2023-10-12, 06:20
Medlem
MammaL76s avatar
Tja!!!

Någon som fått hjälp ifrån www.indraget.se ”företaget” efter deras körkort varit återkallat??

Vet någon HUR man kan kolla upp ifall dessa sidor och ”körkorts-jurister” är seriösa???

TACKSAM FÖR SVAR!!

//Mvh Lindha
Citera
2023-10-12, 08:09
Medlem
Du får använda deras konstandsfria rådgivning o fråga om något namn och vad bolaget heter då infon saknas på sidan vilket direkt skriker fejk..
Citera
2023-10-12, 08:37
Medlem
Domännamnet är registrerat 2023-08-31. Det här luktar lite reklam för en nystartad sajt.
Citera
2023-10-12, 09:16
Medlem
OneTaps avatar
de e bluff faktura :P
Citera
2023-10-12, 09:17
Medlem
Mindbreaths avatar
Skriker bluff-företag.
Citera
2023-10-12, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster
Domännamnet är registrerat 2023-08-31. Det här luktar lite reklam för en nystartad sajt.

Telefonnumret (08-12827774) hör till Responda Group AB i Kalix.

Dålig svenska på sidan för övrigt.
Citera
2023-10-12, 10:56
Medlem
Skulle nog hålla mig långt från såna sidor. om du vill ha hjälp att få tillbaka det, anlita en advokat.
Citera
2023-10-27, 14:27
Medlem
MIDIKabels avatar
Lösning: kör inte som en idiot
Citera
2023-10-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammaL76
Tja!!!

Någon som fått hjälp ifrån www.indraget.se ”företaget” efter deras körkort varit återkallat??

Vet någon HUR man kan kolla upp ifall dessa sidor och ”körkorts-jurister” är seriösa???

TACKSAM FÖR SVAR!!

//Mvh Lindha

Eftersom körkortsfrågor är så enkla för varje enskild medborgare behövs det nte jurister till sådant. Därför ska du inte ta några av dessa sidor som seriösa. Denna sida kom upp när Aftonbladet "avslöjade" att några tjänstemän på transportstyrelsen hade hanterat några körkortsärenden fel. Men du kan lätt se på deras formuleringar som:

Citat:
Det behöver inte alltid vara föraren till bilen där bak som orsakade det, utan det kan ha varit att föraren där framme utan anledning väljer att släppa gasen och du som befinner dig bakom inte hinner sakta ner.

Att de knappast är seriösa. När man frågar dem om lite mer krånglig trafikjuridik kring t.ex. kör- och vilotider, lastbegränsning/bärighetsklasser, olika trafiksituationer som rör olika fordonstyper så får du oftast ett frågetecken från dessa jurister.

En så enkel fråga som: "Får man körkortet återkallat ifall färdskrivarens besiktningsmärke inte återfinns?" blir ????? som svar hos dessa jurister.

Vill du ha ett dokument formelt formulerat så det ser högtidligt ut kan du ta kontakt med närmaste högskolas juristkorridor och låta någon student formulera en mall till dig.

Edit:

Detta fick mig att totalt stänga sidan:
Citat:
Straffet kan skilja sig beroende på hur allvarligt brottet anses.
Vid vårdslöshet i trafik så kan du bli dömd till en eller flera dagsböter samt varning på körkortet eller spärrat körkort under ett par månader.
Grov vårdslöshet i trafik kan leda till mycket längre spärrtid, vanligaste är 24 månader.

Jag skulle oroa mig för att få några år på kåken än att få en "längre spärrtid" om jag har tabbat mig så mycket att det anses vara grov vårdslöshet i trafik. Ofta förekommer det då också personskador som man blir skyldig till.
Senast redigerad av Methos 2023-10-27 kl. 16:15.
Citera
2023-10-27, 16:18
Medlem
Har blivit av med kk 2 gånger o fått brev direkt från juristfirmor.
De gör ingen som helst nytta...transportstyrelsen villkor är glasklara o det klarar man på egen hand att bemöta
Citera
2024-12-16, 04:42
Medlem
MammaL76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Eftersom körkortsfrågor är så enkla för varje enskild medborgare behövs det nte jurister till sådant. Därför ska du inte ta några av dessa sidor som seriösa. Denna sida kom upp när Aftonbladet "avslöjade" att några tjänstemän på transportstyrelsen hade hanterat några körkortsärenden fel. Men du kan lätt se på deras formuleringar som:

Att de knappast är seriösa. När man frågar dem om lite mer krånglig trafikjuridik kring t.ex. kör- och vilotider, lastbegränsning/bärighetsklasser, olika trafiksituationer som rör olika fordonstyper så får du oftast ett frågetecken från dessa jurister.

En så enkel fråga som: "Får man körkortet återkallat ifall färdskrivarens besiktningsmärke inte återfinns?" blir ????? som svar hos dessa jurister.

Vill du ha ett dokument formelt formulerat så det ser högtidligt ut kan du ta kontakt med närmaste högskolas juristkorridor och låta någon student formulera en mall till dig.

Edit:

Detta fick mig att totalt stänga sidan:

Jag skulle oroa mig för att få några år på kåken än att få en "längre spärrtid" om jag har tabbat mig så mycket att det anses vara grov vårdslöshet i trafik. Ofta förekommer det då också personskador som man blir skyldig till.

Det är flera år sen mitt körkort återkallades, men pga min mans lungsjukdom och att det ledde till att han avled 2019 endast 45 år gammal så la jag körkortet på is… jag har sonat för mitt brott och är INTE aktuell hos polisen sen många år, så VARFÖR ska jag oroa mig för att sitta inne???
DO TELL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in