Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Så nu har du bestämt kriterierna för att få starta en insamling på GFM.

Du håller med om att man har noll skyldighet att betala för en annan vuxen människa.
Den vuxna ligger i koma och kan alltså inte själv be om hjälp och starta en insamling. Så personen ifråga får hjälp med det av familj eller vänner. Det är helt frivilligt att donera. Det blir absurt om man bara får starta en insamling om ens släkt först sålt av sina tillhörigheter, inte ens försörjningsstöd har det som krav att din släkt måste sälja sina hästar innan du får hjälp.

Varför tar du parti för helt uppenbara skojare och kriminellt patrask?
Citera
2023-10-20, 11:35
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Jo bevisen är mycket starka eftersom det inte har skett en olycka enligt polisen mm. Hela tiggeriet bygger på att det är en trafikolycka som inte finns. De som inte har en agenda som du har eller är ett troll inser det. Konstigt att du inte är avstängd än med tanke på all spam, men det är väl ingen som anmält dina både patetiska och pförskämda inlägg.
Vilka jävla bevis?

Du vet att trollande ge två håll. Att lita på en försmådd pojkvän? En nyregistrerad?

Såklart alla donatorer väntar på uppdatering

Den kommer.
Citera
2023-10-20, 11:37
Medlem
headkeepers avatar
Citat:
Flera inlägg har bemött dig om att du ska LUGNA NER DIG gällande bevisning men du bara upprepar samma info och krav hela tiden. Jag klistrar in inlägg jag skrivit då du inte bemöter kritiken du får gällande detta:

"Jag tycker att det är konstig att du med flera tycker att familjen har skyldigheter mot människor som anonymt anklagar dem för saker på nätet. Jag skulle aldrig vika mig för en tråd på Flashback som KRÄVER att jag ska fram med bevis. Hybris kallas det och jag tappar den första respekten jag hade när jag läste dina första inlägg.

Om jag har ett barn som ligger svårt sjuk i ett annat land så är det sista jag skulle tänka på vara att svara snorungar på Flashback. Ja, precis så skulle jag tänka om denna tråd i den situationen. Aldrig någonsin skulle jag bli mobbad till att bevisa saker för främlingar på nätet.

Däremot skulle jag visa det för släkt och vänner som frågar. Expressen om de vill verifiera, GFM om de vill verifiera. Men aldrig till någon som håller på som du gör. Familjen har NOLL skyldighet att bevisa något till dig.

Så lägg ner den attityden och fokusera på att granska det du tycker är konstigt. Det är absolut värt att göra, det här andra är bara ett drev där folk verkat tappat sans i hur man granskar och lägger fram åsikter på ett vettigt sätt."

Annat inlägg:
"Jag utgår från att de kommer med en uppdatering kring det hela när de väl kommit hem och landat både bokstavligt och på andra sätt. Det är inte prio att göra det mitt under pågående kris. Och att de gjort uppföljning i media ligger i sakens natur då de använt media för att få uppmärksamhet. Men sen tycker jag också att det är rimligt att de faktiskt visar var pengarna gått så att inte det som blir över går till Felicias skulder."

Man kan nämligen både tycka att infon de gett kring händelseförloppet inte stämmer samtidigt som man inser att familjens prio är att få hem Felicia, inte lägga fram bevis till dig. Att Felicia skulle vara oskadd tror jag inte en sekund på. Sanningen kommer komma fram, du med flera får faktiskt lugna er lite.

Är du på riktigt?
När flb undersöker hänger ut och diskuterar vill du ha locket på ?? För att?
Det är mkt pengar som i god tro och med stark medmänsklighet skänkts via gfm. Tror de som skänkt vill se vilka fickor pengarna hamnat i???
Om du fläker ut dej på onlyfans har du lämnat den snälla hästtjejen bilden och du får räkna med kommentarer om kön osv. Väx upp hela klanen och ge oss några köttben (börja med att förklara varför ni inte kan vara transparenta och ärliga, vad handlar storyn om, vad hände Feli**a i Thailand?)
Citera
2023-10-20, 11:38
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Ursäkt? Har inte tillkommit något ytterligare som stärker historien. Ditt beteende är under all kritik däremot.

Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Vilka jävla bevis?

Du vet att trollande ge två håll. Att lita på en försmådd pojkvän? En nyregistrerad?

Såklart alla donatorer väntar på uppdatering

Den kommer.
Jag ser fram emot att de styrker att olyckan gått till på sättet de hävdar. De sägs ju tom ha film på den. Allt annat är ett bedrägeri.
Citera
2023-10-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Varför tar du parti för helt uppenbara skojare och kriminellt patrask?

Få här verkar kunna skilja på att ta parti och sunt förnuft. Det jag säger är sunt förnuft och förstår inte hur min åsikt om GFM har att göra med att ta parti.

Väldigt många bemöter sakliga inlägg med personangrepp istället för att bemöta det som skrivs.
Citera
2023-10-20, 11:44
Medlem
Citat:
Få här verkar kunna skilja på att ta parti och sunt förnuft. Det jag säger är sunt förnuft och förstår inte hur min åsikt om GFM har att göra med att ta parti.

Väldigt många bemöter sakliga inlägg med personangrepp istället för att bemöta det som skrivs.

Sunt förnuft och därtill såväl bevis som historia säger att den här insamlingen är gjord på, minst sagt, tvivelaktiga grunder. Och ändå sitter du här i någon form av affekt och försöker få folk att tro annorlunda.

Fram med en film på olyckan, en artikel i Thailändsk media, ett uttalande från sjukhus etc eller låt det vara. Du övertygar ingen som har just sunt förnuft genom att sitta och sprida dynga.
Citera
2023-10-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper
Är du på riktigt?
När flb undersöker hänger ut och diskuterar vill du ha locket på ?? För att?
Det är mkt pengar som i god tro och med stark medmänsklighet skänkts via gfm. Tror de som skänkt vill se vilka fickor pengarna hamnat i???
Om du fläker ut dej på onlyfans har du lämnat den snälla hästtjejen bilden och du får räkna med kommentarer om kön osv. Väx upp hela klanen och ge oss några köttben (börja med att förklara varför ni inte kan vara transparenta och ärliga, vad handlar storyn om, vad hände Feli**a i Thailand?)

Var har jag sagt att jag vill ha locket på? Jag bemöter det absurda kravet att familjen ska lägga tid på att bevisa för Flashback när Flashback kräver det. Läsförståelsen verkar vara väldigt låg bland många användare i denna tråd.
Citera
2023-10-20, 11:46
Medlem
Oavsett vad som har hänt henne så är alla som skänker pengar till en främling som medvetet satt sig själv i en sådan situation som hon har gjort (oförsäkrad, åka mc utan hjälm) idioter.
Citera
2023-10-20, 11:47
Medlem
En plötsligt utvandrad tjej utan försäkringar med hundratusentals kronor i skulder och narkotikadom sticker iväg och gör porr med en annan känd kriminell på flykt från egna miljonskulder. Sjukhus, polis, media har noll info om den påstådda mc-olyckan. Familjen erkänner att de behövt hålla låg profil pga det thailändska rättsväsendet. 1 miljon sek inkasserat. 2 foton: morbror på ett sjukhus, foto på draperier inuti en A319. Luktar blöt hund på lång väg. Klart folk gräver.
Citera
2023-10-20, 11:49
Medlem
ni kan garantera att bedragarfamiljen läser allt som skrivs här och förbereder sig på hur de ska bortförklara sig eller komma undan
Citera
2023-10-20, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Finns ingen film. Polisen på Koh Samui har ju skrivit tydligt att de inte känner till ngn olycka.
Medveten om detta, det var menat till familjen som tydligen går genom tråden. Ska bli intressant att se vad dom delar med sig av om något.
Citera
2023-10-20, 11:51
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyu12345
ni kan garantera att bedragarfamiljen läser allt som skrivs här och förbereder sig på hur de ska bortförklara sig eller komma undan

Två inlägg?

Nej vi kan inte förutsätta något. Vi är inte du.

Rättsprocess kommer att fullföljas. Allt kommer att få ett svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in