• 1
  • 2
2023-10-14, 20:09
Medlem
Köpte en dränbrunn från byggmax hemsida. Fick fel brunn med fel dimensioner vilket klart och tydligt framgår på kvittot. Nu när jag försöker nå dem via mail, så svarade de först med ett standardsvar att jag själv skall stå för frakten. Jag hävdar att de skickat fel vara och att de bör således stå för frakten. Då svarar de inte alls. Nu har jag jagat dom i 2 veckor utan svar från deras support. Jag skall vända mig till ARN nu, men gör er själva en tjänst och beställ inget från deras hemsida!
Citera
2023-10-14, 20:16
Medlem
RedRights avatar
Gå till en fysisk butik och byt skiten! Hur svårt kan de vara?
Citera
2023-10-14, 20:21
Medlem
Du får inga pengar tillbaka fast du anmäler dom till ARN.
ARN är bara rådgivande som ingen behöver följa.
Senast redigerad av compare 2023-10-14 kl. 20:23.
Citera
2023-10-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Gå till en fysisk butik och byt skiten! Hur svårt kan de vara?

De vägtar ta emot den trots att jag köpte den via deras terminal på deras hemsida.
Citera
2023-10-14, 20:28
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av compare
Du får inga pengar tillbaka fast du anmäler dom till ARN.
ARN är bara rådgivande som ingen behöver följa.
Det är väldigt vanligt att företag följer deras rekommendationer.
Citera
2023-10-14, 20:36
Medlem
killawifes avatar
Använd formuläret vet jag: https://iscan.byggmax.se/support/SYS.../customerclaim
Citera
2023-10-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är väldigt vanligt att företag följer deras rekommendationer.
Om det är lite stålars inblandat, ja. HemmafixarBörje med ett kvitto på 147kr överses lätt.

Det finns inget proffs i "hardware-store"s idag. Inbilla er inget annat! I synnerhet inte på lågprisvaruhus.
Dom säljer ett riv med pissgröna bräder till Kent från Borås, som han lägger på takräcket. Sen har han hällt upp grogg nr2 vid stugan i Holsjunga innan det är dags att lägga altan.

Runt-hörnet-garanti, om ens det.
Lev med det, eller stånga dig blodig för en hundring.
Citera
2023-10-14, 20:52
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Om det är lite stålars inblandat, ja. HemmafixarBörje med ett kvitto på 147kr överses lätt.

Det finns inget proffs i "hardware-store"s idag. Inbilla er inget annat! I synnerhet inte på lågprisvaruhus.
Dom säljer ett riv med pissgröna bräder till Kent från Borås, som han lägger på takräcket. Sen har han hällt upp grogg nr2 vid stugan i Holsjunga innan det är dags att lägga altan.

Runt-hörnet-garanti, om ens det.
Lev med det, eller stånga dig blodig för en hundring.
Har snarare med storleken på företaget än slutsumman att göra.

147kr är jävligt billigt för att inte hamna på ARN:s lista över företag som inte följer deras rekommendationer, fast å andra sidan prövar inte ARN tvister under 500kr om jag inte missminner mig.
Citera
2023-10-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har snarare med storleken på företaget än slutsumman att göra.

147kr är jävligt billigt för att inte hamna på ARN:s lista över företag som inte följer deras rekommendationer, fast å andra sidan prövar inte ARN tvister under 500kr om jag inte missminner mig.
Är ARN's plump nåt som slår Kent i näbbet när han köper altanbräder och trallar med sin grogg?

Är inte ARN bara just en rekommendation?

Visst borde 147 spänn halats upp direkt(om det nu rör sig om det)
Citera
2023-10-14, 21:14
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Är ARN's plump nåt som slår Kent i näbbet när han köper altanbräder och trallar med sin grogg?

Är inte ARN bara just en rekommendation?

Visst borde 147 spänn halats upp direkt(om det nu rör sig om det)
Det är bara en rekommendation ja, men det finns folk som innan de handlar kollar upp om företaget de tänkt handla från ligger på ARN:s svarta lista. Därför brukar seriösa företagare följa deras rekommendationer utan käbbel.

Vad ARN säger ger dessutom en väldigt stark fingervisning om hur det skulle gå om man drog det till domstol.
Citera
2023-10-14, 21:20
Bannlyst
Men ä'r du handlingsförlamad och en sur, principfast gubbe?

Ta med dig skiten och kvittot till en fysisik butik bara, för fan!
Citera
2023-10-14, 21:24
Medlem
Byggmax har slutat ta emot kontanter här med...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in