Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-10-16, 09:23
  #73
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
köpte grejjor för flera tusen, bla en skruvdragare, allt levererades efter c:a 2 veckor, byggmax kör bara ut leveranser 1 gång i veckan nämligen, skruvdragaren levererades i bruten förpackning och utan laddare.

Gjorde omgående en reklamation på hemsidan, dröjde till nästa dag, då jag fick ett standardmail om att reklamationen var påbörjad. sedan dröjde det c:a 1 månad innan de erbjöd återbetalning, om jag köpte laddaren någon annanstans. gick med på det, tjänade lite på det, kan jag säga.

Köp grejjor nån annanstans! byggmax gömer sig bakom epostmur och går bara att nå på deras villkor, inte ok.
Citera
2023-10-16, 18:21
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grejigabosse
Detta är pinsamt. En kund som bemöter människorna i ett företag som skrot och flugskit i sina dialoger kommer få väldigt svårt att få fram en lösning. Att dessutom hota med ARN biter inte på någon personal som förstår vad ARN är.

I mitt företag kan vi ibland till och med rekommendera kunden att gå till ARN i ren vänskaplig dialog, så att vi kan få in en opartisk part i att säga sitt. Om ARN går vidare och faktiskt gör ett yttrande så är det klockrent, bara att följa, oavsett om det gynnar företaget eller kunden. Målet borde såklart i alla lägen vara att aldrig behöva gå till den nivån, men inte alla fall är solklara och när det rör sig om mycket pengar kan det istället vara en hjälp.

Så sluta hota med ARN. Ring till byggmax som en trevlig person och förklara snällt vad som hänt. Får du inget gehör på telefon så går du till en butik, behöver inte ens nämna att du fått negativa svar tidigare. Gör det på ett schysst sätt, så skall du se att du blir schysst bemött. Det kan faktiskt finnas detaljer som gör att byggmax har rätt i vissa delar, att erkänna sina egna misstag kan vara svårt ibland.

För att förstå hela grejen, så var detta brunn nr 2 jag beställde. Den första tog de betalt för, men ingen beställning gjordes. Detta uppkom 2 veckor efter att jag beställt den då jag åkte tillbaka till samma butik. Saker kan gå fel, det förstår jag också. Så vi makulerade ordern och beställde en ny via deras kassa. Fel brunn kommer till post nord, och jag åker då till butiken för att få hjälp. De säger att de inte har nåt att göra med köpet eftersom det gjorts via deras hemsida trots att jag köpte den via deras disk på butiken. Du kan säkert förstå att jag vid detta laget är rätt sur. Jag har alltså beställt en brunn för 5-6 veckor sedan, och när personalen inte har intresse att hjälpa mig så blir jag lack. Skriver ett vänligt mail till supporten om att fel vara kommit. De svarar att vid byte av vara så skall jag som kund stå för det. Och sen svarar de inte på resterande av mina mail. Jag skickade mail till vd:n igår och idag svarar plötsligt kundtjänst jättetrevligt och vill hjälpa mig. Skall det behöva gå så långt att behöva vända sig till vd:n för att nåt skall hända längre ner i kedjan? När första brunnen blev krångel med, så säger butiksägaren att kundsupporten är skitlångsam. Alltså, redan här borde många varningslampor lysa. Det kanske inte är nåt fel på byggmax i sin helhet, men nån borde göra en kontroll på hur deras support fungerar. Jag vågar ju aldrig beställa nånting mer därifrån. Tänk om jag får fel vara nån mer gång. Skall jag då behöva vänta flera veckor på svar? Och speciellt från en bygghandel där du allt som oftast behöver delen för att fortsätta ditt hemmaprojekt.

Jag vill iaf tacka den vänliga själ som gav ut mailadressen till vd:n iaf. Nu händer det saker i mitt ärende.
Citera
2023-10-16, 18:36
  #75
Avstängd
Så här är det alltid när man beställer något butiker har för stor makt señ är det inte bra aťt dela VDs email här hañ blir nog spammad
Citera
2023-10-17, 10:30
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Tackar! Jag har skickat ett mail till honom nu 🙂

Bra, ha med support i mailslingan också.
Förklara exakt vad som hänt och absolut inga hot eller liknande utan bara sakligt och att du inte bör lida mer ekonomiskt pga att det skett ett misstag vid packning av din order. Du har ju redan blivit tvungen att lägga tid på att reda ut det här ärendet och har fortfarande inte fått vad du beställt och betalt för.

Hör gärna av dig med resultat.
Citera
2023-10-23, 10:56
  #77
Medlem
Tratten52s avatar
Tänkte boka ett "Gratis lånesläp" på Byggmax i dag, som visade sig att det inte var gratis.
Man blev hänvisad hit https://freetrailer.com/se/samarbetspartners/byggmax/
Den här firman freetrailer.com plockar ut massa avgifter för att ordna själva bokningen.
Ett gratis lånesläp i 2timmar blev helt plötsligt en betalsläp för 118kr.
Då gynnar jag hellre min lokala släputhyrare och betalat 150 spänn för 3timmar.
Citera
2024-02-16, 09:04
  #78
Medlem
skillnads avatar
Håller med! Byggmax är äckligt fula. Ljuger om vad som finns på lager och lovar leveranstider de inte håller. Deras online kundtjänst som det inte går att ringa till är dessutom den värsta jag någonsin stött på. Finns bättre byggföretag.
Citera
2024-02-18, 22:22
  #79
Medlem
hipsterkatts avatar
Gillar Byggmax. Till skillnad från tex Jula och K-Rauta får man ta med sig hunden in i varuhuset, varför jag hellre handlar på just Byggmax (eller Bauhaus, där jycken också är välkommen)
Citera
2024-04-09, 21:54
  #80
Medlem
Men vad tusan!

Jag skrev att jag inte ville ha en ny brunn i retur då det var fel dimension på den första. De skickar ut en ny ändå. Jag skriver till supporten att jag inte vill ha nån ny brunn utan pengarna tillbaka. Inget svar. Efter 3 månader och 7-8 meddelande utan svar, så kontaktar jag ARN. jag har alltså varken nån brunn eller pengar, så i min värld så är detta en självklar utgång. Får detta till svar från ARN idag.

Nämndens beslut
Allmänna reklamationsnämnden prövar inte tvisten. Ärendet avslutas.
Motiveringen till nämndens beslut
Nämnden prövar inte tvister på bostadsavdelningen om värdet av vad som begärs understiger
2 000 kr. I beloppet räknas begäran om ersättning för annan skada än ekonomisk skada inte in.
<kunden> krav uppgår till 1 348 kr. Nämnden prövar därför inte ärendet (8 § och
25 § förordningen med instruktion för Allmänna reklamationsnämnden).

Detta lär byggmax vetat om och det var nog därför de valde att inte svara på mina meddelanden. Sicket jäkla bottenbolag!
Det är också intressant att inte ARN tar i såna här ärenden. Det är trots allt 1348 kr som jag lagt ut för en vara som jag inte fått.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback