att förbereda sig i radhusen för tacosmänniskorna. Om Ulf kör ett sånt tal så vet vi.

Blir svårt att värja sig mot kärnvapen om de kommer nära. Längre bort så är det jodtabletter som gäller. Det och isolera sig under marken eller i sitt hus Tejpa för alla springor i dörrar, fönster och ventilationer. För varje dag som går halveras strålningen. Tror om man kan härda ut 10 dagar är det värsta över och efter 20 eller 30 dagar är allt ok. Mängder av silvertejp och plast hemma samt vatten och mat för en månad. Minst. Tittar man på hur det ser ut i Gaza just nu så verkar dock silvertejpa dörrar och fönster helt meningslöst. Vi får hoppas att Israel inte riktar in sig på Nordeuropa och att Ryssland visar barmhärtighet med oss trots våra förrädare till politiker.
Citera
2023-10-22, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Blir svårt att värja sig mot kärnvapen om de kommer nära. Längre bort så är det jodtabletter som gäller. Det och isolera sig under marken eller i sitt hus Tejpa för alla springor i dörrar, fönster och ventilationer. För varje dag som går halveras strålningen. Tror om man kan härda ut 10 dagar är det värsta över och efter 20 eller 30 dagar är allt ok. Mängder av silvertejp och plast hemma samt vatten och mat för en månad. Minst. Tittar man på hur det ser ut i Gaza just nu så verkar dock silvertejpa dörrar och fönster helt meningslöst. Vi får hoppas att Israel inte riktar in sig på Nordeuropa och att Ryssland visar barmhärtighet med oss trots våra förrädare till politiker.

Vi får avvakta och se. Tror inte att det är någon akut fara för oss faktiskt.
Citera
2023-10-22, 02:05
Medlem
Ingen aning Israel kommer naturligtvis inte atombomba Gaza, förstår ni själva.

1. För det första så är det inte ens säkert att Israel har kärnvapen även om det flesta bedömare tror det.

2. Det behövs inte, vi snackar om 40x10km, idf gubbar går in och garantera säkerheten lätt inga problem det finns inget seriöst motstånd I Gaza

Israel försöker hela tiden undvika att civila blir skadade det är därför som de är så försiktiga och det tar lite tid att säkra området.

Tally Gotliv är trevlig att titta på men hennes åsikter är inget att bry sig om hon söker endast uppmärksamhet ingen tar henne på allvar.
Citera
2023-10-22, 02:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Men då försöker vi igen från en en ny vinkel. Vad tror du om den här konflikten, vad är ett trovärdigt scenario?

Att IDF tillintetgör Hamas och att många oskyldiga palestinier dör. Sen blir det lugnt i några år.
Citera
2023-10-22, 14:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Ingen aning Israel kommer naturligtvis inte atombomba Gaza, förstår ni själva.

1. För det första så är det inte ens säkert att Israel har kärnvapen även om det flesta bedömare tror det.

2. Det behövs inte, vi snackar om 40x10km, idf gubbar går in och garantera säkerheten lätt inga problem det finns inget seriöst motstånd I Gaza

Israel försöker hela tiden undvika att civila blir skadade det är därför som de är så försiktiga och det tar lite tid att säkra området.

Tally Gotliv är trevlig att titta på men hennes åsikter är inget att bry sig om hon söker endast uppmärksamhet ingen tar henne på allvar.

Inga problem? Inget motstånd? Alla håller nog inte med dig.
https://twitter.com/PalBint/status/1715660155273060716

Citat:
Om mina grabbar får känslan av att det är fara för er så kommer vi att ringa i klockan var så säker. Alla kommer att få reda på det. Du verkar vara en person som har känslan för ev fara men det är inte alla som har den insikten.

Det är är vår plikt. Det är mitt uppdrag att rädda svaga från en säker död.

Gott!

Kan rekommendera klippet ovan. Alla tror att IDF är några superhjältar. De skjuter barn och misshandlar gamlingar. 2-3 års värnplikt verkar bara vara latjolajban. Minns när Elitstyrkans hemlighet gick för något/några år sedan. Då var det en judinna med som minsann gjort militärtjänst i Israel i 3 år. Mullig uppblåst liten dryg pajas som var bland de första att åka ut. Vågade inte hoppa från helikoptern. Det där var en ögonöppnare för mig om nivån på IDF. Den förstärks av det som Scott säger i klippet ovan.

Vad händer om Israel inte går in i Gaza? Vad händer om Libanon anfaller i norr? Vad händer om IDF går in i Gaza men hamnar i bakhåll och slaktas? SIB är inget för oerfarna. Vad händer om västerländska judar flyr Israel? Vad kommer hända med judar i Väst om muslimer ger sig på dem här som hämnd för det som sker i Gaza? Världen riskerar att go south jävligt fort.

Han återkommer flera gånger till "projektet Israel". Det är första gången jag stöter på den formuleringen, men jag fattar exakt vad han menar och anar vad som kan ligga i pipeline.

Saving Israel for last, eller hur var det Q formulerade sig?
Citera
2023-10-22, 14:50
Avstängd
Att använda kärnvapen i Gaza är ungefär lika smart som att tända eld på sitt eget hus och sedan sätta sig i källaren och spela tv-spel.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in